دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1396 - 11:43

آمریکا خواهان اعمال تحریم‌های جدید علیه کره‌شمالی شد

آمریکا از سازمان ملل‌متحد خواست تحریم‌های جدیدی علیه کره‌شمالی به دلیل ادامه انجام آزمایش‌های هسته‌ای اعمال کند.
کد خبر : 210310

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، آمریکا پیش‌نویس قطعنامه جدیدی برای اعمال تحریم‌های دیگری از جمله در زمینه صادرات نفت علیه کره‌شمالی که علی‌رغم تمام اعتراضات به آزمایشات هسته‌ای خود ادامه می‌دهد را به شورای امنیت سازمان ملل‌متحد ارائه داد.


ایالات‌متحده همچنین خواستار رای‌گیری از اعضای شورای امنیت در این مورد در تاریخ 11 سپتامبر شده است.


قطعنامه جدید اعمال تحریم نفتی، ممنوعیت سفر کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی و مصادره دارایی‌های وی در خارج، ممنوعیت صادرات نساجی و ممنوعیت کار شهروندان کره شمالی در خارج را در بر می‌گیرد.


برای تصویب این پیش نویس لازم است اعضای دائمی شورای امنیت یعنی آمریکا، روسیه، انگلستان، چین و فرانسه از حق وتو استفاده نکنند و حداقل 9 عضو از 15 کشور عضو این شورا با آن موافقت کنند.


این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه طی سخنانی اعلام کرده که اعمال تحریم‌های جدید، کره‌شمالی را از آزمایشات هسته‌ای باز نخواهد داشت.


شورای امنیت سازمان ملل متحد در جولای گذشته قطعنامه اعمال تحریم جدید برای کاهش حجم صادرات کره‌شمالی از 3 میلیارد دلار به یک سوم را تصویب کرد. این شورا از سال 2006 تاکنون در مجموع 8 قطعنامه برای اعمال تحریم در بخش‌های نظامی و اقتصادی علیه کره‌شمالی را به تصویب رسانده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته