دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1394 - 11:35
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در گفت‌وگو با آنا:

کیفیت هوای تهران 20 درصد بهتر شده است

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از افزایش 20 درصدی کیفیت هوای تهران از ابتدای سال 94، خبر داد.
کد خبر : 20928

وحید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا توضیح داد: نمی‌توان به طور دقیق گفت که علت افزایش کیفیت هوای تهران چه بوده‌است اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که افزایش کیفیت سوخت یعنی بنزین و دیزل در سال گذشته از دلایل مهم آن است.


وی افزود: بر همین اساس از ابتدای امسال تاکنون شاهد افزایش 20 درصدی کیفیت هوای تهران هستیم.


حسینی بروز پدیده گرد و غبار در بهار امسال را رویدادی سالانه دانست و گفت: نمی‌‌توان گفت که گرد و غبار برای تهران یک تهدید محسوب می‌شود بلکه این اتفاق هر سال در فصل بهار رخ می‌دهد و با توجه به ورود به دوره‌های خشکسالی در تهران هر ساله نیز شدت بیشتری خواهد داشت، همانطور که با آغاز فصل پاییز و زمستان شاهد افزایش آلودگی مربوط به خودروهای فرسوده در شهر هستیم.


مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تاکید کرد: باید در نظر داشته باشیم که تهران دارای اقلیمی خشک و بیابانی است و بنابراین پدیده ریزگرد در آن خیلی دور از انتظار نیست.


به گزارش آنا، در روزهای گذشته شاهد افزایش غلظت گرد و غبار در شهر تهران بوده‌ایم و برخی از کارشناسان علت آن را افزایش سطح بیابان‌های استان تهران و بادهای محلی اعلام کرده‌اند؛ مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز معتقد است که با توجه به وسعت بیایان‌های تهران، بروز پدیده گرد و غبار در پایتخت عادی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته