دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1394 - 15:57
معاون خدمات شهری شهرداری تهران در پاسخ به آنا:

برای برگزاری مراسم بزرگداشت امام(ره) برآورد قیمت نداشته‌ایم/ همه زائران حرم مطهر تحت پوشش بیمه هستند

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه همه ساله بخشی از مراسم بزرگداشت امام راحل توسط شهرداری تهران صورت می‌گیرد گفت: با این وجود برآورد قیمتی برای برگزاری مراسم نداریم.
کد خبر : 21036

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، مجتبی عبداللهی در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: عمدتا شهرداری تهران برای برگزاری مراسم بزرگداشت امام راحل از ظرفیت‌های داخلی خود استفاده می‌کند که می‌توان به خدمات و امکانات شهرداری مانند ماشین‌های زباله و امکانات مختلف متعلق به شهرداری اشاره کرد.


وی با بیان اینکه در این سال‌ها شهرداری با تمام وجود و اعتقاد پا در این صحنه می‌گذارد و همه پرسنل شهرداری به شهروندان خدمات رسانی می‌کند و خدماتی که شهرداری تهران برای بزرگداشت امام ارائه می‌دهد قابل توجه است، تصریح کرد: ریاست اصلی ستاد ارتحال امام بر عهده شهرداری است و این کار برای شهرداری نهادینه شده است.


وی در ادامه این نشست از بیمه زائران امام (ره) خبر داد و گفت: زائرانی که برای روز بزرگداشت امام به حرم مطهر می‌آیند از ابتدای حرکت تا زمانی که باز می‌گردند تحت پوشش بیمه‌ای خواهند بود.


معاون شهردار تهران همچنین با اشاره به وضعیت آب و هوایی که در روزهای گذشته در استان تهران حاکم بوده و گرد و غبار و باد گفت: جای هیچ نگرانی نیست زیرا سال گذشته نیز یک روز قبل از مراسم طوفان شدیدی در تهران آمد اما شهرداری در طول 24 ساعت توانست صحن حرم مطهر را برای زائران آماده کند.


عبداللهی تاکید کرد: امیدواریم که طوفانی در راه نباشد اما در عین حال آمادگی لازم را برای مقابله با آن داریم.


وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص حمله تروریستی که رئیس سازمان آتش نشانی شهر تهران از آن سخن گفته بود در پاسخ به آنا گفت: رسیدگی به این موضوع وظیفه کمیته ایمنی ستاد ارتحال امام بوده و ما مسئولیتی در این خصوص نداریم.


وی تاکید کرد: یقین داشته باشید که این کمیته طرح‌ها و پیش‌بینی‌های لازم را برای کنترل اوضاع و مقابله با این موضوع خواهد داشت.


120 هکتار پارکینگ برای مهمانان شهرستانی


معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه این نشست به تشریح برنامه‌های ستاد برگزاری بزرگداشت امام (ره) پرداخت و گفت: در همین خصوص 120 هکتار پارکینگ برای میهمانانی که از شهرهای اطراف به تهران می‌آیند و خودروی شخصی دارند در نظر گرفته شده است.


عبداللهی گفت: در سال‌های گذشته سعی و تلاش شهرداری و مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) و شهردار حرم مطهر بر این بوده که زیرساخت‌های لازم را در این منطقه تهیه و ایجاد کند و بنابراین یک سری اقدامات در این خصوص انجام شده که یکی از آنها رینگ 400 است که نرده‌ای است که به دور حرم کشیده شده و محوطه داخل و بیرون حرم را از هم جدا می‌کند.


وی افزود: همچنین آب نماهای مختلفی در حرم ساخته شده که یکی از آنها آب نمای «سلام امام » در شرق حرم مطهر است که مقابر شهدا را به حرم متصل می‌کند.


معاون شهردار تهران گفت: 46 دستگاه مه پاش در بلوار امام سلام برای تلطیف هوا و خنک کردن زائران و همچنین 400 سرویس بهداشتی نیز در این قسمت ساخته می شود.


روز ارتحال، مترو رایگان است


عبداللهی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شرکت مترو به صورت ویژه اقداماتی را از روز چهارشنبه 13/3/94 ساعت 6 بعد از ظهر تا پایان روز پنجشنبه 14/3/94 را انجام می‌دهد افزود: حرکت قطارهای مترو در مدت زمان مذکور رایگان خواهد بود و زائران نیز از هفت نقطه شهر به حرم مطهر منتقل می شوند.


همچنین به گفته معاون شهردار در روز 14/3/94 سرفاصله حرکت قطارها به 4 دقیقه کاهش می‌یابد و در شهر ری نیز قطارهای آماده‌باش، آماده خدمت‌رسانی در زمان‌های ویژه به شهروندان هستند.


5 هزار دستگاه اتوبوس در روز ارتحال آماده خدمت رسانی


وی در ادامه با بیان اینکه 4 هزار دستگاه اتوبوس معمولی در روز ارتحال امام آماده خدمت رسانی به شهروندان و انتقال آنها به حرم مطهر هستند، گفت: همچنین هزار دستگاه اتوبوس دو کابین نیز زائران را به بهشت زهرا منتقل می‌کنند.


عبداللهی با اشاره به تهیه 23 هزار نقشه مسیر کاروان ها برای زائران اضافه کرد: سه هزار نقشه اصلی نیز در مکان‌های مختلف در حرم مطهر برای راهنمایی زائران نصب می‌شود.


وی همچنین از حضور 50 دستگاه جرثقیل کوچک و سه دستگاه جرثقیل سنگین در حرم مطهر خبر داد و گفت: این خودروها برای نیاز در مواقع ضروری مستقر می‌شوند و همچنین 19 ایستگاه صلواتی نیز آماده پذیرایی از زائران امام (ره) هستند.


ستاد گم شدگان به بسیج شهرداری واگذار شد


عبداللهی با بیان اینکه امسال ستاد گم شدگان در مراسم ارتحال امام به بسیج شهرداری تهران واگذار می‌شود گفت: بر همین اساس 90 ایستگاه چادر در نقاط مختلف نصب شده و 300 نیرو با 20 تاکسی و 20 دستگاه موتور در اختیار این ستاد قرار می گیرد.


وی در خصوص اقدامات مربوط به تبلیغات محیطی نیز توضیح داد: 6 دستگاه تلویزیون به همراه 13 بالن در مکان های مختلف از صحن امام نصب شده و 8 قاب ساعت نیز در ورودی های صحن حرم قرار می گیرند.


حضور 100 تیم شهربان و حریم بان در مراسم ارتحال امام


معاون شهردار با اشاره به حضور نیروهای شهربان و حریم‌بان برای خدمت رسانی به زائران امام در روز ارتحال گفت: بر همین اساس 100 تیم نیروی شهربان و حریم‌بان با 700 نیرو با موتور‌های مورد نیاز در این مراسم حضور خواهند یافت.


وی همچنین از آماده‌باش آتش نشانی برای روز بزرگداشت امام خبر داد و گفت: آتش نشانان در این روز 25 پست ویژه خواهند داشت و همچنین 250 خودروی سنگین و نیمه سنگین و 570 نیروی آتش نشان به مردم خدمت رسانی می کنند.


عبداللهی از حضور 3 هزار و 300 کارگر در بخش جمع آوری پسماند خشک در روز بزرگداشت امام خبر داد و گفت: این کارگرها در روز مراسم خدمات لازم را به زائران ارائه می دهند.


10 هزار نیروی شهرداری در روز ارتحال حضور دارند


وی گفت: در کل امسال بیش از 10 هزار نیروی شهرداری در پیک کاری روز ارتحال امام حضور خواهند داشت.


معاون خدمات شهری شهرداری تهران در پایان سخنانش به برگزاری 6 ایستگاه فرهنگی در روز بزرگداشت امام اشاره کرد و گفت: هر کدام از این ایستگاه ها 70 غرفه دارند که در مجموع 420 غرفه فرهنگی خدمات لازم با موضوع مبنای بیانات مقام معظم رهبری را در خصوص امام (ره) به مردم ارائه می دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته