دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 شهريور 1396 - 09:18

سیاست‌های ضد اسلامی ترامپ؛ نقل مجلس حاجیان در مناسک حج

حتی در مقدس‌ترین مکان‌های جهان اسلام و مقدس‌ترین روزها برای مسلمانان، بسیاری از مردم از رئیس‌جمهوری آمریکا حرف می‌زنند.
کد خبر : 208781

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، گروهی از حجاج آمریکایی، کانادایی و بریتانیایی می‌گویند دونالد ترامپ و سیاست‌هایش که گفته می‌شود مسلمانان و پناهجویان را هدف قرار داده است، نقل مجلس حجاج بوده و درباره آن بسیار صحبت شده است.


یاسر قاضی، از مبلغان دینی که برای چهاردهمین بار از شهر تنسی، یکی از ایالت‌های جنوبی آمریکا برای ادای مناسک حج به مکه سفر کرده است، گفت: «مردم نگران، خشمگین و دارای دغدغه فراوان هستند. هیچ‌کس از شرایط سیاسی و دولت کنونی (آمریکا) خوشحال نیست. از جمع ما همه ناراضی بودند.»


دونالد ترامپ در دوران تبلیغات انتخاباتی خود پیشنهاد جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا را مطرح کرده بود و بعد از به قدرت رسیدن، فرمان مهاجرتی موقت صادر کرد تا بدین‌وسیله از ورود مسلمانان به آمریکا جلوگیری کند؛ گرچه دادگاه‌های آمریکا به تشخیص خود این فرمان را لغو کردند.


بسیاری از مسلمانان آمریکایی می‌گویند موضع ترامپ فضایی را ایجاد کرده است که در آن برخی ممکن است احساس کنند که می‌توانند مواضع متعصبانه بگیرند و یا به مسلمانان بدون ترس از مجازات، حمله کنند.


حمله به اسلام را متوقف کنید


حج؛ بزرگترین تجمع سالانه مسلمانان در جهان است که طبق گزارش‌های خبری، در سال جاری 2.3 میلیون نفر مناسک آن را به جا می‌آورند. حجاج از سراسر جهان با ده‌ها گویش و به شیوه‌های مختلف مناسک حج را به جای می‌آورند.


وجاهة علی، یک حاجی آمریکایی گفت: «دوستانم در آمریکا از من خواسته‌اند که در مناسک حج برای ایالات متحده دعا کنم و حجاج دیگری را نیز دیده‌ام که از وضع موجود در آمریکا ابراز تاسف کرده‌اند و خواسته‌اند تا اوضاع بهبود یابد.»


عبدالعظیم زین‌الدین، حاجی مالزیایی در رمی جمرات در منا، با بیان اینکه رئیس‌جمهوری آمریکا باید «حملاتش» را علیه اسلام متوقف کند، گفت: «ما اتهام‌زنی علیه آمریکایی‌ها یا غیرمسلمانان را تحمل نمی‌کنیم.»


خواهر عبدالعظیم زین‌الدین نیز که در مناسک حج حضور داشت گفت: «ما نگران انتشار گزارش‌ها درباره افزایش خشونت علیه مسلمانان در آمریکا تنها به‌دلیل داشتن حجاب در خیابان‌ها هستیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته