دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 شهريور 1396 - 10:50
در صحن شورا مطرح شد:

ساختمان‌های غیر ایمن شهر باید مورد توجه قرار گیرند/ شناسایی 12 ساختمان مشابه پلاسکو در مرکز پایتخت

پس از استماع نطق یکی از اعضای شورای شهر درباره مبحث 22 مقررات ملی ساختمان، اعضای شورای شهر در این‌باره اظهار نظر کردند.
کد خبر : 208831

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پس از ارائه نطق درباره مبحث 22 مقررات ملی ساختمان، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه پس از حادثه پلاسکو مصوبه‌ای در شورای عالی شهرسازی به تصویب رسید، اظهارکرد: این مصوبه در تمام کشور لازم‌الاجرا است و تمامی ساختمان‌های بلند مرتبه نیز باید بر اساس این آیین‌نامه ساخته شوند.


اعطا تاکید کرد که در اواخر دوره چهارم شورای شهر تهران این مصوبه مورد بررسی قرارگرفت و قرار شد که یک سری از بندها در دستور کار شورا قرار گیرد.


در ادامه محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه در این زمینه شورای عالی شهرسازی مصوبه‌ای را تصویب و برای همه شوراها و شهرداری‌ها در کشور ابلاغ کرده است، گفت:‌ این مصوبه در دوره قبل به شورای چهارم ارجاع شد و در راستای آن طرحی تدوین و در دستور کار شورای پنجم قرار گرفت.


سالاری ادامه داد: مبحث 22 مقررات ملی ساختمان این مصوبه در دوره اجرایی آقای آخوندی ابلاغ شده است و یک قانون فرابخشی و مربوط به حوزه شهرسازی، وزارت کشور و رفاه اجتماعی است و همه در این باره مسئولیت دارند.


وی درخواست کرد تا کمیته‌ای مشترک از کمیسیون‌های مرتبط تشکیل و این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.


در ادامه افشین حبیب‌زاده با بیان اینکه رعایت مقررات ملی ساختمان یک امر قانونی است و همه باید رعایت کنند، اضافه کرد:‌ در رابطه با بحث 22 واقعا کوتاهی شده است و باید در این زمینه توافق‌نامه‌ای بین شهرداری تهران و نظام مهندسی امضا شود و در نهایت وزارت راه و وزارت کشور هم می‌توانند در این توافق‌نامه حضور داشته باشند.


حبیب‌زاده تاکید کرد که تعداد بسیاری از مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی کشور برای حضور در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند.


زهرا نژادبهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در ادامه گفت:‌ شورای چهارم در مناطق 12 و 11 تهران بیش از 12 ساختمان را پس از حادثه پلاسکو شناسایی و به آنها هشدار لازم را برای ایمنی ساختمان‌ها می‌دهد اما شهرداری نسبت به این موضوع توجه خاصی نکرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته