دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1396 - 15:29
گزارشگر ویژه سازمان ملل:

شمار قربانیان در میانمار بیش از 1000 نفر است

دستکم ۲۷۰ هزار مسلمان میانمار به بنگلادش گریخته اند و یک هزار تن کشته شده اند.
کد خبر : 210525

به گزارش سرویس بین الملل آنا، سازمان ملل متحد روز جمعه در گزارشی اعلام کرد بیش از ۲۷۰ هزار مسلمانان روهینگیا از اکتبر سال گذشته تاکنون براثر خشونت نظامیان میانمار به بنگلادش فرار کرده اند و دست کم یک هزار نفر کشته شده اند. تنها در یک هفته گذشته ۱۶۲ هزار مسلمان روهینگیایی به بنگلادش فرار کرده اند که با ادامه این روند با توجه به کمبود امکانات ،می‌تواند تبدیل به فاجعه انسانی شود.


پلیس بنگلادش با اشاره به جان باختن تعداد زیادی از مردم روهینگیا به هنگام فرار از میانمار اعلام کرد در چند روز گذشته با غرق قایق مهاجران در رودخانه ناف بیش از ۸۰ نفر که بیشتر آنان را کودکان تشکیل می‌دهند، جان باختند. مسلمانان روهینگیا تلاش می‌کنند با قایق‌های کوچک ماهیگیری با عبور از رودخانه ناف خود را به بنگلادش برسانند.
طیبه خاتون یکی از پناهجویان روهینگیایی به بنگلادش گفت که من و خانواده‌ام برای فرار از ایالت راخین میانمار چهار روز برای سوار شدن به یک قایق ماهیگیری منتظر بودیم. وی افزود:من شاهد غرق شدن دو قایق و جان باختن تعداد زیادی از مهاجران بودم.


به گفته پناهجویان روهینگیایی، ارتش میانمار به طور سازماندهی شده به قتل، تجاوز و سرکوب گسترده مسلمانان اقدام می‌کند. سازمان ملل اعلام کرد بیشتر افرادی که روزها برای رسیدن به بنگلادش پیاده روی کرده‌اند به شدت بیمار و نیازمند آب، غذا و سرپناه هستند.
منظور مصطفی یک تاجر بنگلادشی که به پناهجویان روهینگیا کمک می‌کند گفت که با افزایش تعداد مهاجران، غذای کافی برای آنها وجود ندارد. بنگلادش درابتدا سعی کرد که از نفوذ مهاجران روهینگیا به خاک خود جلوگیری کند، اما با افزایش تعداد این افراد، مرزهای خود را به روی پناهجویان روهینگیایی باز کرد. وزارت کشور بنگلادش روز گذشته با احضار سفیر میانمار در این کشور خواستار توقف فوری خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیا شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته