دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1396 - 08:59
دهقانی در گفت‌وگو با آنا:

مرکز بررسی‌های استراتژیک در جایگاه مشاوره به دستگاه اجرایی قرار گیرد

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری باید در جایگاه مشاوره به دستگاه اجرایی قرار گیرد.
کد خبر : 209809

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه یکی از ضعف‌های موجود در کشور، عدم وجود مبانی دقیق استراتژیک است، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی نیاز به دید استراتژیک نسبت به مسائل کلان کشور چه در داخل و چه در روابط بین‌الملل داشته هستند.


وی با بیان اینکه مبانی استراتژیک سبب می‌شود که همیشه یک تابلو و هدفی در برابر چشم مدیران ارشد قرار داشته باشد، افزود:با وجود این دید استراتژیک، هنگام حرکت، هدف مشخص است و به بی‌راهه نمی‌رویم.


دهقانی فیروزآبادی با ذکر مثالی با بیان اینکه یکی از اسناد استراتژیک و اصلی کشور، سند چشم‌انداز 1404 است که در مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین شده است، توضیح داد: برای تدوین چنین سندی دیدگاه‌های استراتژیک نیاز است.


وی با بیان اینکه مراکز تدوین اسناد استراتژیک مانند مرکز بررسی‌های استراتژیک، دیدگاه‌های خود را در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام و شخصیت‌های حقوقی عضو آن و نمایندگان مجلس قرار دهند، گفت: هر چه از این مراکز در کشور داشته باشیم ضرر نمی‌کنیم و باید دانست که چنین مراکزی همیشه راه گشا است.


نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری باید در جایگاه مشاوره به دستگاه اجرایی قرار گیرد، تصریح کرد: دولت می‌تواند با استفاده از نتیجه پژوهش‌های چنین مراکزی، استراتژی بلند مدت در مورد مسائل بین‌المللی و روابط بین کشورها تدوین کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته