دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1396 - 16:17
کارلوس‌کی‌روش:

سوریه می‌خواهد تاریخ‌ساز شود/ خبرنگاران فردا تبانی دیدند به پلیس بگویند

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: فردا تیم ملی سوریه سعی می‌کند که تاریخ‌سازی کند و ما هم سعی می‌کنیم که یک روز تاریخی را رقم بزنیم.
کد خبر : 209410

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی فوتبال برابر سوریه گفت: به طور حتم بازی فردا اهمیت بالایی دارد. با توانایی‌های سوریه آشنا هستیم و باید خیلی خوب در نظر داشته باشیم که چه تیم توانمندی هستند. در ابتدای این بازی‌ها کسی فکر نمی‌کرد سوریه شانسی برای صعود داشته باشد.»


او ادامه داد: «شکی نیست که سوریه کار بزرگی تا به حال انجام داده است. آنها به بازی آخر مقدماتی پای گذاشتند در حالی که امیدها و توقعات‌شان با ازبکستان و کره جنوبی برابری می‌کند. در 9 بازی گذشته ما به تک تک رقبا احترام گذاشتیم و فردا هم تفاوتی ندارد. همان احترامی را که به سایر رقبا گذاشتیم به سوریه می‌گذاریم.»


سرمربی تیم ملی ایران گفت: «به طور حتم فردا تیم ملی سوریه سعی می‌کند که تاریخ‌سازی کند. ما هم سعی می‌کنیم که یک روز تاریخی را رقم بزنیم. تلاش ما این است که 24 امتیاز کسب کنیم. فرمول ما این است که هر بازی حکم یک بازی در جام جهانی را دارد. تلاش می‌کنیم بهترین نمایش را ارائه کنیم. کاملا آماده و هوشیار هستیم. بار دیگر تکرار می‌کنم که فردا باید با تمرکز بالا آخرین بازی را مقابل سوریه انجام دهیم و آخرین بازی را با یک برد به پایان برسانیم.»


در ادامه کی‌روش در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی پرسید بعضی کارشناسان عقیده دارند تیم ملی در کار دفاعی فوق‌العاده است ولی در کارهای هجومی شرایط خوبی ندارد و با این وضعیت تیم ملی می‌تواند در جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشد گفت:« ما همیشه سعی کرده‌ایم بهترین عملکرد را داشته باشیم. در 9 بازی 8 گل زدیم. در بحث هجومی جای پیشرفت باید داشته باشیم و باید کار کنیم تا بتوانیم بهتر باشیم. ولی واقعیت این است که در بازی‌های ملی و بین‌المللی تیم‌ها بسیار نزدیک به هم هستند و پیروزی با نتیجه بالا کار بسیار سختی است. من فکر می‌کنم باید در کارهای هجومی بیشتر کار کنیم. باید نتایج‌مان را به حدی برسانیم که به متوسط گل‌هایی که می‌زنیم، برسیم. »


وی همچنین در مورد به حواشی و شایعات به وجود آمده مبنی بر تبانی بین ایران و سوریه گفت:« این وظیفه شما (رسانه‌ها) است که این موضوع را پیگیری کنید و به پلیس بگویید. من در فوتبال کار می‌کنم و در رسانه‌ها کار نمی‌کنم. این کار وظیفه شما است.»


کی‌روش افزود:«در خصوص اینکه برای بازی فردا سوپرایز داشته باشم، سعی می‌کنیم بهترین نفرات را وارد زمین کنم. بهترین بازی را ارائه دهیم. فردا ما یک بازی را پیش رو داریم که نباید این فرصت را از دست بدهیم. یعنی اینکه پیروز از میدان خارج نشویم.»


سرمربی تیم ملی در خصوص انگیزه سوریه مقابل ایران افزود: «سوریه تیم بسیار خوبی است. آنها کمترین گل خورده را دارند. سوری ها بسیار هجومی هستند. بازیکنان بسیار خوبی دارند و می‌توانید از حسینی سؤال بپرسید در خصوص بازیکن تیم ملی سوریه به نام عمر که مقابل پرسپولیس بازی کرده است . او بازیکن بسیار خوبی است در کل نشان می‌دهد تیم سوریه تیم بسیار خوبی است که تا به امروز به این جایگاه رسیده است. احساس می‌کنم بقیه تیم‌ها سوریه را دست کم گرفتند و ما هیچ وقت نمی‌خواهیم این اشتباه را کنیم و حریف را دست کم بگیریم. حتی زمانی که سوریه‌ای‌ها ما را مجبور کردند در بازی رفت در زمینی که شرایط خوبی نداشت زمینی که بیشتر شبیه استخر بود بازی کنیم اما ما تلاش کردیم.»


وی ادامه داد:« باید این را بگویم من به تیم سوریه و کادر فنی آنها احترام زیادی می گذارم اما وقتی به اینجا آمدم حرف از دوستی و محبت می‌زنم ولی در بازی رفت اینطور نبود و به بازیکنان من بی‌احترامی کردند. در بازی رفت برخوردهای بدی داشتند. فردا ما می‌خواهیم تلاش کنیم در زمین مناسب نتیجه بگیریم ولی باید خاطرنشان کنم که در بازی رفت شرایط خوب نبود. همیشه سعی می‌کنیم کار خودمان را انجام دهیم. قبل از بازی تمرکز لازم را داشته باشیم تا بتوانیم نتیجه خوبی را کسب کنیم. اگر نتیجه دلخواه‌مان را کسب کردیم با آغوش باز خوشحالی خواهیم کرد و با قدرت مقابل سوریه خواهیم رفت.»


او درباره قول مساعد فدراسیون برای حل مشکلات بعد از بازی با سوریه و این که آیا در جشن صعود شرکت می‌کند یا خیر، اظهار کرد: «ترجیح می‌دهم که صحبت‌های خود را با رییس فدراسیون، مهدی تاج انجام دهم و محرمانه باشد. اگر دوست دارید از صحبت‌های ما مطلع شوید، برخی از اصحاب رسانه از صحبت‌های ما مطلع هستند. همیشه تعدادی از دوستان شما اطلاعات خوبی دارند.»


کی‌روش در پاسخ به این سوال این که آیا ایران می‌تواند با یک برد پر گل جواب جنگ روانی سوری‌ها را بدهد گفت: «من هفت سال است که در ایران هستم. شاید آخرین کنفرانس من باشد چون ما بعد از این در خارج از کشور بازی می‌کنیم و از ابتدای حضورم در ایران به خاطر دارم که رسانه‌ها چنین مواردی را در بازی با بحرین، عربستان و .. مطرح می‌کنند. فکر نمی‌کنم چنین چیزی وجود داشته باشد. تجربه من مقابل قطر، بحرین، امارات و ... می‌گوید که همه بازیکنان سعی می‌کنند با روحیه جوانمردانه مقابل ایران بازی کنند. واقعا فکر می‌کنم فوتبال مسئولیتی دارد که باعث می‌شود این گونه صحبت‌های واهی و نادرست را مطرح نکنیم. حتی بازی پرسپولیس و الاهلی را دیدم و هر دو تیم تلاش خود را کردند تا برنده شوند. باز هم تاکید می‌کنم که یک بار برای همیشه این ایده‌ها را که درست نیست و از تفکراتی ناشی شده که باید جلوی آنها را بگیریم، متوقف شود. نباید به نژاد و مسائل دیگر ورود کنیم. هر بار بازیکنان به هم احترام می‌گذارند و بهترین عملکرد را ارائه می‌کنند. همه برای پیروزی تلاش می‌کنند ولی جنگی وجود ندارد.»


سرمربی تیم ملی درباره این که ترجیح می‌دهد در مرحله نهایی با رقبای اروپایی یا آمریکایی هم گروه شود اظهار کرد: «دو گزینه برای قرعه کشی داریم. امکان دارد دو تیم اروپایی و یک تیم آمریکای جنوبی یا یک تیم اروپایی، آمریکای جنوبی و آفریقایی با ما هم گروه شوند. ما گزینه دوم را ترجیح می‌دهیم. این احتمالا آخرین صحبت‌های من راجع به آینده فوتبال ایران است چون هیچ وقت راجع به آینده ایران صحبت نمی‌کنم. هر بار که تلاش می‌کنم این کار را بکنم هزینه زیادی متحمل می‌شوم.»


او تاکید کرد:« فرقی ندارد که تیم‌های هم گروه ما از آفریقا و آمریکا باشند. تمام تیم‌ها بهترین هستند. از بعد تئوری هر تیمی که هم‌گروه ایران شود، بهتر از ایران است. فرقی نمی‌کند چقدر خوش شانس باشیم. اگر با نیجریه هم‌گروه شویم، 23 بازیکن در اروپا دارند. اگر با اروگوئه و آرژانتین هم‌گروه شویم، بهترین بازیکنان و مربیان و لیگ را در اختیار دارند. تنها پیام من برای مسئولان فوتبال این است که تنها راه ما برای رفتن به جام جهانی این است که یک برنامه آماده سازی قوی داشته باشیم. اگر بتوانیم برنامه خوب و قوی داشته باشیم، به اعتقاد شخصی من با بازیکنانی که در اختیار داریم می‌توانیم چشم در چشم به مبارزه رقبا برویم. آرزوی همه ما این است که به دور دوم صعود کنیم. آرزوی من هم همین است.»


کی‌روش در پایان گفت: «اگر می‌خواهیم به اهداف خاص برسیم آیا باید برنامه معمولی داشته باشیم یا خاص؟ از حمایت شما ممنونم.»



انتهای پیام/

برچسب ها: فوتبال کیروش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته