دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 شهريور 1396 - 10:46
از سوی دانشجوی واحد گرمسار صورت گرفت

اهتزاز پرچم دانشگاه آزاد اسلامی برفراز قله کازبک در گرجستان

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه آزاداسلامی واحد گرمسار موفق شد به قله کازبک، سومین قله بلند گرجستان صعود کند.
کد خبر : 209984

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، فرح منصوری دانشجوی کوهنورد کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات واحد گرمسار که برای صعود به قله کازبک به کشور گرجستان سفر کرده بود موفق شد پرچم دانشگاه آزاد اسلامی را برفراز سومین قله بلند گرجستان به ارتفاع 5047 متر به اهتزاز در بیاورد.


منصوری روز شنبه 11 شهریور برای صعود به قله کازبک وارد گرجستان شد و پس از اقامت در کمپ، ساعت 4:30 دقیقه صبح روز دوشنبه 13 شهریور 1396 به سمت قله حرکت کرد که پس از هفت ساعت کوهنوردی موفق شد با همراهی گروه به قله کازبک صعود کرده و پرچم دانشگاه آزاد اسلامی را در آنجا به اهتزاز در بیاورد.


منصوری که نخستین زن ایرانی صعود کننده به قله خانتگری قزاقستان به ارتفاع 7010 متر است تاکنون 10 صعود موفق داخلی و برون مرزی از جمله صعود به قله 7010 متری خان تنگری قزاقستان، قله 3970 متری کاچکار ترکیه و قله 4090 متری آراگاتس ارمنستان رادر کارنامه ورزشی خود ثبت کرده است.


قله کازبک به ارتفاع 5047 متر یک کوه آتشفشانی از نوع استارتو ولکانو بوده و سومین قله بلند در گرجستان بعد از قله 5201 متری شخارا و 5059 متری جانگا است در شرق رشته کوه قفقاز مرکزی در رشته کوه خوخ (نام گرجی آن) بین دریای سیاه و دریای خزر، در شمال اوستیا در 25 کیلومتر مرزی کشور روسیه و گرجستان و در 140 کیلومتری شهر تفلیس در روستای کازبکی قرار گرفته است.


قله کازبک هفتمین قله بلند در رشته کوه‌های قفقاز و دومین کوه بلند در قاره اروپا بعد از البروس است و نام گرجی این قله مکینواری و به معنی کوه یخ نامیده می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته