دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 شهريور 1396 - 12:24
سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری:

شهردار جدید تهران سه‌شنبه سوگند یاد می‌کند

شهردار تهران در جلسه علنی روز سه شنبه شورای شهر سوگند یاد می‌کنند.
کد خبر : 208896

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در جلسه خبری خود با اصحاب رسانه بعد از پایان یافتن صحن علنی شورای شهر از حضور شهردار پایتخت در جلسه روز سه شنبه خبر داد و اظهار کرد: دقایقی پیش حضور دکتر محمد علی نجفی شهردار تهران در جلسه روز سه شنبه مورد تایید قرار گرفت و ایشان ساعت 9 صبح در جلسه حاضر می‌شوند تا سوگند یاد کنند.


سخنگوی شورای‌شهر افزود: ابتدا بحث میثاق‌نامه و تفاهم‌نامه با شهردار مطرح شده بود، اما در نهایت مقرر شد مراسم شروع کار شهردار جدید را با سوگند‌نامه‌ای برگزار کنیم تا همانند مراسم تحلیف باشد و به سمت پارلمان محلی حرکت کنیم.


وی افزود: پیش از صدور حکم توسط وزیر کشور برگزاری مراسم سوگند‌نامه اشکال قانونی داشت.



ارتباط شورا و رسانه‌ها خوب است


علی اعطا همچنین در پاسخ به سوالی درباره حجم بالای تذکرات در صحن شورای شهر، عنوان کرد: هیات‌رئیسه شورا با توجه به اهمیت موضوع درباره تعداد تذکرات تصمیم‌گیری می‌کند، ممکن است در بعضی موضوعات افراد بیشتری نقطه‌نظرات داشته باشند و هیات‌رئیسه می‌تواند زمان بیشتری را اختصاص دهد.


وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اعتراضات صورت گرفته از سوی اعضای شورای‌شهر نسبت به تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها تاکید کرد: دوستان در شورا ضمن تشکر از رسانه‌ها، به عنوان یک گلایه دوستانه نقطه‌نظری را مطرح کردند که موضوع مهمی نبود.


وی گفت: طبیعتا همه اعضای شورای پنجم ارتباط خوبی با رسانه‌ها دارند.


سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره گلایه اعضای شورا از رسانه‌ها افزود: این گلایه را نباید خیلی جدی بگیریم و بزرگ کنیم چرا که این به عنوان یک گلایه دوستانه و فردی مطرح شد.


وی افزود: به طور کلی نگاه اعضای شورا به رسانه‌ها نگاه همدلانه و دوستانه است.


اعطا در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل کمیته‌های تخصصی شورا در طول هفته جاری خبر داد و در ادامه به تشریح فعالیت کمیسیون‌های مختلف شورای اسلامی شهر تهران پرداخت.



کمک ویژه شورای شهر به مجموعه آرارات


وی با اشاره به بازدید برخی از اعضای شورا از مجموعه آرارات تاکید کرد: مجموعه آرارات صرفا 20‌درصد بودجه‌ای که به آن اختصاص یافته بود را دریافت کرده و کمیسیون فرهنگی به دنبال افزایش حجم تخصیص بودجه به این مجموعه ویژه ارامنه است.


سخنگوی شورای‌شهر با اشاره به فعالیت‌های کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل از مدیریت تقاضای سفر به عنوان فعالیت اصلی این کمیسیون یاد کرد و گفت: این امکان را داریم تعداد سفرها در مترو را به 5 تا 6 میلیون سفر در روز رسانده و سرفاصله حرکت قطارها را با تامین 3 هزار واگن کاهش دهیم.


اعطا افزود: این مساله راهبردی برای شهر تهران است و قطعا آن را در سطح ملی دنبال خواهیم کرد.


وی ادامه داد: طرح جامع کاهش آلودگی هوا در کمیسیون محیط‌زیست در دستور کار است و به زودی اقداماتی در این راستا اجرا خواهد شد.


اعطا افزود: در کمیسیون محیط‌ زیست برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد که از ظرفیت سمن‌های مرتبط، استفاده جدی‌تری صورت گیرد.


اعطا با اشاره به موضوع شورایاری‌ها تاکید کرد: در جلسه آینده نمایندگان به صحن معرفی شده و ستاد تشکیل می‌شود.


اعطا در ادامه نسبت شورا با شهرداری را تقنینی و نظارتی عنوان کرد و گفت: از ابتدا بنا را بر این گذاشتیم که در شورای شهر تنها به لحاظ مشورتی فعال باشیم و به منظور انتخاب معاونان دخالت مستقیم نداشته باشیم. از این رو فکر نمی‌کنم هیچ‌کدام از اعضای شورا به این سمت حرکت کنند.


سخنگوی شورای‌شهر تصریح کرد: برخی اعضای شورا تا‌کنون جلسات مشورتی با شهردار داشته‌اند و شهردار تهران نیز درنهایت تصمیم می‌گیرد که پیشنهادات اعضای شورا را بپذیرد یا خیر.


وی افزود: ما پیش از این جلسه‌ای با نمایندگان مجلس داشتیم و به زودی با دعوت مجلس شورای‌اسلامی جلسه مشترک دیگری برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته