دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حضور سیروس همتی در نقش روحانی روی صحنه تئاتر/ اجرای «فیش‌آباد» در تئاترشهر

سیروس همتی در نمایش«کلنل» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور در نقش روحانی روی صحنه خواهد رفت.
کد خبر : 209459

سیروس همتی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا در خصوص نمایش «کلنل» که قرار است بعد از دهه اول محرم به مدت 40 شب در سالن اصلی تئاترشهر روی صحنه رود، گفت: «در این اثر نقش روحانی را بازی می‌کنم که نوع نقش‌آفرینی بسیار متفاوتی دارد. اگرچه رگه‌هایی از این شخصیت را در تلویزیون بارها به تماشا نشسته‌ایم اما کاراکتر روحانی در «کلنل» ویژگی‌های خاصی دارد که در قالب اجرا خود را نشان می‌دهد.»


وی در اشاره به موضوع «کلنل» نیز تشریح کرد: «وقایع داستان به زمان مشروطه مربوط می‌شود. خانی زن سیدی را به عقد خود در می‌آورد و این امر باعث روی دادن اتفاقات متعددی می‌شود. این اثر ویژگی‌هایی دارد که به نظر من بسیار سخت می‌توان آن را در قالب تلویزیون و یا سینما نشان داد.»


این نمایشنامه‌نویس، کارگردان و بازیگر تئاتر که چندی پیش «فیش‌آباد» را در کارگاه نمایش تئاترشهر نمایشنامه‌خوانی کرده بود، در بخش دیگری از صحبت‌هایش از اجرای این اثر در تئاترشهر خبر داد.


وی عنوان کرد: «باتوجه به استقبال، فروش بلیت‌ و موضوع فیش‌های نجومی و همچنین طنز موجود در متن، پیمان شریعتی مدیر تئاترشهر این اثر را در برنامه‌های اجرایی این مجموعه قرار داده است.»


همتی با یادآوری این‌که «فیش آباد» بر دغدغه فیش‌های نجومی متمرکز است، افزود: «بر اساس صحبت‌های انجام شده با پیمان شریعتی، در صورت انصراف گروه نمایشی از اجرا در تئاترشهر، نمایش«فیش آباد» را در نیمه دوم امسال و در غیر این صورت در نیمه اول سال 1397 روی صحنه خواهم برد.»


همتی که این روزها داستانی با عنوان «ننه کاراته» را در دست چاپ دارد در این باره نیز بیان کرد: «این کتاب شامل 8 داستان کوتاه و نیمه بلند است که از سوی نشر نیستان منتشر خواهد شد. «ننه کاراته» با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در قطع کوچکی که قابل حمل باشد به چاپ می‌رسد.»


وی افزود: «در این کتاب هرچه رگه‌های طنز در داستان‌ها و زندگی‌ام وجود داشته را گنجانده‌ام.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته