دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1394 - 17:05
اخبار کوتاه از واحدهای علوم دارویی، اسلامشهر، روانسر، لاهیجان و جهرم

از مشاوره دارویی دانشجویان علوم دارویی تا عضویت دانشجوی واحد لاهیجان در تیم ملی کشتی

انجمن داروسازی دانشجویان واحد علوم دارویی با همکاری باشگاه پژوهشگران جوان، در نمایشگاه هفته جوان که از سوی شهرداری تهران در برج میلاد برپا شده است، به معرفی و تبیین نقش داروساز در داروخانه پرداخت.
کد خبر : 20985

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این نمایشگاه دانشجویان داروسازی واحد علوم دارویی، غرفه ای در معرفی آخرین دستاوردهای این واحد و همچنین معرفی نقش داروساز در جامعه دایر کردند. یکی از مهمترین رویکردهای انجمن در این نمایشگاه معرفی و تبیین نقش داروساز در داروخانه است.


مشاوره دارویی رایگان از سوی دانشجویان ترم های آخر و با سطح علمی بالا، تست قند خون و گرفتن فشار خون بازدید کنندگان از دیگر اقدامات ارایه شده در این غرفه است. علاقه مندان می‌توانند تا 12 خرداد از ساعت ۱۶الی ۲۲ در طبقه دوم برج میلاد از این غرفه بازدید کنند.


این غرفه به دلیل نقش مهم داروساز در آگاهی رسانی به بیمار و مشاوره صحیح دارویی که میتواند از بروز اشتباهات احتمالی در تحویل نسخه بیمار جلوگیری کند، با استقبال خوب شرکت کنندگان در نمایشگاه مواجه شد. با توجه به حضور فعال و پررنگ دانشجویان و ارایه خدمات ارزشمند در این غرفه که با جلب نظر مسئولان برگزار کننده نمایشگاه روبه بود، از پنج نفر از نمایندگان فعال انجمن داروسازی واحد علوم دارویی دعوت شد تا در جلسه دیدار با دکتر قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت شرکت کنند.


این جلسه در محل وزارتخانه تشکیل شد و نمایندگان واحد علوم دارویی به ارائه نظر خود در رابطه با نقش داروساز پرداختند.


تجدید میثاق دانشگاهیان واحد اسلامشهر با آرمان های رهبر کبیر انقلاب اسلامی


در آستانه بیست و ششمین سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، دانشگاهیان واحد اسلامشهر با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره)، بار دیگر با آرمانهای امام راحل(ره) و انقلاب تجدید میثاق کردند.


همزمان با فرارسیدن بیست و ششمین سالگرد ارتحال رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی ایران، رئیس، معاونان، کارکنان، جمعی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر همگام با دانشگاهیان سراسر کشور، برای تجدید بیعت و ادای احترام به معمار کبیر انقلاب اسلامی در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضور یافته و بار دیگر با آرمان‌‌های امام راحل (ره) و انقلاب تجدید میثاق کردند.


دانشگاهیان واحد اسلامشهر در این مراسم، با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره)، با نثار تاج گل و صلوات با آرمانهای پیر فرزانه انقلاب، عهدی دوباره بستند.


برگزاری کارگاه "مقاله نویسی به زبان فارسی" در واحد اسلامشهر


با حضور 15 عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر کارگاه "مقاله نویسی به زبان فارسی" در سالن کنفرانس پژوهش این واحد برگزار شد.


رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر خبر از برگزاری کارگاه 16 ساعته "مقاله نویسی به زبان فارسی" داد و گفت: 15 نفر از اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد اسلامشهر در این کارگاه دو روزه، که روزهای سه شنبه پنجم و چهارشنبه ششم خردادماه در سالن کنفرانس پژوهش برگزار شد، شرکت کرده و با اصول اساسی شیوه صحیح نگارش مقالات به زبان فارسی آشنا شدند.


دکتر آفرین بهرامی افزود: دکتر علیرضا معماری عضو هیئت علمی گروه مترجمی زبان انگلیسی واحد اسلامشهر و مدرس این کارگاه، در دو روز، سرفصل های اساسیِ مقاله نویسی به زبان فارسی را به حاضران آموزش داد و وی را با انواع مقاله، اجزای مقاله و فرایند چاپ مقاله آشنا کرد.


بهرامی گفت: پس از اتمام دوره، گواهینامه گذراندن دوره با موفقیت از سوی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان به شرکت کنندگان اعطا خواهد شد.


تیم والیبال دانشگاه آزاد اسلامی روانسر در جایگاه سوم ایستاد


تیم والیبال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی روانسر متشکل از آقایان علی میرزا صیدی، احسان محمدی، فرشید مظفری، لقمان حشمت زاد، مبین حسین زاده، هژیر نوخاصی ، هژیر خرمی، امید رحمانی، میلاد یوسفی و مسعود مردانی با مربیگری اسماعیل نیکزاد در مسابقات والیبال دانشگاه های آزاد استان کرمانشاه شرکت کردند.


بنا بر اعلام عادل احمدی، سرپرست این تیم، تیم والیبال با درخشش در این مسابقات توانست مقام سوم این دوره بازی ها را را از آن خود کند.
همچنین در آستانه میلاد پررکت حضرت علی اکبر (ع) وبه مناسبت هفته جوان اردوی زیارتی -تفریحی دانشجویان خواهر به مقصد ریجاب برگزار شد.


بنابر اعلام فائزه برزگرفرد سرپرست این اردو و مسئول کمیته خواهران دانشگاه در این اردوی فرهنگی جوانان برتر علمی و ورزشی و فرهنگی دانشگاه حضور داشتند.


انتخاب یکی از دانشجویان واحد لاهیجان به عضویت تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران


دانشجوی تربیت بدنی واحد لاهیجان به عضویت تیم ملی کشتی آزاد جوانان درآمد.


در پی درخشش سید امیرحسین میرباباشاهی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان، وی از سوی مربیان تیم ملی به عنوان یکی از نفرات اصلی تیم ملی انتخاب شد.


میرباباشاهی باید تا چند وقت دیگر همراه سایر اعضای تیم ملی در مسابقات جهانی کشتی آزاد در رده جوانان که در کشور رومانی برگزار خواهد شد، حضور یابد.


نائب قهرمانی تیم فوتسال دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم


اولین دوره مسابقات قهرمانی فوتسال دانشجویان دانشگاه های جهرم با قهرمانی تیم دانشکده پزشکی، نایب قهرمانی دانشگاه آزاد اسلامی جهرم و کسب مقام سومی دانشگاه پیام نور به کار خود پایان داد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، بهنام بهروزنام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم این موفقیت را تبریک گفت و از دست اندرکاران ورزش دانشگاه خواست که ایمان به خدا و روح جوانمردی و پهلوانی را سرلوحه دوران ورزش خود قرار دهند.


معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم نیز اظهار کرد: اولین دوره مسابقات قهرمانی فوتسال دانشجویان دانشگاه های جهرم با حضور 5 تیم برگزار شد.


صلح جو افزود: این مسابقات با هدف ارتباط بیشتر مراکز دانشگاهی شهرستان و همچنین برگزاری مسابقات فوتسال در کمال سلامت و بدون هرگونه تنش در بین دانشجویان انجام شد که در این راستا تا حدود زیادی اهداف نامبرده نائل شد.


تیم دانشگاه آزاداسلامی با مربیگری فرشاد گرگین و سرپرستی صلح جو معاون دانشجویی در مسابقات شرکت کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب