دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1394 - 12:48
عابدینی:

سرخابی‌ها طفل سر راهی نیستند/ برگزاری مزایده پنجم وعده سرخرمن است

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: برگزاری مزایده پنجم استقلال و پرسپولیس خلاف قانون است.
کد خبر : 20954

به‌ گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، اهلیت هر چهار شرکت متقاضی خرید برند باشگاه استقلال و پرسپولیس از سوی هیات واگذاری به تایید نرسید تا این دو باشگاه در آستانه لیگ پانزدهم با چالشی بزرگ رو به رو شوند. این اتفاق در حالی افتاد که پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرده‌ بود که مزایده چهارم قطعا برنده خواهد داشت اما ساعتی بعد از این اظهار نظر، اعلام شد که مزایده چهارم هم برنده نداشت و دو ماه آینده مزایده پنچم برگزار خواهد شد. این وعده در حالی از سوی مدیران سازمان خصوصی سازی داده شد که امیر عابدینی معتقد است طبق قانون برگزاری مزایده پنجم امکانپذیر نیست.


وی در این باره به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «قانون واگذاری استقلال و پرسپولیس برای سال 93 بود و اگر دولت بخواهد دوباره اقدام به برگزاری مزایده این دو باشگاه کند باید از مجلس شورای اسلامی مجوز بگیرد. از طرف دیگر فرض محال که محال نیست؛ شاید دولت بخواهد این کار غیر قانونی را انجام بدهد که اگر هم این کار صورت بگیرد دیوان محاسبات کل کشور وارد ماجرا می‌شود و از دولت این سوال را می‌پرسد که با کدام مجوز اقدام به واگذاری استقلال و پرسپولیس کرده است.»









شرایطی که استقلال و پرسپولیس دارند به هیج وجه شایسته این دو باشگاه نیست. برای اینکه شرایط این دو تیم تغییر کند باید ساختار این دو باشگاه از اول نوشته شود



عابدینی ادامه داد: «وقتی این مانع قانونی در راه برگزاری مزایده استقلال و پرسپولیس قرار دارد چطور مسئولان سازمان خصوصی سازی اعلام کرده‌اند که می‌خواهند تا دو ماه دیگر مزایده پنچم را هم برگزار کند. من معتقدم این گفته بیشتر وعده سر خرمن است که این آقایان داده‌اند و اجرایی هم نخواهد شد.»


مدیر عامل اسبق پرسپولیس در ادامه و در پاسخ به این سوال که در صورت برگزاری مزایده پنجم به رغم موانع قانونی که وجود دارد این موضوع باعث ایجاد حواشی تازه در این باشگاه نمی شود گفت: «حتما می‌شود. پرسپولیس امروز با تفکر و برنامه‌ مدیرانی اداره می‌شود که شاید دو ماه دیگر با برگزاری مزایده پنجم از این باشگاه بروند. اگر این اتفاق بیفتد مدیران جدید پرسپولیس با یک چالش بزرگ رو به رو خواهند شد چرا که آنها تیمی را در اختیار می‌گیرند که هیچ اشرافی روی آن ندارند. خب طبیعی است که در چنین شرایطی مدیریت کردن کار کمی مشکل می شود و تا مدیران جدید بخواهند سوار کار شوند زمان زیادی سپری خواهد شد.»


وی ادامه داد: «متاسفانه ما عادت کرده‌ایم چوب لای چرخ بگذاریم به جای اینکه با روغن کاری کاری کنیم که چرخ بهتر بچرخد. از سوی دیگر خیلی وقت‌ها راست نمی‌گوییم و بدتر از آن خیلی وقت‌ها دروغ هم می‌گوییم که این خیلی بد است و باعث تاسف. ای‌کاش مسئولان به مردم دروغ نمی‌گفتند.»


عابدینی در توضیح بیشتر این موضوع گفت: «اینگه آقایان ادعا کرده‌‌اند که اهلیت متقاضیان رد شده‌ است یک جوک و دروغ بزرگ است. مسئولان به جای اینکه بگویند اهلیت تایید نشد باید بگویند که متقاضیان احراز مصادیق نشدند. متاسفانه مصادیق آقایان مرتب در حال تغییر کردن است که این موضوع جای تعجب دارد. »


وی افزود:«وقتی مراجع بانکی اعلام می‌کنند شخصی بدهکار بانکی نیست نمی‌شود که بگویند چون ما شنیده‌ایم این فرد بدهی دارد، پس ما نام او را در لیست بدهکاران بانکی بنویسیم. »









یکی از نمایندگان مجلس که اتفاقا استقلالی است چند روز قبل از اعلام نتیجه صحبت‌هایی را مطرح می کند و می گوید استقلال خریدار ندارد و این موضوع باعث سرشکستگی این باشگاه می‌شود



مدیر عامل اسبق پرسپولیس در ادامه به اتفاقات چند روز منتهی به اعلام نتیجه مزایده چهارم اشاره کرد و گفت: «شب قبل از روز اعلام نتیجه اعلام کردند که پرسپولیس قطعا برنده دارد. صبح همان روز رئیس سازمان خصوصی سازی و مشاورش به صراحت اعلام کردند که پرسپولیس برنده دارد. حتی همان روز از سازمان خصوصی‌سازی به من زنگ زدند و گفتند برنده مزایده شدیم. ما هم خوشحال از این پیروزی منتظر اعلام نتیجه رسمی بودیم که یکباره اعلام شد که مزایده چهارم هم برنده ندارد. رئیس سازمان خصوصی سازی باید به این سوال پاسخ دهد که چطور شد که یکباره این مزایده بدون برنده شد؟»


رئیس اسبق فدراسیون فوتبال ادامه داد: «البته وقتی یکی از نمایندگان مجلس که اتفاقا استقلالی است چند روز قبل از اعلام نتیجه صحبت‌هایی را مطرح می کند و می گوید چون استقلال خریدار ندارد و این موضوع باعث سرشکستگی این باشگاه می‌شود و باید مزاید لغو شود شاید این کار را کردند تا مانع شوند استقلال سرخورده شود. از سوی دیگر 135 نماینده طرحی را امضا می کنند که بر اساس آن قرار است جلوی واگذاری این دوباشگاه گرفته شود که کمی مسائل را پیچیده‌تر می‌کند.»


وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که شرکت استیل آذین پیگیر این مسئله است یا نه گفت: «ما از طریق مراجع قانونی حضورمان در مزایده چهارم را پیگیری می‌کنیم ولی باید مجمع عمومی شرکت هم تصمیم نهایی را بگیرد.»


عابدینی همچنین در خصوص طرح اجاره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم نقطه نظرات جالبی دارد؛ او در این باره نیز گفت: «اجاره تحت هر شرایطی که نمیشود. مدیران باید مشخص کنند که چگونه می ‌خواهند این دو باشگاه را اجاره دهند. نمی‌شود که یک خانه را اجاره داد اما صاحبخانه بگوید که شیر آب را اجاره نمی‌‌دهم و من هر وقت خواستم شیر را باز می کنم تا از آب استفاده کنید و یا اینکه این یخچال باید در خانه‌ات باشد و باید این مبل را بفروشی. این طوری اگر بخواهند باشگاه را اجاره دهند فکر نمی‌کنم شخصی حاضر به اجاره استقلال و پرسپولیس شود.»


وی ادامه داد: «شرایطی که استقلال و پرسپولیس دارند به هیچ وجه شایسته این دو باشگاه نیست. برای اینکه شرایط این دو تیم تغییر کند باید ساختار این دو باشگاه از اول نوشته شود. این دو باشگا‌ه‌ هویت فوتبال ایران هستند اما به گونه‌ای با آنها برخورد می‌شود که انگار دو طفل سر راهی هستند در صورتی که به هیچ وجه اینگونه نیست.»


مدیر عامل اسبق پرسپولیس در پایان این گفت و گو در خصوص درخواست حمیدرضا گرشاسبی مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان تهران برای در اختیار گرفتن استقلال و پرسپولیس هم گفت: «نمی دانم باید به این حرف خندید و یا ... . این هم از آن حرف‌ها است. وزارت ورزش با آن همه ادعا نتوانست از عهده مدیریت صحیح این دو باشگاه بر آید حال چطور یک اداره کل می تواند این کار را انجام دهد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته