دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1396 - 16:48
سردار منتظرالمهدی:

گرایش به حجاب در جامعه در حال افزایش است

معاون اجتماعی نیروی انتظامی بیان کرد: براساس آمارها گرایش به حجاب در جامعه در حال افزایش است.
کد خبر : 209806

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه خبری پلیس، سردار سعید منتظرالمهدی در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی چادرهای آسمانی اظهار کرد: خداوند را شاکر و سپاسگزارم که یک سال دیگر بر ما گذشت و در چنین روزی در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی چادرهای آسمانی در خدمت شما خوبان هستیم.
وی افزود: همه ما بر این واقعیت اذعان داریم که قوام و بقاء هر جامعه به رعایت هنجارهای آن جامعه و ایضا به هنجارمندی تک تک افراد آن بستگی دارد.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی ادامه داد: غرض از هنجار؛ رعایت قواعدی است که برای زیست مسالمت آمیز آن جامعه لازم است، حجاب؛ هنجاری ارزشمند در جامعه الهی ماست و موهبتی است الهی که خداوند بر زنان و مردان ما عنایت فرموده و می باید پیشانی سپاس بر درگه حضرت دوست سایید و قدردان این نعمت باشیم.
سخنگوی نیروی انتظامی ادامه داد: زنان و دختران جامعه ما بالفطره "دین مدار" هستند و باید فطرت آنان را بیدار کنیم.
وی خاطر نشان کرد: اساسا جنس این حوزه ایجاب است و اقناع، تشویق، ترغیب، تکریم، تعظیم و تحبیب و وفاقی است و پاسبانان و نگهبانان حریم آن مردم هستند.
این مقام عالی انتظامی بیان کرد: بسیار شنیده‌اید و شنیده‌ایم، بسیار گفته‌اید و گفته‌ایم که بیست و اندی دستگاه مسئول ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی ما هستند و پلیس آخرین ایستگاه در میان این 27 دستگاه می باشد.
منتظرالمهدی خاطر نشان کرد: به واقع برای اشاعه حجاب و عفاف تنها کار فرهنگی کفایت نمی‌کند و باید دیگر باورهای دینی در عمق و ضمیر مردمان را مورد توجه و مداقه قرار داد.
وی یادآور شد: آماری در دست دارم که بیانگر این است که علیرغم کم کارکردی برخی دستگاه‌ها در این حوزه، گرایش نسبت به حجاب در جامعه در مجموع در حال افزایش است؛ پیمایش‌های انجام شده در سال‌های گذشته حکایت از آن دارد که بیش از 70 درصد از زنان جامعه ما به حجاب اعتقاد دارند، لیکن از مرحله اعتقاد تا عمل فاصله‌ها است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته