دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1393 - 10:43
در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد

وزیر آموزش و پرورش: بحث «واگذاری مدارس» مطرح نیست

وزیر آموزش‌ و پرورش گفت:‌ بر اساس ماده 22 قانون مدیریت خدمات کشوری، آموزش و پرورش در هر زمینه‌ای به خصوص در حوزه نیروی انسانی اگر با کمبود مواجه شود، می‌تواند از مشارکت بخش خصوصی استفاده کند.
کد خبر : 2104

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش‌ و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، در خصوص واگذاری مدارس به بخش خصوصی گفت: بحث واگذاری مدارس مطرح نیست بلکه قصد ما از این کار، مشارکت آموزش و پرورش در اداره و مدیریت مدارس است.


وی با تاکید بر اینکه بهتر است «لفظ واگذاری مطرح نشود» اظهار کرد: آموزش و پرورش خود را به پایه خاصی محدود نمی‌کند و هر جا که با کمبود امکانات مواجه باشد می‌تواند از این طرح استفاده کند.


فانی با اشاره به ماده 22 قانون مدیریت خدمات کشوری بیان کرد: بر اساس این ماده قانونی، آموزش و پرورش اگر در حوزه نیروی انسانی با کمبود امکانات مواجه شود می‌تواند از مشارکت بخش خصوصی استفاده کند.


به گزارش آنا، مدت زمانی است که بحث واگذاری مدارس به بخش خصوصی مطرح است، اگر چه آموزش و پرورش همواره تاکید کرده است که قرار نیست مدارس دولتی به بخش خصوصی واگذار شوند و صرفا دانش آموزان از مدارسی که با تراکم دانش آموزی مواجه هستند به مدارس غیر دولتی منتقل می‌شوند که تمام هزینه های تحصیل آنها توسط دولت پرداخت می‌شود.


سال ۹۲ طرحی در مجلس تدوین شد تا بر اساس آن مدارس دولتی به بخش خصوصی واگذار شوند اما ۱۷ دی ماه ۹۲ سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم از رد کلیات طرح مربوط به واگذاری مدارس به بخش خصوصی در این کمیسیون خبر داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته