دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1396 - 18:29
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با آنا مطرح کرد

بررسی ایمنی خطوط 7 و 8 مترو در شورای شهر/ استفاده از مترو فرودگاه امام(ره) به صرفه نیست

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از بررسی ایمنی در خطوط 7 و 8 مترو خبر دا د و گفت: افتتاح این دو خط در روزهای پایانی مدیریت قبلی شهرداری نمایشی و روی مترو برای افتتاح این خطوط فشار زیادی بود.
کد خبر : 210507

محمد علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به بررسی ایمنی خطوط تازه احداث مترو در شورای شهر پنجم اظهار کرد: از مسئولان مترو دعوت شده تا در کمیسیون عمران و حمل و نقل حاضر شوند و در این باره توضیح دهند و البته بازدیدی هم باید از این خطوط صورت گیرد.


وی به بررسی‌های این کمیسیون روی خطوط 7 و 8 مترو اشاره کرد و گفت: این خطوط نواقص زیادی دارد و روی ایمن بودن این خطوط مسائلی مطرح است.


رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد که اگر بحث ایمنی در این خطوط جدی باشد باید برای آن فکری اساسی صورت گیرد و تردد این خطوط متوقف تا خطرات احتمالی هم متوقف شود و در غیر این صورت مشکلات موجود در اسرع وقت برطرف شود.


علیخانی ادامه داد: این دو افتتاح در روزهای پایانی مدیریت قبلی شهرداری نمایشی و روی مترو برای افتتاح این خطوط فشار زیادی بود.


وی به خط 8 مترو اشاره کرد و گفت: این خط را به اشتباه 8 می‌نامند، این خط را باید فرودگاه نامید زیرا در طرح‌های مطرح شده خطوط 8 و 9 متعلق به مکان‌های دیگری است.


رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه قطاری را از خطوط دیگر کسر کردند و به خط به اصطلاح 8 آوردند، گفت: این اقدام هیچ توجیه اقتصادی ندارد. در حالی که ما باید به دنبال کاهش سرفاصله حرکت قطارها باشیم اما در خط فرودگاه سرفاصله حرکت قطارها بیش از یک ساعت است.


علیخانی تصریح کرد: در این خط مسافر باید یک ساعت را با بار همراهش زمان صرف کند تا قطار برسد و یک ساعت را هم در راه بگذارند که این به هیچ وجه برای مسافر به صرفه نیست.


وی با بیان اینکه خط فرودگاه هم‌اکنون ساعات زیادی را متوقف و تعطیل است، گفت: شواهد نشان می‌دهد مسافران هم از این خط استقبال نکرده‌اند، چون تکمیل نیست. خط فرودگاه باید دارای امکانات خاصی باشد که این خط فاقد این امکانات است.‌


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته