دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1394 - 14:56

اکرمی: در بسیاری از کشورهای دنیا صندوق‌های رأی شفاف است در کشور ما نیز می‌تواند اینگونه شود

یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت که در بسیاری از کشورهای دنیا صندوق‌های رای شفاف است در کشور ما نیز می‌تواند اینگونه شود.
کد خبر : 21010

سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره اظهارات دبیر شورای نگهبان درباره تأیید صلاحیت‌ها و همچنین رئیس‌جمهوری درباره صیانت از آرا در آستانه انتخابات اظهار کرد: شما از این به بعد تا آستانه انتخابات مجلس و خبرگان اظهارنظرهای زیادی را خواهید شنید ولی آن چیزی که اصل است این است که وزارت کشور مسئولیت برگزاری انتخابات را دارد و شورای نگهبان ناظر بر انتخابات است.


وی افزود: همه چیز در کشور باید بر اساس قانون باشد و انتخابات نیز باید بر اساس قانون برگزار شود. ما تجربه‌های زیادی در برگزاری انتخابات داریم و تاکنون بیش از 30 انتخابات برگزار کرده‌ایم.


عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: مادامی که تشکل‌های قانونی نداشته باشیم گرفتار حواشی هستیم، افراد بسیار دواطلب می‌شوند، حدود 7 هزار نفر کاندیدا می‌شوند یعنی حدود 20 برابر تعداد مورد نیاز کاندیدا می‌شوند که واقعا احراز صلاحیت آنها هم برای وزارت کشور و هم برای شورای نگهبان و هم برای رأی‌دهندگان مشکل است. تحزب باید در کشور فعال شود.


اکرمی در ادامه همچنین درباره صیانت از آرا و دغدغه‌های رئیس‌جمهوری در این زمینه مبنی بر اینکه صندوق‌های رأی شیشه‌ای و روشن باشند تا تعداد آرا مشخص باشد، ادامه داد: بالاخره ناظر بر انتخابات وجود دارد، هم مردم، هم دولت و هم دواطلبان و هم شورای نگهبان بر انتخابات نظارت می‌کنند، در بسیاری از کشورهای دنیا صندوق‌های رأی اینگونه است، این یک روش است که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.


این فعال سیاسی اصولگرا گفت: همچنین استفاده از ابزارهای پیشرفته الکترونیکی نیز می‌تواند ضریب خطا را کاهش دهد و بسیاری از دغدغه‌ها را برطرف کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته