دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1396 - 09:53
اتاق عملیات متحدان سوریه:

حمایت آمریکا از داعش مانع آزادسازی دیرالزور است

اتاق عملیات نیروهای متحد سوریه بیانیه مهمی را در زمینه تحولات دیرالزور منتشر و اعلام کرد دلیل تاخیر در پیروزی‌های ارتش سوریه حمایت مستقیم و غیرمستقیم آمریکا و نیروهای موسوم به ائتلاف بین‌المللی از گروه‌های تروریستی است.
کد خبر : 209552

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه العالم، فرمانده اتاق عملیات نیروهای متحد سوریه بیانیه مهمی را در زمینه تحولات نظامی و امنیتی سوریه به‌ویژه شهر دیرالزور و شکستن محاصره آنجا منتشر کرد که به شرح زیر است:


نخست؛ آزادسازی دیرالزور به تاخیر نخواهد افتاد حتی اگر توطئه نیروهای موسوم به ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در کار باشد. حملات آن‌ها علیه نیروهای ارتش عربی سوریه در دیرالزور پیشتر نیز سابقه داشته است و توانسته سهم زیادی در جسارت داعش و تلاششان در راستای تسلط کامل بر شهر داشته باشد و پیشروی نیروهای ارتش سوریه را با مشکل مواجه کند.


دوم؛ ملت عزیز سوریه باید بدانند دلیل تاخیر در این پیروزی‌ها حمایت مستقیم و غیرمستقیم آمریکا و نیروهای موسوم به ائتلاف بین‌المللی از گروه‌های تروریستی افراط‌گرا و مجرم و همچنین دخالت‌های طرف‌های خارجی است که موجب شده ارتش سوریه و هم‌پیمانانش با مشکلاتی مواجه شوند. همچنین موجب شده است تا پیشروی‌ها به سوی جبهه داعش با کندی انجام شود، موضوعی که البته دشمنان سوریه منکر آن می‌شوند.


سوم؛ دست داشتن ائتلاف به رهبری آمریکا با این گروه جنایتکار به‌طور مستند ثابت شده است، چنانکه آن‌ها در یک ماه گذشته در چارچوب پروژه مشکوکی که در جای دیگری برنامه‌ریزی شده است، به رهبران داعش و مسئولان این گروه در خارج از مناطق درگیری کمک‌های زیادی کرده‌اند.


آخرین سندی که اثبات کننده دست داشتن آمریکا در حمایت از گروه‌های مسلح افراط‌گرا است، به اعترافات اسیران داعش بازمی‌گردد.


چهارم؛ صبر بزرگ ملت سوریه، ایستادگی اسطوره‌ مانند ارتش عربی سوریه، درایت فرماندهان و حمایت دوستان سوریه از این کشور، با وجود سال‌های سخت و تلخی که بر سوریه، ملت و سرزمینش گذشت، زمینه را برای این پیروزی‌های بزرگ فراهم کرده است.


پنجم؛ دوستان و متحدان سوریه نه تنها در این نبرد همراه و پشتیبان ارتش عربی سوریه در آزادسازی این سرزمین بودند، بلکه هدفشان آزاد کردن انسان‌ها، جامعه و کسانی بود که به‌شدت رنج می‌بردند.


ششم؛ این پیروزی‌ها در خاک سوریه را به رئیس‌جمهوری، ملت و دولت تبریک می‌گوییم و با ملت سوریه و رهبرش عهد می‌کنیم که به مبارزاتمان در راستای حمایت از ارتش عربی سوریه ادامه دهیم و ما، به‌ عنوان متحدان سوریه خود را ملزم می‌دانیم دولت سوریه را که محترم و ارزنده است، قدر بدانیم و به ملت سوریه می‌گوییم که ما معتقدیم پیروزی بسیار نزدیک است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته