دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 شهريور 1396 - 11:56
مروری بر روزنامه‌های عرب‌زبان منطقه

هدایای نفیس عربستان به ترامپ /میانمار در نزدیکی مرزهای‌ بنگلادش مین‌گذاری کرد

مانور نظامی میان آمریکا و مصر، هدایای نفیس عربستان به رئیس‌جمهوری آمریکا و مین‌گذاری در مرزهای بنگلادش؛ از موضوعاتی است که مورد توجه ویژه رسانه‌های عرب زبان قرار گرفته‌‌‌‌‌‌‌ است.
کد خبر : 210011

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، عناوین مهم روزنامه‌های عرب‌زبان منطقه را در زیر می‌خوانید:


هدایای دیوانه‌کننده پادشاه عربستان به ترامپ



روزنامه القدس‌العربی گزارش کرد: «پادشاهی عربستان در سفر اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به این کشور در ماه می (اردیبهشت) به او مجموعه‌ای از هدایای گران‌قیمت ارائه کرد که شامل نقاشی‌هایی از ترامپ، هدایای نظامی همچون شمشیر و خنجر و یک پوست نفیس ببر می‌شود.»


کین کالبستین در پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی‌بیست نوشت: «ترامپ در دوران تبلیغات انتخاباتی به بهانه اینکه هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات هدایایی از عربستان دریافت کرده بود، به او حمله کرد ... این در حالی است که او در نخستین سفر خود به عربستان به‌عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا ده‌ها هدیه را از پادشاهی سعودی دریافت کرد.»



میانمار در نزدیکی مرزهای‌ بنگلادش مین‌گذاری کرد



روزنامه القدس‌العربی گزارش کرد: «منابع دولتی در بنگلادش خبر دادند که میانمار در سه روز گذشته اقدام به مین‌گذاری مرزهای خود با بنگلادش کرده است. هدف از این اقدام ممکن است جلوگیری از بازگشت مسلمانان روهینگا از بنگلادش باشد که از خشونت در میانمار به این کشور فرار کرده‌اند.»


این منابع افزودند: «بنگلادش به‌زودی نسبت به اقدام دولت میانمار در مین‌گذاری مرزهای این کشور به‌طور رسمی اعتراض خواهد کرد.»


مانور نظامی «نجم‌الساطع 2017» میان مصر و آمریکا



روزنامه الوئام چاپ عربستان گزارش کرد: «دولت مصر اعلام کرد این کشور به‌زودی میزبان رزمایش نظامی مشترک با آمریکا خواهد بود. این رزمایش از 10 سپتامبر (19 شهریور) به مدت 10 روز برگزار می‌شود.»


این مانور که با عنوان «نجم‌الساطع» شناخته می‌شود، از هشت سال پیش تاکنون متوقف شده بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب