دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1394 - 18:49

هشدار معاون امنیتی وزیر کشور درباره احتمال عملیات‌های ایذایی از سوی تروریست‌ها در شمال و غرب کشور

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور، گفت: با توجه به تغییراتی که در شمال و جنوب غرب افغانستان و همچنین تغییرات اسمی در درون پاکستان روبرو هستیم، احتمال اقدامات ایذایی در مرزهای کشورمان وجود دارد.
کد خبر : 20856

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حسین ذوالفقاری امروز در همایش سراسری فرمانداران با بیان اینکه مباحث امنیتی انتخابات را در اسرع وقت به فرمانداران ابلاغ خواهم کرد، اظهار کرد: اگرچه شرایط کشور در مباحث امنیتی خوب است، اما تهدیدات امنیتی کشور ما هم مرکب و هم چند وجهی و پیچیده است، از این جهت این تهدیدات مرکب است که در حوزه‌های مختلفی ما آن را مشاهده می‌کنیم و از جهتی دیگر نیز چند وجهی است چرا که هم درونی، هم منطقه‌ای و هم بین المللی است.


معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور، با اشاره به عوامل تأثیرگذار بر امنیت انتخابات، گفت: در موضوع هسته‌ای برآورد ما این است که یا به توافق می‌رسیم و یا نمی‌رسیم و یا اینکه با تمدید مذاکرات روبرو خواهیم شد که هر کدام از اینها به صورت مثبت یا منفی بر انتخابات اثرگذار است که اگر به توافق برسیم یکسری پیامدها را به همراه خواهد داشت و اگر به توافق نرسیم پیامدهای دیگری و یا حتی با تمدید مذاکرات روبرو شویم پیامدهای دیگری درپی خواهد داشت.


احتمال انجام اقدامات ایذایی از سوی گروهک‌های تروریستی در شمال غرب و غرب کشور


وی در ادامه با اشاره به شرایط امنیتی منطقه و کشورهای همسایه، گفت: با توجه به تغییراتی که در شمال و جنوب غرب افغانستان و همچنین تغییرات اسمی در درون پاکستان روبرو هستیم، احتمال اقدامات ایذایی در مرزهای کشورمان وجود دارد اما با این وجود هر نوع تهدید بیرونی بدون بستر داخلی تاثیرگذار نیست.


ذوالفقاری با بیان این مطلب افزود: حیات و دوام گروهک تروریستی به 4 عامل انگیزه، حمایت سیاسی و مالی و زمینه‌های مردمی بستگی دارد. داعش در نقاطی فعال شده که زمینه‌های مردمی وجود دارد. با این وجود آن‌ها نمی‌توانند تهدیدی برای کشور ما باشند زیرا زمینه مردمی در کشور ما وجود ندارد اما باید در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی توجه زیادی داشته باشیم. اگر بسترهای مردمی گروهک های تروریستی وجود نداشته باشد آنها توان تهدید ما را ندارند.


وعده‌های خیالی که مناسب با مقررات کشور نباشد آثار روانی مخربی خواهد داشت


ذوالفقاری وعده‌های خیالی کاندیداها را از دیگر عوامل چالش‌زا در انتخابات دانست و گفت: ما تلاش می‌کنیم امنیت سخنرانی‌ها را فراهم کنیم اما قطعاً وعده‌های خیالی که مناسب با مقررات کشور نباشد طبعاً آثار روانی مخربی خواهد داشت لذا کاندیداها باید توجیه شوند.


وی با اشاره به تهدیدات پیش رو اظهار کرد: در فضای اجتماعی شایعه پذیری در برخی مناطق بسیار بالا است. ما اخیراً جریانات مهاباد، تبریز و ایران شهر را داشتیم که ظرفیت شایعه پذیری و تحریک‌پذیری قابل لمس بود.


معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور مسئولیت‌پذیری و مسئول‌سازی را از موارد مورد توجه و قابل مطالعه در شورای تأمین وظایف فرمانداران دانست و اظهار کرد: باید مدیریت پیش بینی و کنترل فضا را داشته باشیم هنوز در مهاباد عده‌ای با وجود اینکه فیلم آن اتفاق آن هم نه توسط مسئولان امنیتی پخش شده است دنبال چیز دیگری هستند. در موضوع مهاباد 56 درصد کاربرانی که مردم را در فضای مجازی تحریک کرده بودند خارجی بودند.


وی فضای مجازی را از دیگر تهدیدات و چالش‌های انتخاباتی دانست و گفت: اگر از ابتدا قانون اجرا شود تمکین به انتخابات نیز از همین مقوله قانونگرایی صورت خواهد گرفت، یعنی اگر قانون با قاطعیت به مرحله اجرا برسد جلوی ناامنی‌ها نیز گرفته خواهد شد.


ذوالفقاری اضافه کرد: ما تلاش می‌کنیم تا جلوی توهین و تحریک مردم در فضای مجازی در ایام انتخابات گرفته شود و در این زمینه نیز قرارگاه سایبری وظایفی را بردوش دارد و با کسانی که در این فضا به تخریب و توهین دست بزنند قطعاً برخورد خواهد شد.


وی از تشکیل ستادهای امنیت در استان‌ها با موافقت وزیر کشور خبر داد و گفت: هدف ما این است که آمادگی حداکثری برای احتمال‌های حداقلی داشته باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته