دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
از سوی سردار باقرزاده صورت گرفت

جانمایی تدفین شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحدبافت

آیین جانمایی تدفین شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت با حضور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان، فرماندار، روحانیون و مسئولان نظامی و انتظامی بافت و دانشگاهیان انجام شد.
کد خبر : 209802

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سردار محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در بازدید از واحد بافت و جانمایی محل تدفین شهید گمنام گفت: «تدفین و حضور شهیدان در دانشگاه یک تذکر برای انسان‌هاست و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت برای حفظ استقلال کشور است. یکی از مهمترین فواید حضور شهدا در دانشجویان به وجود آمدن فضایی روحانی و معنوی است.»


وی اظهار کرد: «شهادت که نتیجه سلامتی روان، روحیه شجاعت و انتخاب آگاهانه است، مقاومت و پویایی جامعه را به دنبال دارد. چرا که ریشه در قدرت، صبر و استقامت و مبارزه با کفر دارد و این عوامل در مجموع مقاومت جامعه را بالا برده و اجتماعی را محرک و پویا می‌سازد.»


رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه باید در میدان جنگ فرهنگی دست خالی و بی طرف نبود، گفت: «امروز دشمن از مرزهای فکری و فرهنگی در حال تجاوز و دشمنی است. و الحق و الانصاف که این جنگ بسی خطرناک تر است. باید در این میدان جنگ فرهنگی دست خالی و بی طرف نبود. باید هوشیار بود. حضور شهدا عامل یادآورنده و کمکی بر این مهم است.»



باقرزاده که با وضو محل تدفین را مشخص می کرد افزود: «فضا و طراحی یادمان شهید در واحد بافت طوری جانمایی شد که همگان هنگام ورود به دانشگاه به مقام شامخ این شهید ادای احترام کنند.»


رئیس واحد بافت هم در ابتدای این مراسم با بیان تاریخچه دانشگاه به اقدامات فرهنگی صورت گرفته اشاره کرد و گفت: «یکی از برکات دفاع مقدس شکوفایی و رشد استعدادهای معنوی و اخلاقی جامعه به ویژه نسل جوان آن دوران بود. دستاورد این تلاش بزرگ، نمایان شدن جلوه هایی از فرهنگ ایثار وشهادت است که می تواند ضامن عزت، اقتدار، معنویت و اخلاق جامعه باشد.»


دکتر ابراهیم خراسانی پاریزی افزود: «مکاتبات متعدد و تلاش‌های زیادی در2 سال اخیر برای اخذ موافقت و صدور مصوبه تدفین پیکر معطر شهید گمنام در این واحد دانشگاهی صورت گرفته است که در این راه حمایت‌ها و پیگیری‌های مجدانه سرهنگ ابوالحسنی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان و امام جمعه محترم بافت ستودنی است.»


فتحعلی حمزه جواران فرماندار بافت نیز در این مراسم با قدردانی از فعالیت های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت به بیان افتخارآفرینی شهدای این منطقه و نقل خاطراتی از سردار سلیمانی در زمان دفاع مقدس پرداخت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته