دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1396 - 15:32
دکتر ولایتی در مراسم معارفه رئیس واحد اصفهان دانشگاه آزاد :

اصفهان باید حرف اول علوم انسانی را بزند

رشته‌هایی که کار تولید می‌کند و منجر به کارآفرینی می‌شود باید جایگزین شوند، البته همه علوم مانند علوم انسانی که بسیار هم مهم هستند به ثروت ختم نمی‌شوند، حوزه‌های علمیه در علوم انسانی موفق‌تر از دانشگاه‌ها بوده‌اند. . .
کد خبر : 210384

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا علی‌اکبر ولایتی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم رئیس پیشین و معارفه رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان اظهار کرد: افتخار می‌کنم که در اصفهان مهد علم و فرهنگ و شهادت هستم، حضرت علی(ع) فرمودند اگر مقام‌ها ماندنی بود به ما نمی‌رسید و اگر کسی می‌خواهد سود واقعی ببرد باید برای خدا و مردم خدمت کند.


وی با بیان این که ایران در جهان سرآمد فرهنگی است؛ بیان کرد: هیچ کشوری جز ایران سابقه فرهنگی بدون گسست بیش از هزارساله در جهان را ندارد و اصفهان نیز در ایران سرآمد همه شهرهای ایران است، یک پدیده تاریخی به نام مسجد جامع ایران که پیش از این محل عبادت زرتشتیان بود و از دوره ایلخانان به مسجد تبدیل شد و هر دوره چیزی به آن اضافه شد.


رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی کشور ادامه داد: حساب شدگی‌های معنوی و فلسفی و عرفانی میدان نقش‌جهان بی‌نظیر است، نیمی از این میدان دنیا و نیمی دیگر از آن آخرت است، در وسط بازار، مدرسه گذاشته‌اند تا تجار علم مکاسب را کسب کنند و رزق حلال به دست آورند.


وی ادامه داد: بسیاری از جهانیان شیفته اصفهان و نوع معماری و شهرسازی آن هستند و به همین دلیل اصفهان مرکز فرهنگ ایرانی و اسلامی است، ابوالفرج اصفهانی و دیگر بزرگان اصفهانی، افتخاری برای همه مردم هستند، سه سبک ادبی ساخته و پرداخته اصفهان است.


مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل تصریح کرد: انتظار داریم اصفهان در عرصه علوم تجربی، علوم انسانی و دیگر علوم پیشتاز کشور شود، شناخت جامعه ما مهم است؛ جامعه‌شناس ما یک چیزی می‌گوید و مردم کار دیگری می‌کنند، منابع جامعه‌شناسی ما باید عوض شود.


وی با بیان سابقه درخشان اصفهان در فلسفه و عرفان اسلامی، عنوان کرد: در مکاتب فلسفی، بزرگانی مانند ملاصدرا داریم، قوی‌ترین و اهل‌بیتی‌ترین مکاتب فلسفی را اصفهانی‌ها دارند، باید نوآوری داشته باشیم و مطالب گذشته را تکرار نکنیم، اقتصاد دانش‌بنیان و تبدیل دانش به نتیجه عملی و کاربردی باید از وظیفه‌های ما باشد.


ولایتی با بیان اینکه اگر رشته‌ای داوطلب ندارد به این معنی است که بازار کار ندارد، خاطرنشان کرد: رشته‌هایی که کار تولید می‌کند و منجر به کارآفرینی می‌شود باید جایگزین شوند، البته همه علوم مانند علوم انسانی که بسیار هم مهم هستند به ثروت ختم نمی‌شوند، حوزه‌های علمیه در علوم انسانی موفق‌تر از دانشگاه‌ها بوده‌اند.


وی استاد جلال همایی را از اساتید بزرگ اصفهانی ادبیات در کشور دانست و بیان کرد: وی در سنین بالا در همین تخته فولاد، مزار صائب تبریزی را پیدا کرد که در رأس مکتب اصفهان بوده است؛ توقعات از اصفهان زیاد است و شهید حججی تازه‌ترین افتخار اصفهانی‌هاست و مبدأ تحولات و پیروزی‌های گسترده جبهه مقاومت شده است.


رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پایان بیان کرد: آمریکایی‌ها ناراحت هستند که دیگر نه نفوذ و نه آبرویی در منطقه دارند، اصفهانی‌ها باید یک‌بار دیگر وجود با برکت خود را متجلی کنند و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان حرف اول را در کشور بزند.


گفتنی است ظهر امروز احمد آذین به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان معارفه شد و از خدمات سید محمد امیری نیز تقدیر به عمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته