دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو ارشد حماس مطرح کرد؛

«حج» فرصت خوبی برای تبیین رنج فلسطینی‌هاست

به عقیده «محمود الزهار» موسم حج زمان خوبی برای جمع آوری کمکها و مساعدات برای مجاهدان است و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز فردی دروغگو است.
کد خبر : 208995

به مناسبت فرارسیدن موسم حج ابراهیمی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی پیام مهمی خطاب به حجاج بیت‌الله الحرام صادر و در بخشی از آن بیان نمودند که دشمن صهیونیست در قلب جغرافیای جهان اسلام در حال فتنه‌گری است و ما غافل از وظیفه‌ی قطعیِ نجات فلسطین، به جنگ داخلی در سوریه و عراق و یمن و لیبی و بحرین، و مواجهه با تروریسم در افغانستان و پاکستان و غیره سرگرمیم.


بر همین اساس نیز خبرگزاری تسنیم با دکتر «محمود الزهار» عضو ارشد جنبش حماس فلسطین گفت‌وگو کرده است.


محمود الزهار در خصوص اهمیت موسم حج در تبیین مظلومیت ملت فلسطین برای مسلمانان جهان بیان داشت: در وهله نخست باید عرض کنم که موسم حج فرصت بزرگی برای تبیین رنجها وآلام مردم فلسطین در مقابله با رژیم صهیونیستی ومزدوران آن است. موسم حج زمان خوبی برای جمع آوری کمکها و مساعدات برای مجاهدان است اما متاسفانه این کار ممنوع شده است. حجاج فلسطینی به دلیل محدودیت های امنیتی و فشارهای موجود در مرزها کمتر می توانند در موسم حج شرکت کنند و تعداد آنها هر سال کاهش می یاد.


وی در ادامه در خصوص سیاست کشورهای استکباری در تفرقه افکنی میان مسلمانان و همچنین سود بردن رژیم صهیونیستی از درگیرهای داخلی میان کشورهای اسلامی اظهار داشت: ابتدا باید دقت کنیم رژیم صهیونیستی دشمنی برای منطقه است و در این زمینه فرقی میان مسلمانان و مسیحیان و همچنین مسلمانان اهل تسنن و شیعیان چه در آسیا و چه در آفریقا وجود ندارد. فلسفه ی ایجاد رژیم صهیونیستی جلوگیری از به وجود آمدن کشور اسلامی بزرگ برای ایفای نقش در آگاه سازی ملتهای منطقه است.


محمود الزهار افزود: اختلافات میان عرب ها با هم به نفع اسرائیل است و اختلاف میان عربها و مسلمین موجب تضعیف مسأله فلسطین و سود بردن رژیم صهیونیستی می شود. به عنوان نمونه در ماه گذشته شاهد تقسیم مکانی و زمانی مسجد الاقصی بودیم و اگر دهها هزار فلسطینی قیام نمی کردند اکنون مسجد الاقصی تحت اشغال رژیم صهیونیستی بود ولی انرژی و توان فلسطینی ها محدود است و ما نیاز به کمک داریم اما کمکی مشاهده نمی شود.


عضو ارشد حماس در خصوص نحوه ایفای نقش نخبگان و علمای جهان اسلام در پایان دادن به جنگهای موجود در منطقه گفت: ما در سال 2005 طرحی را به چند کشور اسلامی از جمله اندونزی و ایران بردیم و آن طرح در خصوص امت اسلامی بدون توجه به مذاهب آنها بود که غیر از ایران دیگر کشورها به آن توجهی نشان ندادند؛ هرچند که آن را قبول نموده بودند ولی اهتمامی نداشتند. آن طرح براساس مفهوم امت واحده بدون توجه به گرایشها و قومیتها و براساس دین مشترک بنا شده بود و نقطه ی مقابل طرح صهیونیستها که بر اقلیتها تاکید دارند، بود. بنابراین طبق این طرح هیچ کشور عربی با کشور دیگر درگیر نمی شد بلکه تمام کشورهای عربی و مسلمان براساس مفهوم مشترک دین، یک امت واحده را تشکیل می دادند.


محمود الزهار در مورد طرح هفت بندی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای ایجاد وفاق ملی و با وساطت ترکیه تاکید کرد: محمود عباس فردی کذاب و دروغگو است؛ وی این طرح را مطرح کرده است تا مانع از تحویل کمک ها به نوار غزه شود. زیرا او فردی علیه مقاومت است. هدف او از این طرح محاصره و فشار بر غزه است نه ایجاد مصالحه و وفاق ملی. محمود عباس با رژیم صهیونیستی همکاری امنیتی دارد و چگونه می توان با فردی که همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی را مقدس می داند، توافق کرد. این اقدام محمود عباس فقط برای مانور و نمایش است و هدف از آن محاصره غزه است.


وی در پایان در خصوص آینده روابط ایران و سوریه با جنبش حماس اظهار داشت: تمام این روابط باید گسترش یابد و به وضعیت قبل خود بازگردد. ما از ایران می خواهیم که جنبش حماس و دولت حماس و نهادهای امنیتی حماس را حمایت کند. این درخواست ما از ایران، ترکیه، سوریه و تمام کشورهایی است که به مفهوم امت اعتقاد دارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته