دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جوانمردزاده:

افراط و تفریط کار جاهل است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گفت: افراط و تفریط کار جاهل است و جاهل کسی است که اهل ولایت نیست. امام علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند: نادان را نمی‌بینی، مگر در حال زیاده‌روی یا کم گذاردن.
کد خبر : 210197

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام عبدالباری جوانمردزاده در مراسم جشن و بزرگداشت دهه ولایت و عید سعید غدیر که با حضور جمعی از کارکنان و اعضای هیات علمی واحد ماهشهر برگزار شد با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر با توجه به آیه 143 سوره‌ بقره بیان کرد: «به فرموده نبی مکرم اسلام در روز عید غدیر سه تبریک گفته می‌شود؛ تبریک اول را خداوند متعال به خودش می‌گوید، تبریک دوم را پیامبر اکرم در روز عید غدیر می‌گویند به من بگویید که رسالت من ابتر نشد و تبریک سوم را مومنین به همدیگر می‌گویند که نعمت بر آنها تمام شد.»


جوانمردزاده با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) آمد که راه اعتدال را به مردم نشان دهد، اظهار کرد: «هر کسی ادعای اعتدال کند یاوه‌ گوست مگر اینکه اهل ایمان و ولایت و اهل عمل صالح باشد.»


وی حضرت علی (ع) را شاخص در همه ابعاد زندگی دانست و بیان کرد: «اُمَّهً وسطا یعنی اهل دین بین باید غلوّ و تقصیر(کم‌کاری و کوتاهی) باشند.»


جوانمردزاده با بیان اینکه حضرت علی (ع) شاخص اعتدال و میانه‌روی است تصریح کرد: «اگر خداوند مولا را به ما معرفی نمی‌کرد مردم یا به افراط یا به تفریط کشیده می‌شدند. مولا شاخص اعتدال است و یکی از نشانه‌های مومن داشتن مشی اعتدال است و اساساً عالم بر نظم اعتدالی بنا نهاده شده است. لذا زن و مرد در یک خانواده باید برای پیدا کردن بهترین شیوه‌ سبک زندگی تلاش کنند.»


حجت‌الاسلام سیدنزّار پورموسوی امام جمعه موقت بندرماهشهر و مُبتهل برتر استان خوزستان و نفر سوم کشوری نیز به اجرای برنامه ابتهال خوانی و مولودی خوانی در وصف اهل بیت (ع) پرداخت و از فضائل مولی الموحدین امیرالمومنین همچون فتح خیبر، دادن انگشتر در حال رکوع به فقیر، باب المدینه العلم النبی (ص) و مهمتر از همه در باب عید سعید غدیر اشعاری را قرائت کرد.


در پایان این مراسم و پس از قدردانی از سادات حاضر در جلسه حاضرین در سالن با راه‌اندازی کمپین من غدیری‌ام با گرفتن عکس یادگاری، ایمان و علاقه‌ خود را به مولا امیرالمومنین علی (ع) نشان دادند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته