دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1396 - 11:41
مدافع ایرانی باشگاه القطر در گفت و گو با آنا؛

برای فرار از حاشیه‌ها به قطر آمدم/ فوتبال ایران مدیون کی‌روش است

محمدطیبی گفت:به فوتبال قطر آمدم تا از حواشی فوتبال ایران دور باشم.
کد خبر : 209244

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، محمد طیبی بازیکن فصل گذشته تیم استقلال خوزستان در حالی که در این فصل با تیم پارس جنوبی جم به توافق رسیده بود به یکباره تصمیم گرفت فوتبال خود را در قطر ادامه دهد او در همین راستا به تیم القطر به توافق رسید. او که تا پیش از اردوی تیم ملی برای بازی با کره و سوریه در لیست بازیکنان منتخب کی‌روش قرار داشت در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا در خصوص شرایط تیم ملی ،فوتبال قطر و... صحبت کرد.


*تیم ملی در بازی مقابل کره به آن چیزی که دنبالش بود رسید؟


-بچه‌ها واقعا خوب بازی کردند. بازی با کره‌جنوبی در سئول کار راحتی نیست و اگر هم تیمی ده نفرهشود سختی کار صد برابر می‌شود. اما همه دیدند که ملی‌پوشان با چه قدرتی مقابل کره‌ای بازی کردند که آمده بود به هر قیمتی که شده ما را ببرد تا به جام جهانی صعود کند.


*بعد ده نفره شدن تیم ملی به دلیل اخراج عزت‌الهی حملات کره گسترده‌تر شد و همه ما ترسیدیم که دروازه تیم ملی باز شود. در آن لحظات نفس گیر چه احساسی داشتید؟


-اطمنیان داشتم که دروازه تیم ملی بسته می‌ماند. اگر تا 24 ساعت دیگر هم بازی ادامه داشت کره نمی‌توانست دروازه ما را باز کند.


*این اطمینان خاطر از کجا ایجاد شد؟


- امروز تیم ملی شخصیت خوبی پیدا کرده‌است و به گونه‌ای بازی می‌کند که‌ به این راحتی‌ها تیمی نمی‌‌تواند مقابل ما به گل برسد. ما این ایده‌آلی و اقتدار را مدیون کی‌روش هستیم. کاربلدی کی‌روش در چنین روز‌ها و بازی‌های سختی خودش را نشان می‌دهد با اطمینان می‌گویم هر بازیکنی زیر نظر کی‌روش کار کند چیز‌های زیادی از او یاد می‌گیرد. کی‌روش نیاز به تعریف کردن ندارد اما او ثابت‌کرد که کارش را به خوبی بلد است. کی‌روش برای تک تک بازیکنان شرح وظایف مشخصی را تعریف کرده‌است و آنان هم باید طبق آن عمل کنند.


*تو هم این شانس را داشتی که در اردو‌های قبلی زیر نظر کی‌روش کار کنی؟


دقیقا.


*اما در این اردو کی‌روش از کنار نام تو گذشت؟


-بازی‌های لیگ قطر هنوز شروع نشده‌است. با آغاز مسابقات تلاش می‌کنم تا دوباره توانایی‌هایم را نشان دهم تا کی‌روش دوباره از من دعوت کند.


*اگر به لیگ قطر نمی‌رفتی برای بازی مقابل کره و سوریه مثل محمد انصاری در لیست بازیکنان منتخب کی‌روش قرار می گرفتی؟


-محمد بازیکن توانمندی است که 5 هفته فرصت داشت تا خودش ر ابه کی‌روش ثابت کند اما من چی؟ هنوز مسابقات لیگ قطر شروع نشده‌است. با آغاز مسابقات تمام تلاشم را می‌کنم تا نظر کی‌روش را جلب کنم.


*ولی می‌‌توانستی راه رسیدن به تیم ملی را با حضور در پارس جم کوتاه‌تر کنی؟


-از حاشیه‌های فوتبال ایران خسته شده بودم. من 5 سال در سطح اول فوتبال ایران بازی کردم اما هر سال حواشی مختلفی برایم درست می‌شد. دیگر انگیزه‌ای برای ادامه کار در فوتبال ایران نداشتم. باید فضای فوتبالی‌ام را تغییر می دادم به همین دلیل به قطر آمدم.


*اما با تیم القطر در شرایطی قرار داد امضا کردی که پیش از آن با باشگاه پارس جم به توافق رسیده بودی؟


- باید بگویم که خیلی خوشحالم با رفتن من پارس جم آسیب ندید و امروز با اقتدار در صدر جدول لیگ قرار دارد و اطمینان دارم همچنان به پیروزی‌هایش در لیگ ایران ادامه می‌دهد.


*جواب سوال ما را ندادید؟


-نمی‌خواهم در این مورد صحبت کنم به موقع در این باره حرف خواهم زد. آمده‌ام قطر تا در کمال آرامش فوتبال بازی کنم.


*لیگ ستارگان قطر در چند سال اخیر رشد چشم‌‌گیری داشت امسال هم بازیکنان زیادی جذب باشگاه‌های این کشور شدند؟


-سطح لیگ قطر خیلی بالا است. در تیم ما مهاجمی حضور دارد که دو سال پیش در تیم پارسن ژرمن بازی می‌کرد. در تیم های دیگر بازیکنان بزرگی حضور دارند که در دنیای فوتبال شناخته شده هستند.


*شرایط تیم القطر چطور است؟


- تیم خوبی داریم که فکر می‌کنم بتوانیم جزو مدعیان قهرمانی قرار بگیریم.


*امسال هم لیگ ستارگان در شرایطی آغاز می‌شود که شاهد حضور بازیکنان ایرانی در تیم های قطری هستیم؟


-من، سروش رفیعی و مرتضی پور علی گنجی در تیم های لیگ برتری قطری حضور داریم و میثم مجیدی و سیامک کوروشی هم در لیگ دسته اول قطر بازی می کنند.ما 5 نفر نماینده فوتبال ایران در کشور قطر هستیم که امیدوارم در لیگ امسال بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.


*از استقلال خوزستان خبر داری؟


- سال گذشته خیلی ما اذیت شدیم. در لیگ شانزدهم مجانی برای این تیم بازی کردیم. هنوز که هنوزه از این باشگاه طلب دارم. سال گذشته شرمنده زن و بچه‌ام شدم چرا که باشگاه نتوانست پول ما را بدهد. وقتی هم که خواستیم مقابل الهلال بازی نکنیم تا بلکه از این طریق به حق و حقوقمان برسم سازمان لیگ ما را تهدید کرد که محروممان می‌کند.


*گویا امسال وضعیت استقلال خوزستان نسبت به پارسال بهتر شده است.
- این هم از دیگر از شانس ما است.


* در صحبت‌هایت اشاره به حواشی فوتبال ایران داشتی. این حواشی چه بود که باعث شد از فوتبال ایران بروی؟
-حواشی فوتبال ایران واقعا آزار دهنده شده‌است. مهدی طارمی را ببینید. طی دو سال اخیر چقدر باعث خوشحالی هواداران شد اما ببینید هواداران با او چه برخوردی می کنند. کار به جایی رسید که به او فحاشی کردند. فضای مجازی هم که دیگر جای خود را دارد. هر چه دوست دارند می‌گویند و کسی هم نیست که جلوی آنها را بگیرد. به خود من هم در چند نوبت توهین کردند. وقتی این فضا را دیدیم ترجیح دادم از فوتبال ایران دور باشم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته