دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1396 - 12:34
رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خبر داد

توسعه اشتغال و حمایت از زندانیان مهمترین برنامه سازمان زندان‌ها

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: اشتغال زندانیان پس از آزادی و ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال پایدار یکی از اهداف مهم سازمان زندان‌هاست.
کد خبر : 210605

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان زندان‌ها،‌ اصغر جهانگیر در حاشیه بازدید سرزده از زندان شهرستان بم گفت: کاهش جمعیت کیفری یکی از اهداف مهم سازمان زندان‌هاست که در این زمینه اقدامات خوبی در قوه قضاییه و قوه مقننه از نظر بازنگری در قوانین و تدوین قوانین جدید صورت گرفته است.


وی افزود: اشتغال زندانیان پس از آزادی و ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال پایدار یکی دیگر از اهداف مهم سازمان زندان‌هاست که انعقاد تفاهم‌نامه با بانک قرض الحسنه مهر ایران که اخیرا صورت گرفت در همین راستا است.


رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه به موضوع مجازات‌های جایگزین و استفاده حداقلی از مجازات زندان نیز اشاره کرد و گفت: با کاهش جمعیت کیفری، آسیب‌های ناشی از زندان نیز کاهش می‌یابد که این مساله در توسعه سلامت اجتماعی جامعه ضروری است.


مشاور رئیس دستگاه قضا همچنین با حضور در جمع زندانیان ضمن گفت‌وگو با آن‌ها و بررسی مشکلات قضایی، برای حل مشکلات دستور رسیدگی صادر کرد.


جهانگیر در این بازدید از قسمت‌های مختلف زندان از جمله سالن ملاقات، سالن آمفی تئاتر، محل اسکان زندانیان، اماکن ورزشی و بهداشتی و درمانی بازدید کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته