دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با آنا:

استیضاح وزیرآموزش و پرورش در دستور کار کمیسیون نیست/ برای پیشگیری از حوادث دانش‌آموزی آماده قانونگذاری هستیم

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ما به دنبال دریافت آخرین گزارش‌ها درباره این سانحه ناگوار که برای دانش‌آموزان رخداده هستیم تا بلکه بتوانیم در حیطه وظایمان کاری انجام دهیم. طرح استیضاح و این چنین مسائلی نیز در دستور کار کمیسیون نیست.
کد خبر : 208721

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار آنا، پیرامون جلسه اضطراری کمیسیون آموزش که قرار است طی چند روز آینده با حضور وزیر آموزش و پرورش با موضوع سانحه ناگوار واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی برگزار شود، عنوان کرد: درصدد هستیم که برای رسیدگی به این اتفاق ناگوار، گزارشی از چرایی آن را تهیه و در حیطه قانونگذاری، انجام وظیفه کنیم.


وی افزود: در این جلسه گزارشی از نمایندگان وزارت بهداشت و نیروی انتظامی خواهیم داشت در عین اینکه وزیر آموزش و پرورش نیز حضور خواهد داشت. باید بفهمیم مشکل از کجاست تا لااقل در حوزه قانونگذاری یا اصلاح قوانین، اگر لازم است به عنوان نماینده ملت، جلوی این فجایع را بگیریم.


میرزاده با بیان اینکه اصلا بحث استیضاح وزیر مطرح نیست، افزود: ما به دنبال دریافت آخرین گزارش‌ها، درباره این سانحه ناگوار که برای دانش‌آموزان رخداده هستیم تا بلکه بتوانیم در حیطه وظایمان کاری انجام دهیم. طرح استیضاح و چنین مسائلی نیز در دستور کار کمیسیون نیست.


وی درباره اینکه چقدر وزارت آموزش و پرورش در این حادثه می‌تواند مقصر باشد، نیز اشاره داشت: اردوهای آموزشی تابستانی بحث تازه‌ای نیست و قبلا هم بوده است. شاید نزدیک به هزار سفر آموزشی در همین تابستان انجام شود که مخالف آن نیستیم چون تکمیل‌کننده آموزش در مدارس و دانشگاه‌هاست.


میرزاده افزود: بالاخره دانش‌‌آموزان ما باید لحظاتی را از والدین خود جدا شوند و روی پای خودشان بایستند و چه بهتر از این اردوهای تابستانی که جنبه آموزشی نیز برای آن‌ها دارد. متأسفانه در بین این همه اردو یک حادثه بد اتفاق افتاده که البته نباید این یک مورد هم پیش بیاید. پس مسأله ما انجام یا عدم انجام این اردوها نیست.


این نماینده مجلس تأکید داشت: این یک حادثه نیز مایه تأسف است اما فعلا وظیفه ما کسب گزارش لازم نسبت به این حادثه غمبار است تا لااقل در زمینه قانونگذاری اگر مشکلی باشد، انجام وظیفه کنیم تا جان حتی یک دانش‌آموز عزیز ما اینگونه به خطر نیفتد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته