دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه نوین خبر داد

پیشنهاد ارایه تخفیف به بیمه‌نامه‌های الکترونیکی / سهم 30 درصدی شخص ثالث در پرتفوی بیمه نوین

مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه نوین از پیشنهاد بیمه مرکزی به شواری عالی بیمه برای ارایه تخفیف به بیمه‌نامه‌های الکترونیکی خبر داد.
کد خبر : 209795

ابوالفضل جهاندیده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با اشاره به برنامه بیمه مرکزی برای صدور الکترونیکی بیمه‌نامه‌های شخص ثالث و جایگزینی اوراق بیمه‌نامه شخص ثالث با کارت هوشمند الکترونیکی عنوان کرد: بیمه مرکزی به دنبال آن است تا تخفیف 3 درصدی برای بیمه‌نامه‌هایی که به صورت الکترونیکی خریداری می‌شوند، در نظر گرفته شود.


وی اظهار کرد: در صدور بیمه‌نامه‌های الکترونیکی چون شرکت بیمه کارمزد پرداخت نمی‌کند بنابراین می‌توان به بیمه‌گذار تخفیف ارایه کرد که میزان پیشنهاد شده برای بیمه‌نامه الکترونیکی شخص ثالث نرخ 3 درصد است.


جهاندیده تاکید کرد: این امر هنوز در حد یک پیشنهاد از سوی بیمه مرکزی است و باید مورد موافقت و تصویب شورای عالی بیمه قرار گیرد.


وی همچنین سهم بیمه‌نامه شخص ثالث را در سبد پرتفوی بیمه نوین 25 درصد اعلام کرد و گفت: 6 تا 7 درصد بیمه‌نامه‌ها نیز مربوط به بدنه است. بدین ترتیب سهم بیمه‌نامه‌های اتومبیل اعم از بیمه بدنه، شخص ثالث و... از پرتفوی بیمه نوین حدود 31 درصد است.


مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه نوین با تاکید بر اینکه بیمه مرکزی به دنبال تجمیع اطلاعات بیمه‌نامه‌های شخص ثالث است، ادامه داد: قانون‌گذار بیمه مرکزی را مکلف کرده تا اطلاعات بیمه‌نامه‌های شخص ثالث را به صورت برخط در اختیار نهادهای ناظر و ذی‌نفع از جمله قوه قضائیه، نیروی انتظامی و ... قرار دهد و بر همین اساس باید یک کد یکتا برای همه بیمه‌نامه‌ها در سراسر کشور صادر شود.


جهاندیده با بیان اینکه در گام بعدی باید بیمه‌نامه‌ها الکترونیکی صادر شوند، گفت: کپن‌هایی که ضمیمه بیمه‌نامه‌های شخص ثالث است، در هیچ جایی از قانون پیش‌بینی نشده است. البته این کپن‌ها بدون پشتوانه منطقی هم نبوده و آنطور نیست که بدون مطالعه لحاظ شده باشند.


وی بیان کرد: در ابتدا راهی برای مطالعه سوابق افراد نبود و از این رو کپن ضمیمه بیمه‌نامه‌ها شد اما اکنون که بیمه مرکزی می‌تواند سیستم برخط راه‌اندازی کند، بیمه‌نامه شخص ثالث باید الکترونیکی صادر شود.


مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه نوین خاطر نشان کرد: جایگزینی اوراق بیمه‌نامه شخص ثالث با کارت هوشمند الکترونیکی همانند خریداری بلیت هواپیما به صورت اینترنتی و از منزل است که اشخاص می‌توانند به سایت شرکت‌ها مراجعه و بیمه‌نامه خود را خریداری کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته