دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قربان نجفی، بازیگر در گفت‌وگو با آنا:

«تنگه ابوغریب»؛ فیلمی درباره جنگ و ماجرای قبل از قطعنامه/ این پروژه، قصه جالبی دارد

بازیگر «تنگه ابوغریب» گفت: احتمالا نزدیک به دو الی سه ماه درگیر این پروژه سینمایی دفاع مقدسی خواهیم بود و امیدوارم با قصه و متنی که دارد اتفاقات خوبی برایش بیفتد.
کد خبر : 210529

به گزارش خبرنگار آنا، فیلم سینمایی «تنگه ابوغریب» تازه‌ترین پروژه سینمایی بهرام توکلی که داستانی در ژانر دفاع مقدس خواهد داشت، بزودی جلوی دوربین حمید خضوعی ابیانه خواهد رفت.


فیلمی که عوامل تولید و همچنین بازیگران آن مشخص شده و احتمالا شاهد رونمایی آن نیز در جشنواره فیلم فجر امسال خواهیم بود.


در همین راستا قربان نجفی که چندی پیش با سریال «نفس» نیز روی آنتن تلویزیون حضور داشت، از بازیگرانی است که حضورش در «تنگه ابوغریب» قطعی شده است.


این بازیگر در گفت‌گو با خبرنگار آنا در این رابطه توضیح داد: برای بازی در پروژه سینمایی «تنگه ابوغریب» قرارداد بسته‌ام و احتمالا در این چند روز آینده، کار کلید می‌خورد. به نظرم سناریوی خوبی دارد و فیلم پرپروداکشنی هم خواهد بود.


* دو الی سه ماه زمان برای فیلمبرداری؛ رونمایی در جشنواره فجر


نجفی همچنین گفت: به نظرم این فیلم از قصه جالب و فیلمنامه درستی برخوردار است اما بهتر است فعلا حرفی درباره داستان نزنم تا دست‌نخورده باقی بماند. البته ماجرای داستان این فیلم، بخشی از اتفاقات دوران جنگ تحمیلی است و قبل از قطعنامه و اتمام جنگ. فضای فیلم نیز در همان دوران می‌گذرد.


وی با بیان اینکه "تا جایی که می‌دانم رونمایی فیلم قرار است در جشنواره فجر باشد"، تأکید کرد: بالاخره زمان بسیاری تا ایام جشنواره فجر داریم و بازی بازیگران نیز بزودی آغاز خواهد شد. نقشی که خودم برعهده دارم نیز از ابتدای کلیدخوردن «تنگه ابوغریب»، شروع می‌شود.


این بازیگر همچنین گفت: احتمالا نزدیک به دو الی سه ماه درگیر این پروژه سینمایی خواهیم بود و امیدوارم با قصه و متنی که دارد اتفاقات خوبی برایش بیفتد.


* بیشتر به فکر پول درآوردن هستند تا خود هنر


قربان نجفی که او را در چندسال اخیر در فیلم‌هایی مثل«دختر»، «خاکستر و برف» و غیره دیده‌ایم، گفت: خودم که علاقه‌مندم روزهای پرکارتری را در تلویزیون و سینما داشته باشم ولی به هرحال همه به بخش تخصصی هنر توجه نمی‌کنند. چه بسا همین تجاری شدنش باعث می‌شود که برخی کم‌کارتر و برخی پرکارتر باشند.


وی با اشاره به اینکه همین الان هم وجه تخصی بودن سینما انگار دارد از دست می‌رود، افزود: بنابراین قصه‌ها را طوری می‌نویسند و می‌سازند که باب میل جامعه بوده و پول درآوردن و گیشه نیز به نوعی تضمین شده باشد. گرچه با این شرایط باید به سرمایه‌گذار هم حق داد که به فکر بازگشت پولش باشد.


نجفی در نهایت به آنا گفت: بنابراین با این وضعیت، نقش‌آفرینی مکرر در فیلم و سریال‌ها برای ما که تخصصی‌تر کار می‌کنیم، شاید کمتر شود. برخی بازیگران هم به همین شکل کنار می‌روند.


* درباره «تنگه ابوغریب» ...


جواد عزتی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، علی سلیمانی، قربان نجفی و مهدی قربانی ازجمله بازیگرانی هستند که جلوی دوربین «تنگه ابوغریب» خواهند رفت. حمید خضوعی ابیانه نیز مدیریت فیلمبرداری کار را بر عهده خواهد داشت.


در خلاصه فیلم سینمایی «تنگه ابوغریب» چنین آمده است: در ٢١ تیرماه ١٣۶٧، حمله وسیعی سراسر جبهه جنوب را درگیر می کند، یکی از نقاط حساسی که دشمن قصد عبور از آن و رسیدن به شهرها و جاده های کلیدی ایران را دارد تنگه ابوغریب است، تنگه ای که نام و خاطره اش در میانه تاریخ رسمی روزهای پایانی جنگ گم شده ... تنگه ای که محل مقاومت افراد گردان عمار بود ... .


سایر عوامل فیلم عبارتند از طراح صحنه و لباس: محمدرضا شجاعی، صدابردار: رشید دانشمند، طراحی و ترکیب صدا: امیرحسین قاسمی، مدیر تولید: محمدرضا منصوری، برنامه ریز: علی مردانه، دستیار اول کارگردان: محمد عسگری، جانشین تولید: کیورث عباسی، عکاس: محمد بدرلو، محصول مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه ای اوج.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته