دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فرار عناصر داعش از منطقه «عقیربات» به جنوب شرق ادلب سوریه

منابع محلی حاضر در عقیربات اعلام کردند که در پی پیشروی‌های اخیر ارتش سوریه در این منطقه تروریست‌های داعش در حال فرار هستند.
کد خبر : 208662

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا از فارس، یک منبع نظامی امروز صبح خبر داد که ارتش سوریه موفق شده است در ورودی شرقی عقیربات کنترل چند ساختمان را به دست گیرد و پیشروی داشته باشد.


ارتش سوریه همچنان به عملیات خود در این محور ادامه میدهد تا کنترل عقیربات را به دست گیرد و حملات توپخانه ای و هوایی گسترده ای به مواضع داعش انجام میدهد.


منابع محلی به وبگاه خبری «الوطن» گفتند که عناصر داعش از منطقه عقیربات در حال فرار دسته جمعی هستند.


این منابع میگویند که عناصر داعش از طریق «وادی العذیب» واقع در ریف شرقی حماه به سمت ریف جنوب شرقی ادلب در حال فرار هستند.


این وضعیت داعش معلول حملات هوایی و زمینی گسترده ارتش سوریه و جنگنده های روس به این شهرک است که هدف نیروهای مقاومت آزادسازی کامل این منطقه است.


در حال حاضر منطقه عقیربات تحت محاصره ارتش سوریه است و نیروهای سوری در حال پیشروی در این شهرک هستند.


وبگاه خبری معارض عنب نیز گزارش داد که ارتش سوریه وارد عقیربات شده ولی هنوز کنترل کامل این شهرک را به دست نگرفته است.


نیروهای سوری همچنین در راستای سیطره بر این منطقه، کنترل روستاهای «الرویضة، خضیرة، المعضمیة و جروح» را به دست گرفته اند.


در صورتی که عقیربات آزاد شود، بزرگترین مرکز داعش در ریف شرقی حماه آزاد شده است. این گروه تروریستی طی سالهای گذشته عملیاتهای خود در این استان را از این منطقه آغاز می‌کرده است.


این منطقه از نظر جغرافیایی از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ زیرا که بین استانهای رقه و حماه واقع شده است و عناصر داعش که قبلا از رقه و دیرالزور عازم حماه می‌شدند، در این منطقه جمع شده اند.


انتهای پیام/

برچسب ها: ادلب ارتش سوریه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته