دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1396 - 09:09

هوای عسلویه پاک تر می شود

سرپرست فاز 12 پارس جنوبی با بیان اینکه کمپرسورهای فاز 12 با بازگرداندن بخشی از گاز به پروسه تولید، باعث کاهش آلودگی محیط زیست می‌شوند، گفت: با توجه به اهمیت موضوع کمیته‌ای جهت تسریع این کار تشکیل شده و مداوم این موضوع رصد می‌شود.
کد خبر : 209160

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، محمد مهدی هاشمی؛ سرپرست فاز 12 پارس جنوبی با اعلام این خبر گفت: بخشی از فعالیت‌های مجتمع از ابتدای راه‌اندازی به رفع نواقص موجود پس از تحویل پالایشگاه مربوط است.


وی افزود: در همین راستا و با توجه به نقش کمپرسورهای OFF GAS در پالایشگاه به خصوص در حوزه محیط زیست هم‌‌اکنون در حال راه‌اندازی 4 عدد از این کمپرسور هستیم.


هاشمی تصریح کرد: پالایشگاه نهم دارای شش کمپرسور OFF GAS است، که 2 کمپرسور راه‌اندازی شده است.


وی گفت: اولین کمپرسور در آستانه راه‌اندازی است و 3 کمپرسور دیگر که نقش یدک دارند نیز هستند تا پایان مهر ماه راه‌اندازی می‌شوند.


هاشمی در ادامه به سایر نواقص پالایشگاه اشاره کرد و گفت: شش کمپرسور پروپان نیز از کمبودهای پالایشگاه بوده که در حال حاضر پیمانکاری در حال کار برای نصب آن‌هاست.


وی با بیان اینکه در این بخش نیز به دلیل اهمیت موضوع و تسریع در برنامه بخشی از کار توسط نیروهای پالایشگاه انجام می‌شود، اظهار امیدواری کرد: تمام این کمپرسورها نیز در مهرماه راه‌‌اندازی ‌شوند.


به گفته هاشمی فاز 14 در بخش EPC2 یک‌هزار و 102 مشکل برای رفع داشته که تاکنون 723 مورد آن رفع شده و به‌زودی باقی موارد نیز مرتفع خواهند شد.


رفع نواقص بخش‌های EPC1 و EPC3 نیز در حال پیگیری است که به‌زودی این نواقص نیز رفع می‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته