دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
خواننده و ترانه‌سرای سریال «گسل» در گفت‌وگو با آنا:

برای تیتراژ «گسل» نه پولی داده‌ام و نه گرفته‌ام!

میلاد بابایی درباره حضور برخی خواننده‌ها در سریال‌های تلویزیونی گفت: گاه فلان آقای خواننده، برای گرفتن تیتراژ سریال دست به جیب می‌شود و حتی پول هنگفت می‌دهد. اما خیلی رک می‌گویم من برای تیتراژ «گسل» نه پولی داده‌ام و نه پولی هم گرفته‌ام.
کد خبر : 208686

گروه فرهنگی آنا: اگر این یکی دو ساله اخیر را به لحاظ فعالیت هنرمندان بخصوص در فضای موسیقی، با سال‌های خیلی قبل قیاس کنیم، به آماری جالب توجه می‌رسیم هم از حیث تعدد هنرمندان نسل جوان و هم کیفیت کارها. تا جایی که الان خیلی راحت می‌شود گفت اوضاع برای فعالیت چندان نیز بد نیست.


البته مخاطب هم راضی به نظر می‌رسد چون بین این همه آثار تصویری و موسیقی، دست به انتخاب می‌زند و حق انتخاب دارد.


برای خوانندگان و اهالی هنر مثل همین تلویزیونی‌ها نیز اوضاع روبراه‌تر است؛ به قولی کمک‌حال یکدیگرند. مثلا اینکه از فلان خواننده مطرح در سریال استفاده می‌شود تا جذب مخاطب کند.


مثال این قضیه را این شب‌ها روی آنتن شبکه یک و مجموعه «گسل» می‌بینیم. سریالی که حال و هوای کمیک دارد اما صدای میلاد بابایی با آن تم عاشقانه‌اش را در تیتراژ می‌شنویم؛ خواننده‌ای که بین نسل جوان شناخته شده است.


در همین رابطه میلاد بابایی و یاحا کاشانی، خواننده و ترانه‌سرای «گسل» در گفت‌وگو با آنا از چگونگی این اتفاق چنین گفتند:


* بالاخره تلویزیون است و مخاطب میلیونی‌اش


میلاد بابایی درباره چگونگی همکاری با سریال «گسل» به آنا گفت: تا جایی که می‌دانم این مجموعه قرار بود برای ماه رمضان ساخته و آماده پخش شود؛ اما نمی‌دانم چرا در آن بازه زمانی، روی آنتن نرفت. گرچه همان زمان هم به ما پیشنهادی برای تولید موسیقی تیتراژ نداده بودند.


امسال به نظرم سال ما، خوانندگان جوان است چه درمورد میلاد بابایی باشد و چه بقیه هم‌نسلان من که این روزها صدایشان را در فضای موسیقی می‌شنوید.

وی ادامه داد: آشنایی من با عوامل سریال، از طریق یاحا کاشانی شکل گرفت. داستان فیلمنامه را برایم تعریف کرد و بعد از آشنایی با گروه و قرار گرفتن در جریان فیلمنامه، با مشورتی که گرفتم، سراغ ساخت موسیقی «عاشقت میشم» رفتم.


بابایی افزود: به نظرم «گسل» هم سریال خوبی‌ست و هم عوامل خوبی دارد تا جایی که من به عنوان خواننده‌ای جوان، راحت‌تر می‌توانم به آنها اعتماد کنم. بالاخره تلویزیون است و مخاطب میلیونی‌اش پس باید کار خوبی می‌ساختیم.


این خواننده با بیان اینکه از نتیجه کار و استقبال علاقه‌مندان از این قطعه موسیقی رضایت دارد، گفت: امسال به نظرم سال ما، خوانندگان جوان است چه درمورد میلاد بابایی باشد و چه بقیه هم‌نسلان من که این روزها صدایشان را در فضای موسیقی می‌شنوید. پس تهیه‌کنندگان و فیلمسازان نیز می‌دانند که باید از این پس سراغ نسل ما بیایند.


* بعید می‌دانم به خواننده‌ای برای تیتراژ تلویزیونی پولی بدهند


بابایی در پاسخ به این سوال که برای تیتراژ «گسل» پولی گرفته یا پولی داده؟!، نیز گفت: اتفاقا من از دوستانم نیز می‌شنوم و خودم هم به شخصه دیده‌ام که فلان آقای خواننده، برای تیتراژ سریال تلویزیونی دست به جیب می‌شود و حتی پول هنگفت می‌دهد. اما خیلی رک می‌گویم من نه پولی داده‌ام و نه پولی هم گرفته‌ام.


وی درباره اینکه چرا «گسل» برای او عاید مالی نداشته، نیز با صراحت گفت: بعید می‌دانم به هیچ خواننده‌ای برای تیتراژ تلویزیونی، بعنوان دستمزد پولی بدهند. بالاخره تلویزیون ویترینی است برای بازیگران. کار می‌کنند و پولشان را نیز می‌گیرند ولی خواننده‌ها لااقل برای تبلیغ کارمان هم که باشد، مجبوریم دستمزدی نگیریم.


این خواننده که قطعاتش در این یکی دو ساله با استقبال مخاطبان روبرو شده، افزود: ولی به هرحال خواننده‌ای مثل خودم و گروهم با دل و جان تیتراژ «گسل» را ساختیم. گرچه پیشنهاد را در همین چند وقت اخیر به ما دادند و در فرصت کوتاه، «عاشقت می‎شوم» را تولید کردیم.


بابایی با اشاره به اینکه این قطعه حاصل کار چند روزه است، عنوان کرد: کار تیتراژ ساختن همیشه دقیقه نودی بوده و هست. در عین اینکه خیلی راحت می‌شود فهمید که کدام تیتراژ و موسیقی خوب است یا بد. خدا را شکر فعلا در مورد تیتراژ «گسل» بازتاب خوبی دیده‌ام.


* دلم می‌خواهد حرف جدید بزنم


همچنین یاحا کاشانی، ترانه‌سرا و خواننده جوان کشور که این روزها ترانه‌ای از او با صدای مازیار فلاحی در آلبوم «یادم تو را فراموش» شنیده می‌شود، در گفت‌وگو با آنا توضیح داد: «گسل» سریالی دوست‌داشتنی است همچنانکه خودم نیز داستانش را در تلویزیون دنبال می‌کنم. اینجور هم که من از اطرافیان می‌شنوم خود سریال و تیتراژ آن برای مخاطب خوشایند بوده است.


ای کاش به چهره‌های جوان بویژه خواننده‌ها در تلویزیون فرصت جدیتری بدهند. چه بسا خواننده‌هایی داریم که صدای خوبی دارند و موسیقی را می‌شناسند پس لاقل تهیه‌کنندگان تلویزیون به اینها میدان بدهند و بگذارند این فضا را تست بزنند.

وی افزود: البته قبل از اینکه پخش سریال شروع شود، برای ساخت تیتراژ پایانی آن، گویا با برخی هم صحبت کرده بودند اما کارشان مورد پسند عوامل قرار نگرفته بود. حتی قسمت‌های اولیه «گسل» هم تیتراژ نداشت. بعد از پیشنهادی که به ما دادند بخاطر تجربه قبلی که در تیتراژ «هفت سنگ» با علیرضا بذرافشان داشتم، از کار جدید نیز استقبال کردم.


ترانه‌سرای قطعه «عاشقت می‌شوم» عنوان کرد: من قبل از نوشتن ترانه این قطعه، پشت صحنه سریال رفته بودم. داستان را می‌دانستم و طرح را نیز براساس طرح عاشقانه بین شخصیت‌های سریال زدم. البته «گسل» مجموعه کمیک است برخلاف ترانه و کلیت قطعه که خیلی هم جدی ساخته شده است.


* بگذارید لااقل تست بزنند


کاشانی با بیان اینکه در ترانه‌سرایی دلم می‌خواهد حرف جدید بزنم، گفت: چهارده سال است که در این فضا کار می‌کنم و قبلا هم برای خیلی از خوانندگان مطرح ترانه گفته‌ام اما نمی‌خواهم در حاشیه بمانم.


وی ادامه داد: ای کاش به چهره‌های جوان بویژه خواننده‌ها در تلویزیون فرصت جدیتری بدهند. چه بسا خواننده‌هایی داریم که صدای خوبی دارند و موسیقی را می‌شناسند پس لاقل تهیه‌کنندگان تلویزیون به اینها میدان بدهند و بگذارند این فضا را تست بزنند.


یاحا کاشانی درخواست کرد؛ تهیه‌کنندگان فقط به خوانندگان خوب همیشگی اعتماد نکنند. بالاخره یکی مثل همین میلاد بابایی و بقیه منتظر فرصت طلایی هستند تا خودی نشان دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته