دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 شهريور 1396 - 11:56
انتقادات مشاور وزیر ورزش از کی‌روش در گفت‌وگو با آنا؛

سیستم تیم ملی عقب‌مانده ‌است/ گول افراد عوام‌ فریب را نباید بخوریم

کارشناس فوتبال گفت:یک سری افراد عوام‌فریب به گونه‌ای رفتار می‌کنند که انگار  نتایج تیم ملی در زمان حضور کی‌روش بسیار درخشان‌تر از دور‌های قبلی بوده است.
کد خبر : 209957

بیژن ذوالفقارنسب در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا درباره توقف خانگی تیم ملی ایران برابر سوریه گفت: «بالاخره مشخص شد که تیم ملی یک سری مشکلاتی دارد که به رغم اشاره افراد دلسوز بسیاری آن را باور نداشتند. ما در هر بازی که هجومی بازی می‌کنیم و قصد گلزنی داریم به راحتی دروازه‌مان بازی می‌شود. این ضعف بزرگی است که در مواقع جلو آمدن مدافعان میانی‌مان سیستم دفاعی تیم ملی به‌هم می‌ریزد و کاملا ناامن بازی می‌کنیم. به سادگی حریفان صاحب موقعیت می‌شوند و احتمال باز شدن دروازه‌مان بسیار زیاد است.»


او یادآور شد: «باید این دو گلی که از سوریه دریافت کردیم را به فال نیک بگیریم که ثابت کرد ایرادات تاکتیکی داریم که می‌تواند برای ایران برابر تیم‌های بزرگ نتایج نا امیدکننده‌ای را به همراه داشته باشد. درجام‌جهانی نمی‌توانیم فقط دفاع کنیم و به امید کسب 3 امتیاز به مصاف حریفان برویم. به طور حتم حریفان راه باز کردن دروازه ما را پیدا می‌کنند و همچون حریفان آسیایی نیستند که دچار اشتباه فردی شوند و به ما فرصت گلزنی بدهند.»


مشاور وزیر ورزش با اشاره به گل‌هایی که سوریه وارد دروازه ایران کرد، گفت:‌ «روی گل اولی که خوردیم بیرانوند کاملا مقصر بود چرا که نتوانست به درستی شوت مهاجم سوری را به خارج از محوطه جریمه دفع کند ولی مدافعان هم مقصر بودند که رو به دروازه خودمان نبودند و اجازه دادند مهاجم حریف در ریباند دروازه‌مان را باز کند. در گل دوم سوریه خط دفاعی به راحتی به حریف فضا داد و دروازه بان هم در جایگیری اشتباه کرد تا به جای 3 امتیاز یک امتیاز بگیریم. البته در فوتبال نباید یک یا چند نفر را عامل برد یا باخت بدانیم. در هر نتیجه‌ای که به دست می‌آید همه اعضای تیم دخیل هستند.»


وی تاکید کرد:‌ «باید این واقعیت را بپذیریم که وقتی تیم با 10 نفر دفاع می‌کند به سختی گل می‌خورد و در آسیا هم رقبا در اندازه‌ای نیستند که به ما گل بزنند. در بازی‌های گذشته روی اشتباه حریف به گل رسیدیم و به راحتی به جام جهانی رفتیم. بهتر است به این نکته توجه کنیم که در جام جهانی باید در زمان حمله با 8 نفر به دروازه حریف هجوم ببریم و به نحوی حمله کنیم که در ضدحمله دروازه‌مان با خطر مواجه نشود. فوتبال دفاعی که امیدوار باشیم در ضدحمله به گل برسیم در فوتبال روز دنیا عقب‌مانده و قدیمی محسوب می‌شود.»


ذوالفقارنسب درباره اینکه کی‌روش در 10 ماه باقیمانده تا آغاز جام جهانی چگونه می‌تواند ضعف‌های تیم ملی را پوشش دهد، تصریح کرد:‌ «کارلوس کی‌روش 7 سال فرصت داشته تا فوتبال ایران به سطحی برساند که بتواند در جام جهانی به مرحله بعدی صعود کند. مسئول نتایج خوب و بد تیم ملی هم خودش است. در این میان یک سری افراد عوام‌فریب به گونه‌ای رفتار می‌کنند که انگار نتایج تیم ملی در زمان حضور کی‌روش بسیار درخشان‌تر از دور‌های قبلی بوده است. سوال من از این افراد است که ما برابر کدام تیم مطرح فوتبال جهان به پیروزی رسیده‌لیم. اینکه در 10 بازی دور دوم انتخابی جام جهانی تنها 10 گل زدیم بیانگر این واقعیت است که در جام جهانی احتمال به گل رسیدن‌مان بسیار کم است.»


کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: «من نمی‌دانم در ذهن کی‌روش چه می‌گذرد و چه اندیشه‌های تاکتیکی را برای جام جهانی در نظر می‌گیرد ولی واقعیت این را ثابت کرده که تیم ملی ایران برای آنکه در جام جهانی 2018 نتایج بهتری نسبت به جام جهانی 2014 بگیرد و حداقل تیم چهارم گروه نشود باید شیوه بازی‌اش را تغییر ندهد. حریفان به طور کامل تیم ملی ایران را آنالیز می‌کنند و با پایین آوردن میزان اشتباهات خود درون زمین اجازه نمی‌دهند حتی آن گوشه چشمی که در تیم کی‌روش به ضدحملات دارد هم شکل بگیرد. تیم ملی ایران باید فوتبال همه جانبه را همان‌طور که در دفاع آموخته در حمله هم یاد بگیرد تا اتفاقات بهتری رقم بخورد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته