دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 شهريور 1396 - 16:24
خداداد عزیزی درگفت‌وگو با آنا؛

صعود به مرحله دوم جام جهانی زیاده‌خواهی است/ مردم نمی‌توانند به خاطر خواسته‌های کی‌روش تظاهرات کنند

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: اینکه ما برای دومین بار متوالی به جام جهانی رفته‌ایم نباید دلیل بر این باشد که از گروه‌مان صعود می‌کنیم.
کد خبر : 208906

خداداد عزیزی در خصوص دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و سوریه در هفته پایانی دیدارهای مقدماتی زیرگروه جام‌جهانی2018 به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «فکر می‌کنم بازی به خاطر نیاز سوری‌ها به پیروزی برای ما سخت باشد. سوریه تیمی است که فیزیکی و درگیرانه بازی می‌کنند و کار را به دعوا می‌کشاند. در چنین شرایطی بازیکنان ما باید فشار بیشتری به خود بیاورند و البته مراقب باشند تا با مصدومیت سختی مواجه نشوند تا دست‌پر از زمین خارج شویم.»


او ادامه داد: «سوریه هر چه قدر هم قوی باشد از کره‌جنوبی قوی‌تر نیست. آنها باید درون زمین مدیریت شوند و بازی فیزیکی‌شان را باید به گونه‌ای هدایت کنیم که به نتیجه نرسند. خوشبختانه کی‌روش تیمی ساخته که به خوبی شیوه دفاع کردن را بلد است. ما دفاع تیمی خوبی داریم که به این سادگی‌ها حریفان نمی‌توانند دروازه ما را باز کنند.»


ملی‌پوش سابق تیم ملی فوتبال خاطرنشان کرد: «ما پیش از کی‌روش هم مربیان بزرگی چون بلازویچ، ایویچ و ایوانکوویچ را در تیم ملی داشتیم که دستاوردی نداشتند. حتی قبل از این‌ها هم مربیان بزرگی در تیم ملی بوده‌اند ولی آنها به رغم اینکه مدافعان بزرگی در فوتبال ایران حضور داشتند نتوانستند دفاع تیمی ایجاد کنند که ما گل نخوریم. دستاورد حضور کی‌روش در فوتبال ایران ایجاد ساختار دفاعی مناسب است. این نظر من خداداد عزیزی است که ما خیلی منسجم و با حساب و کتاب دفاع می‌کنیم. خیلی خوب جمع می‌شویم. در زمان لازم بازی می‌شویم و به اصلاح ما مربیان به خوبی کار شیفت دفاعی را در زمین انجام می‌دهیم.»


وی افزود: «ما در زمان‌های قبل 8 سال یک بار به جام جهانی می‌رفتیم و حتی زمانی فاصله صعودمان به جام جهانی 20 سال شد. در حال حاضر دفاع تیمی ما بسیار خوب است و کاملا ملکه ذهن ملی‌پوشان شده‌است که چگونه به حریفان اجازه حمله را ندهند. به طور حتم در روز بازی با سوریه هم مشکلی برای‌مان پیش نمی‌آید و سوریه هم نمی‌تواند به دروازه ما برسد چون در همان میانه زمین اختیار عمل از تیم سوریه گرفته می‌شود.»


عزیزی در واکنش به انتقادات کی‌روش و ملی‌پوشان فوتبال از عدم توجه به تیم ملی از سوی فدراسیون بیان داشت: «به اعتقاد من کی‌روش به وظیفه‌ای که داشته عمل کرده و توانسته تیم ملی را برای دومین بار متوالی به جام جهانی ببرد. تیم او در 12 بازی گل نخورده که تحسین فیفا را به همراه داشت. من و دیگر مردم هم از او ممنون هستیم که برای تیم ملی افتخارآفرینی کرد. ولی مسئله او و ملی‌پوشان با فدراسیون فوتبال را خودشان باید حل کنند. بازیکن تیم ملی که سرباز کشور است و به خیلی از پاداش‌ها هم رسیده است. نباید خودش را با بازیکنان خارجی مقایسه کند چون ضوابط آنها با ما فرق دارد. خود کی‌روش هم که به حق و حقوقش رسیده است. مردم هم از او حمایت کرده‌اند. دیگر نمی‌توان برای آنکه کی‌روش به خواسته‌اش از فدراسیون برسد که مردم تظاهرات کنند.»


پیشکسوت فوتبال ایران درباره اینکه خواسته مردم صعود تیم ملی به دور دوم جام‌جهانی روسیه است، تصریح کرد: «اینکه ما برای دومین بار متوالی به جام جهانی رفته‌ایم که نباید دلیل بر این باشد که از گروه‌مان صعود می‌کنیم. به نظرم این زیاده‌خواهی است که با هدف صعود به روسیه برویم. ما به طور حتم در جام‌جهانی با تیم‌های از آمریکای جنوبی، اروپا و آفریقا همگروه می‌شویم. خیلی تصور اشتباهی است که بتوانیم تیم‌های آمریکای جنوبی و یا اروپایی را شکست دهیم. برابر حریف آفریقایی هم نمی توان هجومی بازی کرد و به پیروزی رسید.»


عزیزی تاکید کرد: «کی‌روش 7 سال زمان گذاشت تا ساختار دفاعی منسجمی را برای ما ترسیم کرد. حالا او در 10 ماه مانده به جام جهانی نمی‌تواند برای خط حمله‌مان هم ساختار منظمی بسازد چون زمان برای انجام چنینی روشی کوتاه است. ما باید در روسیه با همان شیوه دفاعی که آموخته‌ایم بازی کنیم و برابر حریف آفریقایی امیدوار باشیم که ساختار دفاعی‌مان جواب بدهد و با کنترل حریف در ضد حمله توسط مهاجمان به گل برسیم. اگر 3 امتیاز گرفتیم آن‌وقت با دفاع مطلق برابر حریفان اروپایی و آمریکای جنوبی 5 امتیازی شویم و احتمال صعودمان را بالا ببریم. رخ دادن چنین اتفاقی محتمل است. هر چند نباید با ایجاد توقع صعود فشار را روی ملی‌پوشان بالا ببریم.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته