دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1394 - 13:03
عباسی در گفت‌وگو با آنا:

ششمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام با حضور دکتر میرزاده برگزار می‌شود

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: ششمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام، روز دوشنبه 11 خرداد با حضور دکتر حمید میرزاده و هیئت همراه در واحد ایلام برگزار می‌شود.
کد خبر : 20970

دکتر شهریار عباسی، برنامه های سفر یک روزه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به این استان را یادآور شد و به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: دکتر میرزاده در بدو ورود به استان مورد استقبال استاندار ایلام و مقامات محلی قرار خواهد گرفت و پس از آن با حضور در مزار شهدای شهر ایلام با آرمان های بلند امام راحل و شهیدان گرانقدر و مقام معظم رهبری تجدید بیعت و در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام حاضر شده و با حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام افزود: بعد از دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در واحد ایلام در ششمین جلسه هیات امنای استان شرکت خواهد کرد.








استان ایلام آخرین استان کشور بود که صاحب دانشگاه آزاد اسلامی شد. اکنون اکثر شهرستان های استان دارای واحد یا مرکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی هستند. دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام دارای 12 هزار دانشجوست که 3 هزار نفر آنها در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند

عباسی خاطرنشان کرد: بازدید از بخش های مختلف واحد ایلام، دیدار صمیمی با نمایندگان تشکل های سیاسی اسلامی اساتید و دانشجویان و کنفرانس مطبوعاتی بخش‌های دیگر برنامه وی در سفر به استان ایلام است.


دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در یک نگاه


استان ایلام آخرین استان کشور بود که صاحب دانشگاه آزاد اسلامی شد. اکنون اکثر شهرستان های استان دارای واحد یا مرکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی هستند. دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام دارای 12 هزار دانشجوست که 3 هزار نفر آنها در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند.


از دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام تاکنون 27 هزار نفر فارغ التحصیل شده اند و اعضای هیات علمی آن 206 نفر هستند. تعداد کل مقالات استان تاکنون 1000 عدد بوده و فضای آموزشی و رفاهی آن 43 هزار متر مکعب است.


دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام دارای 7 واحد و مرکز در شهرهای ایلام، سرابله، ایوان، مهران، دهلران، دره شهر و آبدانان است که سه شهر دارای مرکز و 4 شهر واحد هستند.


واحد ایلام به عنوان مرکز استان در سال 87 با 22 دانشجو در سه رشته کاردانی فعالیت خود را آغاز کرد. این واحد دانشگاهی دارای 6500 دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است که در 90 کد رشته مشغول تحصیل هستند.



این واحد دارای 137 عضو هیات علمی بوده و بیش از 18 هزار و 500 نفر نیز تاکنون از آن فارغ التحصیل شده اند.


حدود 40 هزار متر مربع فضای آموزشی و رفاهی در واحد ایلام ساخته شده و این واحد دانشگاهی یکی از بزرگترین مراکز آموزش عالی استان ایلام است. تاکنون 716 مورد مقاله توسط اعضای هیات علمی واحد چاپ شده است که از این تعداد 274 مورد نیز ISI بوده است. انجام 218 طرح پژوهشی ، ثبت 114 اختراع ، برگزاری و مشارکت در اجرای 54 همایش ملی و منطقه ای، تالیف و ترجمه 72 جلد کتاب و... بخشی از فعالیت های این واحد دانشگاهی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته