دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مخالفت شورای رقابت با افزایش قیمت خودرو

رئیس شورای رقابت تاکید کرد که بازار خودرو کشش افزایش قیمت ندارد.
کد خبر : 20967

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، رضا شیوا در حاشیه بیست‌ و پنجمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی با اشاره به این‌ که قیمت خودرو بر اساس محاسبات ریاضی تعیین می‌شود، گفت: اگر قیمت خودرو افزایش نیابد برای خودروسازان هم بهتر است.


وی با اشاره به این‌ که پیش از این دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو تعیین شده و شورای رقابت منتظر تصمیم‌گیری مجلس در مورد رقابتی‌ یا غیررقابتی بودن بازار خودرو است، اظهارکرد: بر اساس دستورالعمل شورای رقابت، اگر کیفیت خودرو پایین باشد تولید‌کننده جریمه خواهد شد و اگر کیفیت آن بهبود پیدا کند جایزه خواهد گرفت.


شیوا افزود: در حال حاضر کیفیت خودرو رشد چندانی نداشته است و به خودروسازان توصیه کرده‌ایم در کنار افزایش تولید، کیفیت را هم افزایش دهند.


رئیس شواری رقابت با بیان این که ارزیابی نشان می‌دهد ایران خودرو به لحاظ کیفی نسبت به سایپا رشد بهتری داشته است، ادامه داد: خودروهای چینی در حال کسب سهم بیشتری از بازار خودروی کشور هستند، اما چینی‌ها خودروهایی می‌سازند که ظاهرشان خوب است و کیفیت‌شان در حد کیفیت خودروهای داخلی نیست.


شیوا همچنین در پاسخ به این سوال که آیا قرار است قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی نیز برعهده شورای رقابت قرار بگیرد، گفت: نه! قیمت‌گذاری این خودورها در بازار انجام می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته