دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1394 - 13:48
در حاشیه نمایشگاه فن‌بازار دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفت؛

رونمایی از چهار محصول جدید دانش‌بنیان در همدان + تصاویر

از چهار محصول جدید دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه فن بازار دانشگاه آزاد اسلامی در استان همدان با حضور نماینده تام الاختیار رییس دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی استان و رئیس کمیسیون اصل نود مجلس رونمایی شد.
کد خبر : 20990

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در حاشیه نمایشگاه فن بازار دانشگاه آزاد اسلامی همدان که با ارائه 50 محصول از واحدها و مراکز دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی همدان برپاست، از چهار محصول جدید واحدهای همدان و تویسرکان رونمایی شد.


در مراسم رونمایی که علی محمد رنجبر نماینده تام الاختیار ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی در استان همدان، سید علی اصغر تروهید معاون هماهنگی استان و محمد علی پور مختار رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی حضور داشتند از دو محصول دانشگاه آزاد اسلامی همدان با نام تجاری ماد پاک و یخ رو رونمایی شد.


محصول "ماد پاک" بصورت یک مایع گیاهی قادر است بعنوان یک حلال، قیر و مشتقات آن را با قدرت بسیار زیادی پاک نماید ضمن اینکه این ماده نفتی نیست و بدون ضرر برای پوست است و می تواند بطور گسترده نیاز داخل کشور را تامین کند.


"یخ رو" یک نوع کفش کوه نوردی است که برای یخ نوردی کاربرد دارد و جلوی لیز خوردن کوهنورد را می گیرد که این محصول هم مطابق استانداردهای بین المللی و با نام تجاری یخ رو ارایه گردیده و درمقایسه با نمونه خارجی بیش از صد دلار صرفه جویی ارزی دارد.



در ادامه از دو محصول دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان با عنوان "نانو پودر مس" و "نانو پودر نیکل" که کاربرد هایی همچون تولید قطعات آلیاژی در صنعت آلیاژی، مصرف در خازن ها، پوشش های رسانا، کاتالیست، چسب ها و خمیر های رسانا در صنعت دارد رونمایی شد.









محصول "ماد پاک" بصورت یک مایع گیاهی قادر است بعنوان یک حلال، قیر و مشتقات آن را با قدرت بسیار زیادی پاک نماید ضمن اینکه این ماده نفتی نیست و بدون ضرر برای پوست است و می تواند بطور گسترده نیاز داخل کشور را تامین کند



مسئول فن بازار دانشگاه آزاد اسلامی همدان در باره این رونمایی گفت: این چهار محصول از سوی متخصصان و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی ارایه شده است و امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد تجاری سازی آنها با برند دانشگاه آزاد اسلامی باشیم.


محمد مهدی شیرمحمدی با اشاره به افق دانشگاه برای تجاری سازی محصولات گفت در آینده نزدیک نیز محصولات جدیدی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی همدان ارایه خواهد شد و آماده هستیم با سرمایه گذاران در خصوص محصولات جدید و دانش بنیان مذاکره و قرارداد تجاری داشته باشیم.


رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه آزاد اسلامی همدان افزود: با توجه به و این دانشگاه در کنار توسعه علمی، پژوهشی و رسالت آموزشی به کارآفرینی و تبدیل ایده به پدیده توجه دارد.


عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان اظهار کرد: در این فن بازار که برای نخستین بار برگزار می شود آماده هستیم ضمن حمایت از ایده های جدید، بستری برای فروش فن و کشف بازارهای تجاری جدید آماده سازیم.



مسئول نمایشگاه فن بازار دانشگاه آزاد اسلامی در استان همدان گفت: به عنوان نمونه آماده ایم تا درباره محصولاتی نظیر اتوکلاو به عنوان دستگاه استریل اتاق عمل، دستگاه آزمایشی مگنومتر برای درمان سرطان و خودروی کارتینگ(ماشین های مسابقه ای شهربازی ها) که دانش فنی آن مربوط به متخصصان دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان است و مراحل نمونه سازی آن با موفقیت به پایان رسیده، وارد قرارداد با سرمایه گذاران شویم.


رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه آزاد اسلامی همدان افزود: در این فن بازار از نشان تجاری 2 محصول مرکز رشد، رونمایی خواهد شد. امیدواریم برگزاری این فن بازار نقطه عطفی برای حضور دانشگاهیان همدان در عرصه اقتصاد مقاومتی و تجاری سازی محصولات دانشگاهی تا رسیدن به شرکت های دانش بنیان پویا و موفق باشد.


فن بازار به معنای بازار فناوری، یعنی محلی برای مبادلات تکنولوژی است، همان طور که بازار مسکن محل مبادله مسکن است و بنگاه‌های معاملات مسکن واسطه‌های اطلاعاتی و حقوقی معامله مسکن هستند، در بازار فناوری نیز فن ‌بازارها نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات تکنولوژی به "عرضه‌کنندگان"، "متقاضیان"، "کارآفرینان" و "سرمایه‌گذاران" دارد. درضمن به ارائه مشاوره در خصوص مراحل انتقال تکنولوژی می‌پردازد.



در حاشیه این رونمایی، از نمایشگاه فن بازار و خودرو زائربر برقی دانشگاه آزاد اسلامی اسد آباد بازدید شد.


به گزارش آنا، فن بازار دانشگاه آزاد اسلامی همدان از شنبه 9 خرداد تا سه شنبه در سالن طبقه همکف ساختمان اداری مهر واحد همدان پذیرای بازدید کنندگان و سرمایه گذاران است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته