دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1396 - 14:13
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش:

استقبال دانش‌آموزان از رشته‌های کاردانش و فنی‌حرفه‌ای افزایش یافته‌است

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از 84درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه در خردادماه نمره قبولی کسب کرده‌اند، گفت: در تلاش هستیم که این آمار را ارتقا بخشیم.
کد خبر : 209318

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی زرافشان در نشست خبری که با موضوع تعالی مدیریت مدرسه برگزار شد در پاسخ به خبرنگاران اظهار کرد: امسال میزان قبولی دانش‌آموزان به 84.63 درصد افزایش یافته است، این در حالی است که این آمار در سال گذشته 84.51 درصد بوده یعنی با تلاش‌های صورت گرفته میزان قبولی دانش‌آموزان در دوره متوسطه 0.12 درصد افزایش داشته است.


وی افزود: در میانگین نمرات امتحانات نهایی نیز 0.43‌درصد افزایش داشته است. به‌گونه‌ای که میانگین نمرات قبولی سال گذشته 0.46درصد و امسال به 13.89 درصد افزایش یافته است.


زرافشان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی‌بر اینکه آیا برنامه مدیران مدرسه در اجرای برنامه تعالی مدیریت برای تمام مدارس کشور قابل تعمیم است، یادآور شد: خیر، مدل هر مدرسه مختص همان مدرسه است و قابل استفاده برای مدرسه دیگر نیست. در واقع هدف اصلی از اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه، تغییر وظایف مدیران از حیطه مدیریتی به رهبری است و امید است بتوانیم با اجرای این برنامه موجب ارتقای کیفیت آموزشی در کشور باشیم.


به گفته وی، مدارس عادی دولتی هدف اصلی اجرای طرح تعالی مدیریت مدرسه هستند. در واقع با این هدف مشخص شده که منابع ملاک این برنامه نیست.


گرایش 30 درصدی به رشته‌های فنی و کاردانش


وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی‌بر میزان تمایل دانش‌‌آموزان در ثبت‌نام برای رشته‌های کاردانش و فنی‌حرفه‌ای گفت: تاکنون 29.7درصد دانش‌آموزان در رشته کاردانش و فنی‌حرفه‌ای ثبت‌نام کرده‌اند و اطلاعات بیش از 200هزار دانش‌آموزان وارد سامانه سناد شده‌اند.


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی‌بر اینکه با توجه به اتمام فاز اول طرح تحول آموزش و پرورش، آیا بازنگری‌هایی در دوره جدید در دستور کار قرار دارد یا خیر، عنوان کرد: تحول آموزشی در نظام آموزشی رخ نداده، تنها ساختار آموزشی از 1-3-3-5 به 3-3-6 تغییر کرده است و این به معنای تغییر تحولی آموزشی نیست، بلکه ساختارها دچار تغییر شده که با استقرار پایه دوازدهم این تحولات اتمام می‌یابد.


وی افزود: در خصوص تحولات نیز در حوزه کتاب‌های درسی بازنگری‌هایی صورت می‌گیرد و اگر تغییراتی لازم باشد، اعمال خواهد شد.


ثبت نام 6 درصد دانش‌آموزان در رشته معارف اسلامی


زرافشان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی‌بر تمایل دانش‌آموزان به شرکت در رشته معارف اسلامی گفت: 169 دبیرستان در کشور در رشته معارف اسلامی ثبت‌نام می‌کنند، زیرا تاسیس این مدارس دارای شرایط به خصوصی است که افزایش آن نیاز به انجام اقدامات و پیش‌زمینه‌های بسیاری دارد، اما تاکنون 6.44 درصد دانش‌آموزان در این رشته ثبت‌نام کرده‌اند. این در حالی است که سال گذشته تنها 0.05‌درصد دانش‌آموزان وارد این رشته شده‌ بودند.


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی‌بر اینکه تعداد زیادی از دانش‌آموزانی که در کنکور دارای رتبه‌های برتر بودند، فارغ‌التحصیل از مدارس غیردولتی و تیزهوشان بودند، آیا تفاوت چشمگیری در کیفیت آموزشی مدارس وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: تفاوت‌ها در تمام کشورها وجود دارد که کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما در تلاش هستیم بتوانیم کیفیت آموزشی را در مدارس دولتی به خصوص در مناطق محروم ارتقا ببخشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته