دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کلاهبرداری از راه برنده اعلام کردن مشترکان همراه اول

همراه اول به مشترکان خود هشدار داد برقراری هر گونه تماس با افراد و اعلام برنده شدن آنها در قرعه کشی جشنواره در ازای دریافت پول، کلاهبرداری است.
کد خبر : 209862

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا از ایرنا، روند کلاهبرداری با استفاده از ناآگاهی مشترکان تلفن همراه همچنان ادامه دارد.


عده ای سودجو با استفاده از بی خبری مشترکان یا تحریک حس زیاده خواهی آنان کلاهبرداری می کنند.


البته این رویه از مدت ها پیش با واکنش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روبرو شده است.


شانزدهم اردیبهشت ماه سال 1394 رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش ارسال برخی پیامک های سودجویانه به مشترکان تلفن همراه ابراز نگرانی کرد و از مشترکان خواست مراقب این پیامک ها که با مضمون هایی مانند طرح تشویقی و استفاده بهینه از تلفن همراه به مشترکان ارسال شده اند، باشند.


«محمدرضا فرنقی زاد» تاکید کرد این پیامک ها با اهداف سودجویانه و فرصت طلبانه ارسال شده و کلاهبرداری محض است.


وی از پیگیری اپراتورهای تلفن همراه برای رسیدگی به کلاهبرداری های پیامکی خبر داد و گفت: مشترکان نباید تحت تاثیر چنین پیامک هایی شماره حساب یا رمز کارت های اعتباری خود را در اختیار دیگران قرار دهند.


** کلاهبرداری تازه


در جدیدترین این سودجویی ها بتازگی با شماره های غیرثابت با برخی مشترکان اپراتور اول ارتباطی کشور تماس گرفته و به آنان اعلام می شود شما در قرعه کشی جشنواره همراه اول برنده شده اید و برای یک سال می توانید از 50 درصد تخفیف مکالمه و همچنین اینترنت پرسرعت رایگان با حجم دانلود نامحدود برخوردار شوید.


این افراد در ازای این خدمات، 680 هزار ریال طلب می کنند.


به مشترکان اعلام می شود: امروز آخرین روز جشنواره است اگر می خواهید باید پس از ثبت نام، مشخصات خود را ثبت کنید.


حتی در صورتی که مشترک اعلام کند اکنون امکان ثبت نام ندارد به وی پیشنهاد می شود یک نفر به نشانی وی مراجعه می کند تا پول را تحویل بگیرد و مدارک لازم را برای استفاده از خدمات ویژه ارایه کند.


در پیگیری خبرنگار ایرنا از همراه اول، این اپراتور چنین تماس هایی را کلاهبرداری دانست و به مشترکان در این زمینه هشدار داد.


البته پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ایران (پلیس فتا) بارها در این زمینه به مردم هشدار داده و از آنان خواسته است پاسخ چنین تماس هایی را ندهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب