دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افزایش قیمت داروی بیماران «ام اس» تکذیب شد

مدیر عامل شرکت داروسازی اسوه در خصوص شایعاتی که حکایت از افزایش 200هزار تومانی داروی اسویمر مورد مصرف بیماران مبتلا به ام اس دارد، توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر : 21018

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر محمد عبده‌زاده مدیر عامل شرکت داروسازی اسوه در پاسخ به شایعاتی که حکایت از افزایش 200هزار تومانی داروی اسویمر مورد مصرف بیماران مبتلا به «ام اس» گفت: از بین دو نوع 40 و 20 گرمی داروی گلاتیرا‌مر با نام تجاری اسویمر، یکی کاهش قیمت و دیگری افزایش بسیار ناچیزی داشته‌اند.


وی عنوان کرد: در راستای همسان سازی قیمت داروهای مشابه در داخل و تثبیت آنها تا پایان سال جاری در کمیسیون قیمت‌گذاری سازمان غذا و دارو در قیمت داروی فوق که توسط شرکت‌های زهراوی، سیناژن و اسوه تولید می‌شود، بازنگری‌های صورت گرفت و مبلغ بسیار ناچیزی آن هم فقط به داروی 20 میلی گرمی افزوده شد و این دارو از 58 هزار و 500 تومان به 60 هزار تومان رسید.


دکتر عبده زاده با بیان اینکه در راستای همین یکسان سازی قیمت‌ها، داروی 40 میلی‌گرم شرکت اسوه که مبلغی معادل 122هزار و 500 تومان قیمت گذاری شده بود نیز به 120 هزار تومان کاهش یافت اظهار کرد: در پوشش بیمه‌ای این داروها هم تغییری خاصی مبنی بر کاهش رخ نداده و همانند قبل حمایت می‌شود.


مدیر عامل شرکت داروسازی اسوه اعلام کرد: مبالغ مطروحه شایعه است و بهتر است کسانی که قصد نقل قول مطلبی را دارند ابتدا از مجاری مورد تائید صحت و سقم مطالب را بررسی کرده سپس به نقل قول مبادرت کنند و اینکه چه کسانی از انتشار این شایعات سود می‌برند یا با چه انگیزه‌ای این کارها را انجام می‌دهند بر ما معلوم نیست ولی مطئنیم که هیچ خیری در انتشار و دامن زدن به این مطالب و ایجاد تشویش و نگرانی برای بیماران و خانواده‌هایشان وجود ندارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: ام اس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته