دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1393 - 15:57
روز هفتم با جشن سی و ششم

ادامه جشن پیروزی انقلاب اسلامی در واحدهای دانشگاهی با اجرای برنامه‌های فرهنگی+ تصاویر

واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای ابلاغ معاونت فرهنگی اجتماعی این دانشگاه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و ... این ایام را گرامی داشتند.
کد خبر : 2086

نشست «نقش دانشگاهیان در انقلاب اسلامی» در واحد فسا


به گزارش خبرنگار آنا، حجت الاسلام محمد راهوار در این نشست با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی در خصوص حضور دانشگاهیان و نقش آنان در انقلاب اسلامی عنوان کرد: دانشگاهیان هیچ‌گاه در قبال رویداد‌ها و تحولات سیاسی و اجتماعی مهم در سطح کشور سکوت نکرده و در دوره سلطنت پهلوی نیز بار‌ها تاثیرگذاری و دغدغه‌های خود را نشان دادند.


رئیس دفتر فرهنگ واحد فسا ادامه داد: با تعمیق حرکت‌های انقلابی در جامعه ایران در سال‌های ۵۶ و ۵۷، یکی از تشکیلاتی که با سازماندهی جوانان نقش بزرگی را برای کمک به انقلابیون ایفا می‌کرد، تشکلات دانشگاهی بود. همسو بودن دانشگاهیان با تحولات جامعه ایران و حضورآنان در صحنه به خصوص در سال های آخر عمر حکومت پهلوی، تصویری دقیق‌تر از نقش و جایگاه دانشگاهیان در آن مقطع تاریخی به دست می‌دهد.


راهوار بر انتشار سخنان مقام معظم رهبری درخصوص جوانان اروپایی و آمریکایی در بین دانشگاهیان اروپا از طریق فضای مجازی تاکید کرد.


دکتر مهرداد کریمی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا هم با تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی گفت: در میان اقشار مختلفی که در جریان پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل (ره) وظایف مهمی را بر عهده گرفتند، نباید از تلاش‌های خستگی ناپذیر دانشگاهیان و به خصوص استادان و دانشجویان غفلت کرد.


در پایان نشست به سوالات استادان در رمینه دانشگاه از سوی هیئت رئیسه پاسخ داده شد.


برگزاری جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی اراک


به منظور گرامیداشت سالگرد پیروزی غرور آفرین ملت ایران بر رژیم ستمگر طاغوت مراسم جشنی، با حضور حجت الاسلام ایوب سلحشور نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی اراک،دکتر شاهرخ حکمت معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و جمعی معاونین، استادان، کارکنان و دانشجویان و خانواده های آنان در تالار فردوسی شهرک دانشگاهی امیرکبیر برگزار شد.


معاون فرهنگی و اجتماعی واحد اراک در ابتدای جلسه با تبریک ایام الله دهه فجر با بیان جمله ای از حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: حضرت امام روح الله و کسانی که محضر ایشان را درک کردند، در شب های تاریک ستمشاهی به ما یاد دادند برای همیشه تاریخ به ظلم، بی عدالتی و فساد نه بگوییم.


وی گفت: بر ماست تاشور و هیجان دوران انقلاب را به نسل های بعد انتقال دهیم و یاوران صمیمی بلوغ تفکر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری باشیم.


سپس سلحشور با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی عنوان کرد: امت خداجوی ایران اسلامی در دوران طاغوت با اتحاد و وحدت و با دست خالی در برابر ارتش و دولت تا دندان مسلح کفر ایستاده و با عزت و افتخار به پیروزی رسید.


نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی افزود: این ایستادگی و مقاومت جمعی ملت ایران حقیقتا بزرگترین و زیباترین اتفاق تاریخ ملت ایران است و این اتفاق مبارک و فرخنده جز با تعصی از قیام و آزادگی امام حسین (ع) نبوده است.


نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی اراک با اشاره به اینکه هر زمان عاشورا و هر زمینی کربلاست گفت: به یقین هر زمانی حسینی دارد و ما به عنوان مسلمان و پیرو امام حسین (ع) باید تحت لوای حسین زمان خود باشیم.


وی ادامه داد:امت اسلام با پیروی از امام خود و به یاری خداوند راه سعادت و رستگاری را طی خواهد کرد و این انقلاب و نظام را زمینه ساز ظهور حضرت قائم (عج) قرار می دهد.


در ادامه این مراسم که با حضور پرشور استادان و کارکنان دانشگاه و خانواده آنان همراه بود برنامه های شاد و متنوع از قبیل: تئاتر صحنه ای،موسیقی ،مسابقه و طنز اجرا و در پایان به قید قرعه جوایزی به رسم یادبود به حاضرین در مراسم اهدا شد.


نام و یاد پرافتخار شهدا در تاریخ اندیشه‌ها با عزت و عظمت، ابدی خواهد ماند


به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام شهرستان جویبار با حضور رئیس واحد جویبار و اعضای هیئت رئیسه برگزار شد.


رئیس واحد جویبار، در این مراسم با تبریک دهه فجر و یادآوری رشادت‌ها و جانبازی‌های شهدای گمنام اظهار کرد: مردم همیشه در صحنه ایران در جریان پیروزی انقلاب و همچنین در هشت سال دفاع مقدس با اتحاد و ایمانشان به مبارزات خود بعد معنوی بخشیدند و دستاوردهای ارزشمندی چون شرافت، شجاعت، اعتماد به نفس، ایثار و قله‌های پیشرفت علمی حاصل آن است.


دکتر جانباز قبادی افزود: نام و یاد پرافتخار شهدا، بر صفحه سپید روزگار و در تاریخ اندیشه‌ها با عزت و عظمت، ابدی خواهد ماند و دلیری‌ها و رشادت‌های غیورانه شهیدان گرانقدر قابل بیان نیست و به برکت همین ایثارگری‌ها ایران اسلامی امروز در عرصه‌های بین‌المللی بر قله رفیع افتخار ایستاده است،


رئیس واحد جویبار تأکید کرد: اکنون باید با دانش‌اندوزی و زکات علم و با عمل به دستورات الهی و منویات مقام معظم رهبری در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی پاسدار واقعی ارزش‌ها و اهداف نظام مقدس اسلامی باشیم.


همچنین حجت الاسلام ابوالحسن قلی‌پور، مسئول دفتر فرهنگ اسلامی واحد جویبار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: از ویژگی‌های امام راحل (ره)، شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی ایران این بود که به گونه‌ای رفتار کردند که خود را منحصر به زمانشان نکردند بلکه چراغ راه هدایت زمان خود و آیندگان هستند و تا تاریخ همت چراغ هدایت آن‌ها روشن است شهدای عزیز نیز در پرتو نورمشعول هدایت ولایت زمانشان یعنی امام راحل (ه) حرکت کردند و با خدامحوری و ولایت محوری خود را در تاریخ ماندگار ساختند.


زنده نگه داشتن یاد امام و شهدا و حرکت در مسیر آنان مهم‌ترین عامل استمرار انقلاب است


همزمان جشن‌های دهه پر فروغ فجر، جشن بزرگ انقلاب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان این واحد برگزار شد.


در این مراسم مهدی وادی رئیس این واحد دانشگاهی با تبریک دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: پیروزی و استمرار انقلاب مرهون خون شهیدان، رنج و تحمل جانبازان و آزادگان و صبر و تحمل خانواده بزرگوار آنان است.


وی افزود: ما باید قدر این انقلاب را بدانیم و آنچه به تداوم انقلاب به ما کمک می‌کند حفظ وحدت و یکپارچگی است.


امام جمعه سروستان نیز در این مراسم با تبریک جشن‌های پیروزی انقلاب و تقدیر از واحد سروستان در برگزاری این جشن باشکوه گفت: این گونه مراسم فرصت‌هایی است که باید در آن دستاوردهای انقلاب برای نسل جوان تبیین شود.


حسین ابراهیمی زنده نگه داشتن یاد امام وشهدا و حرکت در مسیر آنان را مهم‌ترین عامل استمرار انقلاب عنوان کرد و افزود: در کنار آن ایجاد انگیزه و امید در مردم را نباید از نظر دور داشت.


امام جمعه سروستان بررسی عوامل آسیب‌شناسی انقلاب را از عومل مهم استمرار انقلاب برشمرد و افزود: دوری از ساده زیستی و تجمل گرایی، هماهنگ نبودن پیشرفت علمی و اخلاقی، عدم عدالت اجتماعی از جمله عوامل آسیب زا برای انقلاب است.


ابراهیمی با تقدیر از عملکرد دولت در حوزه بهداشت گفت: دولت در مقوله فرهنگ و اقتصاد باید بیشتر تلاش کند.وی مدیریت جهادی، احساس مسوولیت را ملزومات امروز جامعه ما بویژه برای مسوولین عنوان کرد و گفت: تربیت دانشجویان و ایجاد انگیزه برای افزایش سرانه مطالعه در کشور وظیفه دانشگاه هاست که باید به آن اهتمام ورزند.


در پایان این مراسم نمایشگاه کتاب و یژه دهه فجر با ۵۰ درصد تخفیف ونمایشگاه پوستر با موضوع دهه پیروزی انقلاب در سال ۵۷ افتتاح شد.


همایش پیاده روی خانوادگی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد


با همت معاونت سماء دانشگاه آزاد اسلامی یزد در ششمین روز از دهه مبارک فجر نزدیک به ۱۰۰۰ نفر از خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی یزد مسیر سماء تا معراج شهداء دانشگاه آزاد اسلامی یزد را به صورت رفت و برگشت طی کردند.


شرکت کنندگان در این همایش که تصاویری از انقلاب، حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و پلاکاردهایی از اعلام انزجار از آمریکا و رژیم منحوس اسرائیل را با خود حمل می‌کردند در کنار گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی یزد با آرمانهای مقدس انقلاب تجدید پیمان کردند.


فرزندان کارکنان بر بوم‌های نقاشی تصاویری جالب از انقلاب را نقاشی نمودند که از سوی روابط عمومی دانشگاه به آن‌ها جوایزی نیز تقدیم شد. در پایان مراسم به قید قرعه به برخی از شرکت کنندگان جوایزی همچون کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و دوچرخه تقدیم شد.



تجدید میثاق دانشگاهیان سما رشت با شهدا
همزمان با سی وششمین پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر کارکنان مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد رشت با حضور در گلزار شهدای شهرستان رشت با آرمان های حضرت امام خمینی (ره ) مقام معظم رهبری و شهدا تجدید میثاق کردند .


در این حضور معنوی که معاونت سما واحد رشت، ریاست آموزشکده و جمعی از کارکنان حضور داشتند شرکت کنندگان با غبار روبی و عطرافشانی مزار شهداء و با قرائت فاتحه و اهدای شاخه های گل با ادای احترام به روح بلند شهدا، بار دیگر با آرمان های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.


همچنین حاضران با حضور در حسینیه شهدای گمنام به قرائت زیارت عاشورا و ذکر مصیبت پرداختند.



بازدید اساتید، دانشجویان و کارکنان شاهد و ایثارگر واحد رودهن از پارک فن آوری پردیس


اساتید، دانشجویان و کارکنان شاهد و ایثارگر واحد رودهن به مناسبت ایام الله دهه فجر و روز فناوری فضائی از نمایشگاه دستاوردهای پارک فن آموز در در پارک فناوری پردیس بازدید کردند.


به گزارش خبرنگار آنا؛ در این بازدید اساتید، دانشجویان و کارکنان شاهد و ایثارگر از نمایشگاه دستاوردهای پارک فن آموز در پردیس به مدت یک ساعت و نیم بازدید کردند و از نزدیک در جریان تلاش ها و پیشرفت های دانشمندان و محققان جوان کشور در بخش های مختلف قرار گرفتند.


در جریان این بازدید که معاون فرهنگی واحد رودهن نیز اعضاء را همراهی کرد، آخرین دستاوردها و تولیدات محققان کشور در بخش های مختلف به نمایش گذاشته شد و دست اندرکاران نمایشگاه توضیحاتی بیان کردند.


ستاد شاهد و امور ایثارگران واحد رودهن بر آن است به حول قوه الهی و حمایت های هیأت رئیسه دانشگاه بتواند در زمینه تقویت بنیه علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر گام های موثری بردارد.




تجلیل از یاوران نماز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت


به گزارش آنا، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، ستاد اقامه نماز حوزه فرهنگی دانشگاه آزاداسلامی واحد مرودشت در راستای شکوه بخشی به مسئله نماز از یاوران نمازاین دانشگاه تقدیر کرد.


حجت‌ الاسلام علی اکبر محدث مسئول ستاد اقامه نماز این واحد دانشگاهی در ابتدای این مراسم ضمن تبریک ایام میارک دهه فجر وخیر مقدم، طی سخنانی درمورد اهمیت اقامه نماز مطالبی رابیان نمود وافزود: نماز سرلوحه تمام کارها درزندگی ماست وهمه اعمال ما بستگی به نماز دارد.
وی با بیان حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) راجع به برپایی نماز گفت: نماز را به پا دارید که نماز اگر مورد قبول درگاه خداوند گردد ، اعمال دیگر قبول می شود.
سپس حجت الاسلام موسوی نژاد رییس حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) شهرستان مرودشت نیز با اشاره به اینکه نمازاساس وپایه دین است گفت: نماز ذکر خداست وخصوصیاتی در نماز است که انسان را از کارهای زشت ومنکرات باز می دارد.
وی گفت: نماز باعث می گردد نسبت به برادران دینی خود حق باور وهمیشه ذکر خدا را در دل داشته باشید.
در پایان از اساتید، کارکنان ودانشجویانی که در برپایی نماز جماعت دردانشگاه حضور فعال داشتند بعنوان یاوران نمازبا اهداء لوح تقدیر وهدایایی تجلیل شد.


فرهنگ شهادت و ایثار پرچم پرافتخار ایران اسلامی را بر فراز قله های رفیع انقلاب به اهتزار درآورد


دکتر علی فیروزنیا سرپرست واحد بجنورد به همراه هیات رئیسه، کارکنان، اساتید و دانشجویان به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در مزار دو شهید گمنام در واحد بجنورد با نثار فاتحه ای با شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.


سرپرست واحد بجنورد گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون خون شهدای والایی است که با ترویج فرهنگ شهادت و ایثار پرچم پرافتخار ایران اسلامی را بر فرار قله های رفیع جهان به اهتزار در آوردند


فیروزنیا پاسداری از خون شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از ارزش های مهم انقلاب خواند و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون خون شهدای والایی است که با ترویج فرهنگ شهادت و ایثار پرچم پرافتخار ایران اسلامی را بر فراز قله های رفیع انسانیت به اهتزار در آوردند.


فیروزنیا خاطرنشان کرد: برگ برگ تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی پر از دلاورمردیها و رشادت های مردان جان برکفی است که با بستن پیوند ناگسستی با ولایت و آرمان های والای امام راحل ارزش های مقدس و والای انقلاب را حفظ کردند.


سرپرست واحد بجنورد افزود: سرزمین پاک ایران، سرزمین پاسداشت از ارزش های والا و اصیل اسلامی است و قطعا ادامه پیشرفت ایران اسلامی مستلزم وفاداری به آرمان های شهدا و امام راحل است.


استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با آرمان های بیانگذار انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند


به گزارش آنا، همزمان با فرارسیدن دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ایران و در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی جمعی از استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) تجدید میثاق کردند.


در این مراسم که جمع کثیری از مسئولین، استادان، کارکنان و دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج حضور داشتند، کاروان دانشگاهیان واحد کرج با حضور در مرقد مطهر امام راحل همگام با سایر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور با نثار شاخه های گل و ذکر فاتحه یاد و خاطره این رهبر بی نظیر، زندگی، افکار و اندیشه های حضرت امام (ره) و شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.


از دیگر برنامه های واحد کرج به مناسبت این ایام مبارک می توان به برگزاری نمایشگاه عکس انقلاب اسلامی، نمایشگاه عکس جنایات گروه تکفیری و فجایع آنها، نمایشگاه زندگی و سیره حضرت امام خمینی(ره)، برپایی زیارت عاشورا بر مزار شهدای گمنام واحد کرج، گلباران مزار شهدا، تبلیغات و تزئینات دانشگاه و نیز برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مسئولین کشوری اشاره کرد.


همچنین امسال نیز دانشجویان، استادان وکارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج دوشادوش سایر آحاد ملت شهیدپرور ایران اسلامی و طبق روال هر سال در راهپیمایی 22 بهمن حضور خواهند یافت.


همایش پیاده روی کارکنان در واحد ملایر


همایش پیاده روی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی ملایر همزمان با سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور دکتر داریوشجاوید رئیس دانشگاه ، برخی از اعضای هیأت رئیسه و حضور پرشور کارکنان و خانواده آنان برگزار شد.


در این همایش ورزشی که از محل میدان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز و تا دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داشت اکثر کارکنان با لباس ورزشی در این همایش حضور پیدا کرده و با قرائت دعای پر فیض فرج آقای امام زمان ( عج ) توسط حجت الاسلام مرعشی مشاور فرهنگی واحد در کنار مزار دو شهید گمنام والامقام دانشگاه آزاد اسلامی ملایر مراسم خود را به پایان رساندند.


در پایان به یازده تن از کارکنان جوایز ویژه و به تمامی فرزندان کارکنان حاضر در این همایش کارت هدیه اهداء گردید و همکاران صبحانه خود را در محل سلف سرویس دانشگاه میهمان واحد بودند.



همایش کوهپیمایی دانشجویان، کارکنان و اساتید واحد بندرعباس در ارتفاعات کوههای زاکین


به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی همایش کوهپیمایی ویژه اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در ارتفاعات کوه های خوش آب و هوای زاکین در منطقه سیاهوی بندرعباس برگزار شد.


معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه های ورزش همگانی در دانشگاه گفت: بالابردن روحیه نشاط و ایجاد انگیزه در بین دانشجویان، کارکنان و اساتید از جمله برنامه هایی است که دانشگاه آن را دنبال می کند و قرار است به صورت مستمر در فرصت های مناسب برگزارشود.


داوود افخمی تبا با بیان اینکه توجه به امر ورزش یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و در محیط هایی همچون دانشگاه توجه به امور ورزشی دانشجویان از مهمترین دغدغه های مسؤولان بشمار می رود گفت:در این راستا برنامه ریزی های مختلفی در زمینه های ورزشی در رشته های مختلف انجام گرفته ولی توجه به ورزش عمومی از قبیل کوه پیمایی، پیاده روی ، دوچرخه سواری نیز در اولویت این برنامه قرار دارد که همچون گذشته پیگیری و انجام می گیرد.


وی یادآوری نمود، تا کنون استقبال خوبی از این برنامه ها شده و باید به سمت عمق بخشی و کیفیت بخشی هر چه بیشتر به این برنامه هاحرکت کنیم تا شاهد حضور کلیه کارکنان ، اساتید ودانشجویان در این عرصه باشیم.


گفتنی است این همایش در مدت یک روز و به همت اداره تربیت بدنی دانشگاه انجام شد .


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته