دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1396 - 11:10
رحیم ابوالحسنی در گفت‌و‌گو با آنا؛

عدم معرفی وزیر علوم مانع حاکمیت گفتمان در دانشگاه/ رئیس‌جمهور تعارف نداشته باشد

استاد دانشگاه تهران معتقد است اداره وزارت‌ علوم با سرپرست کمتر از بی‌وزیری نیست و این وضعیت مانع از تعامل، هم‌فکری و حاکمیت گفتمان در دانشگاه‌ها خواهد شد.
کد خبر : 210181

دکتر رحیم ابوالحسنی در گفت‌و‌گو با آنا، درباره مشکلات اداره وزارت علوم با سرپرست گفت: «مشکل اصلی کشور این است که فردی که در ایام انتخابات، گفتمان و شعارهایی را مطرح می‌کند، بعد از انتخاب شدنش نمی‌تواند به آنها عمل کند.»


او درباره اهمیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: « وزارت علوم قلب فکری کشور در دولت است و گفتمانی که مطرح می‌شود توسط دستگاه فکری کشور که همان دانشگاه‌ها هستند، تولید می‌شود. وزیر علومی که انتخاب می‌شود باید شرایط گسترش و تعمیق فضای گفتمان در دانشگاه‌ها را ایجاد کند.»


ابوالحسنی افزود: «وزارت علوم، با نخبگان سرو کار دارد و نماد نخبگان فکری، وزارت علوم است، اداره وزارت‌خانه با سرپرست کمتر از بی‌وزیری نیست و این مساله مانع از تعامل، هم‌فکری و حاکمیت گفتمان در دانشگاه‌ها خواهد شد. سال تحصیلی به زودی آغاز خواهد شد و وزارت‌خانه‌ای که سکان‌دار هدایت دانشگاه‌ است، هنوز وزیر ندارد.»


استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران درباره انتخاب وزیر علوم گفت: «رئیس‌جمهوری باید به فکر وعده‌‌ها و شعارهایی که داده است، باشد و وزیری انتخاب کند که با گفتمان و شعارهایش یکی باشد و اگر مانعی در انتخاب دارد، بدون تعارف با مردم مطرح کند. هر کس به عنوان وزیر علوم انتخاب می‌شود، باید به تفکر دانشگاه و تفکر غالب جریان دانشجویی و استادان احترام بگذارد.»


او در پایان درباره سرپرست فعلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: «دکتر هاشمی از نظر شخصیتی بسیار با‌اخلاق و متواضع است، اما از قدرت مدیریت ایشان خبر ندارم. از این جهت که تحصیلاتش علوم انسانی است و با مشکلات و چالش‌های علوم انسانی آشناست به نظر من بهتر می‌تواند با مسائل دانشگاه برخورد کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته