استادان با سلاح علم و تقوی پاسخگوی شبهات ایجادشده توسط نظام سلطه باشند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا؛ حجتالاسلام محمد نقی لطفی در دیدار با استادان شرکتکننده در طرح ضیافت اندیشه، اظهار کرد کرد: «حکومت و سیاست با محوریت امام عادل یک اصل انکارناپذیر است و حادثه غدیر خط بطلانی است بر اندیشه و افکار کسانی که میگویند اسلامی منهای سیاست و حکومت است.»
وی گفت: «غدیر مکمل همه پیامهای انبیا است و در این روز حضرت علی (ع) بهعنوان شایستهترین و لایقترین انسان در منصب امامت قرار میگیرد.»
لطفی تصریح کرد: «حوزههای علمیه و دانشگاه دو نهاد مقدس و راهبردی ایران اسلامی و اولین خاکریز در مواجهه با القائات دشمنان است و کار آنان مصونیت بخشی از نظام اسلامی در برابر القائات و هجمههای نرم است.»
نماینده ولیفقیه در استان و امامجمعه ایلام گفت: «اقتدار نظام اسلامی و حضور مؤثر در تحولات منطقهای و جهانی باعث ناامیدی نظام سلطه از جنگ سخت و رویآوری آنها به جنگ نرم شده است که حضور بیشتر جامعه علمی کشور در عرصه نرم را میطلبد.»
وی بیان کرد: «آنان در حال القای ناکارآمدی دین مبین اسلامی و حکومت اسلامی با حمایت از حکومتهای دستنشانده و ناکارآمد اسلامی در برخی کشورها و نشان دادن چهرهای خشن از اسلامی بهواسطه گروهکهای تکفیری هستند که این امر وظیفه جامعه دانشگاهی را دوچندان میکند.»
لطفی گفت: «طرح ضیافت اندیشه طرح خوبی است که در آن اساتید در کنار کارهای علمی بصیرت دینی، سیاسی و معنوی آنان افزایش مییابد.»
وی بیان کرد: «مجهزِ شدن دانشجویان به تقوا و بصیرت افزایی آنان مهمترین عامل در مصون ماندن در مقابل القائات دشمن در فضای نرم است.»
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام نیز گفت: «بیان آزادانه سؤالات و مسائل سیاسی از سوی استادان از دغدغههای مقام معظم رهبری است که در طرح ضیافت اندیشه استادان مجرب به این دغدغهها پاسخهای عالمانه میدهند.»
حجتالاسلام مهدی همتی تصریح کرد:«50 تن از استادان دانشگاه استان ایلام به مدت 5 روز از خدمات طرح ضیافت اندیشه بهره مند میشوند و این طرح در ارتقای علمی اساتید مؤثر است.»
وی بیان کرد: «فضای همدلی و همراهی بین مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی ایلام بویژه دکتر عباسی رئیس این دانشگاه بسیار خوب است و موفقیتهای کسبشده در برگزاری طرح ضیافت اندیشه در سالهای گذشته حاصل این تعامل و همدلی است.»
انتهای پیام/