دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1396 - 11:25
موگرینی:

مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا ادامه دارد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اظهارات مقامات آلمانی راجع به مذاکرات پیوستن ترکیه به این اتحادیه اظهار داشت که همکاری‌های مهمی میان طرفین وجود داشته و رایزنی‌ها نیز ادامه دارد.
کد خبر : 209620

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از آناتولی، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به برخی اظهارات سیاستمداران آلمانی در کمپین‌های انتخاباتی این کشور مبنی بر توقف مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا گفت: چشم‌اندازها نباید محدود به اظهارات مطرح شده در کمپین‌های انتخاباتی شود. چیزی که مهم است نتایج و اقدامات مثبت است.


موگرینی که درچارچوب دوازدهمین نشست راهبردی «بِلد» در اسلوونی در یک نشست مرتبط با ترکیه سخن می‌گفت، اظهار داشت: در دوره‌های گوناگون دیدارها و گفتگوهای فشرده‌ای میان ترکیه با اتحادیه اروپا صورت گرفته است. نکته آشکار این مذاکرات نیز این است که گفتگوها هنوز ادامه دارد. ترکیه اکنون نامزد پیوستن به اتحادیه اروپاست. شاید بحث‌هایی در درون ما به عنوان اتحادیه اروپا یا در ترکیه نسبت به تغییر این وضعیت وجود داشته باشد اما در زمان کنونی این مسائل مطرح نیست.


وی با اشاره به اینکه روابط اتحادیه اروپا با ترکیه همیشه با محوریت مذاکرات پیوستن به این اتحادیه بوده است، افزود: بعضا اهمیت راهبردی ترکیه را به عنوان بازیگری مهم و کلیدی در منطقه، خاورمیانه و مدیترانه فراموش می‌کنیم. ما در موضوعات متفاوت و مهمی مانند مبارزه با تروریسم، موضوع قبرس و سوریه در حال همکاری هستیم.


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: به غیر از مذاکرات عضویت در اتحادیه اروپا، ترکیه و اروپا شرکای یکدیگر هستند. برخی مشکلات در همکاری‌های مشترک وجود دارد اما در پرونده ها و موضوعات گوناکونی در حال همکاری با یکدیگر هستیم. همکاری با همسایگان اجتناب‌ناپذیر است. درواقع چیزی که اهمیت دارد همکاری است که منافع هر دو طرف را تامین کند. مذاکرات پیوستن به اتحادیه اروپا معیارهای خود را داراست، اظهارات طرف‌های مختلف در این خصوص فضای مذاکرات را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما موضوعی که اهمیت دارد نتایج و اقداماتی است که در این خصوص صورت می‌گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته