دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1396 - 14:17
اذعان وزیر آموزش و پرورش:

وزارت آموزش و پرورش در حادثه دانش‌آموزان داراب مقصر است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مسئولان وزارتخانه در وقوع حادثه داراب مقصر هستند، یادآور شد: اگر ما به دانش‌آموزان نحوه حفاظت از خود در برابر خطر را می‌آموختیم و آنها از کمربند ایمنی استفاده می‌کردند، شاید شاهد این حادثه ناگوار نمی‌شدیم.
کد خبر : 209708

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در نشست «هم‌اندیشی رؤسای ادارات و مدیران روابط‌عمومی حوزه‌های ستادی و استانی وزارت آموزش و پرورش» با توجه به حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان در داراب، گفت: امیدواریم با تدابیری که اندیشیده شده است، شاهد تکرار این‌گونه حوادث در بین دانش‌آموزان نباشیم.


وی افزود: امروزه کودکان استفاده از فضای مجازی و اینترنت را به خوبی می‌دانند، اما متاسفانه ما به آنها آموزش نداده‌ایم که در برابر هجمه‌هایی که در فضای مجازی صورت می‌گیرد، چگونه از خود صیانت کنند. بنابراین وزارت آموزش و پرورش باید به سمتی حرکت کند که دانش‌آموزان بتوانند در برابر هجمه‌های فرهنگی از خود محافظت کنند.


وزیر آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: حادثه داراب نشان داد که ما در برخی آموزش‌ها به دانش‌آموزان ضعیف عمل کرده‌ایم. به طور مثال به دانش‌آموزان آموزش ندادیم که چگونه در برابر خطر از خود محافظت کنند. بررسی حادثه نشان داد که اتوبوس تنها واژگون شده و دچار حوادث جدی نشده بود، اما به دلیل اینکه دانش‌آموزان از کمربند ایمنی استفاده نکرده بودند، دچار حادثه شدند. که اگر این مساله رعایت می‌شد و دانش‌آموزان می‌آموختند که چگونه در برابر خطر و با بستن کمربند می‌توانند از جان خود محافظت کنند، دیگر شاهد این حادثه تلخ نمی‌شدیم.


بطحایی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در حادثه داراب مقصر است، گفت: اگر آموزش‌ها به خوبی صورت می‌گرفت، این حادثه رخ نمی‌داد. ما در مدارس به دانش‌آموزان فرمول‌های فیزیک و شیمی را به خوبی یاد می‌دهیم اما فراموش کردیم که فرمول محافظت از خود را به آنها بیاموزیم.


وی یادآور شد: امیدواریم مهر سال 96 را با نشاط آغاز کنیم و بتوانیم با جذب منابع مالی و انسانی موردنیاز، سال تحصیلی باشکوه، بانشاط و چابکی آغاز شود.


وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش جزو منحصر به فردترین دستگاه‌های اجرایی کشور است، گفت: وسعت جامعه مخاطبین یکی از مهم‌ترین عواملی است که این وزارتخانه را منحصر به فرد کرده است. کوچکترین تصمیم‌گیری در وزارت آموزش و پرورش تاثیر وسیعی در جامعه ایجاد می‌کند که این مساله اهمیت روابط عمومی و گسترش ارتباطات را صدچندان می‌سازد.


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از نقاط ضعف وزارت آموزش و پرورش در دوره‌های گذشته ضعف در روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی بود، یادآور شد: امروزه در دنیایی هستیم که رسانه‌ها تاثیر بسیاری بر مناسبات اجتماعی دارند و در کوتاه‌ترین زمان حجم وسیعی از اخبار جابه‌جا و به مردم منتقل می‌شود که در این راستا ضروری است وزارت آموزش و پرورش نیز ارتباطات خود را گسترش دهد.


بطحایی با تاکید بر اینکه مدل‌های سنتی در روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی پاسخگو نیست، یادآور شد: آموزش و پرورش باید سیستم اطلاع‌رسانی خود را به روزرسانی کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته