دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1396 - 14:49
عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت و گو با آنا؛

قبول دارم پاداش بازیکنان تیم ملی زیاد است/ جایگزین کامرانی‌فر را معرفی کردیم

فریدون اصفهانیان گفت: پاداشی که در ایران به فوتبالیست‌ها پرداخت می‌شود بیشتر از ورزشکاران رشته‌های دیگر است .
کد خبر : 209248

فریدون اصفهانیان عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد درخواست ملی‌پوشان از فدراسیون برای پرداخت پاداش صعود به جام جهانی گفت:«هیات رئیسه فدراسیون برای بازیکنان تیم ملی مقرراتی برای پرداخت پاداش تصویب کرد که برای هر برد و یا تساوی مبلغی درنظر گرفته شد و این مبلغ در مورد بازی‌های داخلی و بازی‌های خارج از خانه متفاوت است. پاداش ملی‌پوشان تا بازی مقابل ازبکستان هم پرداخت شد و الباقی پاداش‌ها هم حق بازیکنان است و به زودی پرداخت می‌شود.»


وی ادامه داد: «فوتبال ما بهترین تیم آسیا است اما از نظر بودجه فاصله زیادی با کشورهای دیگر دارد. در حال حاضر کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهایی مانند کره جنوبی، استرالیا و ژاپن سالانه مبلغی در حدود 400 میلیارد تومان بودجه برای فوتبال خودشان کنار می‌گذارند اما فدراسیون فوتبال ایران در سال با مبلغی حدود 50 میلیارد تومان اموراتش را پیش می‌برد. حق پخش تلویزیونی که در همه جای دنیا منبع اصلی درآمد فدراسیون‌های فوتبال است در کشور ما با تصمیم‌های نادرست این منبع درآمد از فدراسیون دریغ شده‌است.»


اصفهانیان در رابطه با تفاوت پاداش‌هایی که برای فوتبال و سایر رشته‌ها مانند کشتی در ایران در نظر گرفته می‌شود که باعث اعتراض ورزشکاران سایر رشته‌های ورزشی شده است بیان کرد: «فوتبال در همه جای دنیا مخاطب خاص خودش را دارد و تفاوت زیادی با رشته‌های دیگر دارد. کشورهای دیگر پاداش‌های بیشتری به فوتبالیست‌های خودشان می‌دهند. البته پاداشی که در کشور ما به فوتبالیست‌های ملی‌پوش پرداخت می‌شود تفاوت زیادی با رشته‌های دیگر مانند کشتی دارد. کشتی گیری که در مسابقات جهانی عنوان کسب می‌کند حق دارد که توقع زیادی داشته باشد و باید مسئولین ورزش به این رشته ها هم توجه کنند.»


رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد اشتباهات داوران لیگ برتر در 5 هفته‌ سپری شده از مسابقات لیگ گفت: «ما امسال داوران جوانی را به مسابقات لیگ اضافه کردیم که درصد اشتباهات تاثیرگذار آنها حدود 5 درصد است. داوران ما فقط در دو بازی اشتباهات تاثیرگذار داشتند که آن دو بازی هم استقلال تهران مقابل استقلال خوزستان و بازی پرسپولیس مقابل سیاه جامگان بود که روی نتیجه بازی تاثیر مستقیم داشتند. ما در روزهای اخیر کلاس‌های داوری را با حضور مدرسین فیفا از روسیه و اردن برگزار کردیم و کارهای زیادی صورت گرفته است تا در ادامه مسابقات لیگ وضعیت داوری ما بهتر شود.»


اصفهانیان در مورد تعیین تکلیف وضعیت رئیس دپارتمان داوری افزود: «بعد از استعفای کامرانی‌فر ما روی گزینه‌های زیادی کار کردیم و یک نفر را هم به عنوان نامزد ریاست دپارتمان داوری به دبیرکل معرفی کردیم و قرار است بعد از بحث و بررسی در مورد آن تصمیم‌گیری شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته