دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1396 - 17:08
در قالب طرح "دعوت"

داوطلبان هلال احمر به در منازل مردم می‌روند

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از فعالیت جدید صدها گروه از داوطلبان در قالب طرح دعوت، برای معرفی دوره‌های آموزش امداد و نجات و تسهیل در فرایند جلب مشارکت مردمی در برنامه‌های انسان‌دوستانه جمعیت هلال احمر با مراجعه به در منازل مردم در سراسر کشور خبر داد.
کد خبر : 209796

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از جمعیت هلال احمر، رضا اندام در جریان برگزاری دومین جلسه کارگروه جذب و سازماندهی که با حضور معاونان داوطلبان استان‌های تهران و لرستان و جمعی از کارشناسان داوطلب و صاحب‌نظران حوزه تخصصی داوطلبان برگزار شد، عنوان کرد: بنابر درخواست مردم و خیرین، این سازمان راهکارهایی را برای تسهیل زمینه مشارکت عمومی فراهم کرده که مراجعه داوطلبان به در منازل برای معرفی دوره‌های آموزش امداد و نجات و طرح‌ها و برنامه‌های عام‌المنفعه جمعیت هلال احمر و جلب مشارکت مردمی از طریق عضویت در این سازمان در قالب طرح دعوت، از جمله آن هاست.


وی افزود: این داوطلبان افراد توانمندی بوده که دوره‌های مختلفی را طی کرده‌اند و سازمان داوطلبان برای ارائه خدمات قابل اطمینان در این رابطه فعالیت می‌کنند.


رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ادامه داد: در طرح مذکور، به هر فرد بالای 29 سال خدمات مشاوره‌ای و اطلاعات لازم در خصوص نحوه مشارکت و میزان پرداخت حق عضویت بر اساس مصوبه شورای عالی جمعیت هلال احمر ارائه می‌شود.


به گفته اندام، بخش قابل توجهی از منابع مالی و انسانی پروژه‌های عام‌المنفعه این سازمان که با رویکرد کنترل آسیب‌های اجتماعی و تاب‌آوری در برابر حوادث و معضلات اجتماعی در کشور اجرا می‌شوند، از محل مشارکت و کمک‌های مردمی تامین می‌شود.


وی تاکید کرد: بسیاری از این مشکلات نیازمند عزم جدی مردم برای رفع آن است و نگاه ویژه و فوریت محور را می‌طلبد. بنابراین با ترویج مسئولیت‌پذیری اجتماعی، بخش قابل توجهی از این مشکلات در مدتی کوتاه قابل حل و پیگیری هستند.


همچنین رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از طراحی جدید کارت‌های عضویت داوطلبان که در آن‌ها از چیپ‌های RFID و بارکد استفاده شده است، خبر داد و عنوان کرد: این‌گونه کارت‌ها یک شماره شناسائی منحصر به فرد و غیر قابل تکرار را در اختیار قرار می‌‌دهند و از محاسن این کارت‌ها می‌توان به قابلیت خواندن و نوشتن بر روی کارت‌های مایفر، توان بالای ذخیره‌سازی اطلاعات، غیر قابل نفوذ بودن سیستم امنیتی آن، امکان استفاده آسان توسط بارکد خوان، اتصال به سیستم تحت وب و بانک اطلاعاتی و . . . اشاره کرد.


به علاوه این کارت‌ها جوابگوی مناسبی برای نیازهای سازمان مانند امکان شناسایی افراد در هر زمان و مکان حتی در شرایط بحران، ثبت اقدامات فعالیت‌ها و دوره‌های گذرانده شده و امنیت اطلاعات و سهولت استفاده، تا حدی که بتوان در شرایط خاص و بحران افراد را به درستی شناسایی کرد، دارند.


به روز رسانی فرم عضویت، سامانه ساجد و آیین‌نامه جذب و سازماندهی اعضاء و داوطلبان از دیگر موضوعات مطرح شده در دومین جلسه کارگروه جذب و سازماندهی بود.



انتهای پیام/

برچسب ها: رضا اندام
ارسال نظر
قالیشویی ادیب