دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان به بیش از ۱.۵ برابر حدِمجاز رسید

کد خبر : 208691

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا از تسنیم، علی ملاشاهی اظهار داشت: در ادامه وزش بادهای 120 روزه در منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان، در 24 ساعت گذشته ایستگاه هواشناسی منطقه سیستان بیشینه سرعت وزش باد را به میزان 72 کیلومتر بر ساعت به ثبت رساند.


رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه حدِمجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است، گفت: غلظت ذرات معلق در هوای سیستان در 24 ساعت گذشته به 240 میکروگرم بر مترمکعب رسید که 1.6 برابر حدِمجاز است.


وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی کلی وضع هوای استان براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد در 3 روز آینده در 5 شهرستان منطقه سیستان وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید و در برخی نقاط وزش باد همراه با گرد و خاک رخ می‌دهد و در این مدت در نواحی مرکزی و جنوبی در ساعات بعد از ظهر وزش باد متوسط خواهیم داشت.


ملاشاهی اضافه کرد: در این مدت برای ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، برای سواحل غبار محلی و مه رقیق و برای دریا در نواحی شرقی شرایط مواج پیش‌بینی می‌شود و توصیه می‌شود شناورها پیش از ورود به دریا شرایط را با اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بررسی کنند.


ملاشاهی اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای 15 درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین و دلگان با حداکثر دمای 44 درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهرهای استان سیستان و بلوچستان بوده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته