دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

95 نقاش زندگی ونگوگ را تصویر کردند+تیزر

انیمیشن سینمایی «loving vincent» به کارگردانی مشترک دوروتا کوبی‌یلا و هیو ولشمن، زندگینامه ونگوگ را با نقاشی‌های خود او به تصویر کشیده‌است و قرار است از ماه اکتبر در کشور امریکا اکران عمومی خود را آغاز کند.
کد خبر : 208537

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، فیلم سینمایی «loving vincent» به کارگردانی مشترک دوروتا کوبی‌یلا و هیو ولشمن، زندگی ونسان ونگوگ را در قالب نقاشی به تصویر کشیده شده است.


نخستین فیلم انیمیشن داستانی که زندگی وینسنت ونگوگ را به تصویر می‌کشد به زودی در امریکا اکران خود را آغاز می‌کند.


این فیلم انیمیشن زندگی‌نامه ونگوگ؛ نقاش مشهور هلندی است که برای تولید و شرکت در این پروژه بیش از 5000 نقاش از سراسر دنیا ثبت نام کردند که در نهایت از این تعداد 95 نقاش حرفه‌ای انتخاب شدند.


تمامی 60 هزار فریم این فیلم نقاشی دستی به همان سبک معروف نقاشی ونگوگ یعنی با رنگ روغن است. برای هر ثانیه از این فیلم هنرمندان 12 فریم جداگانه را نقاشی کرده‌اند.


قرار است این فیلم در ماه سپتامبر و اکتبر چندین نمایش در جشنواره‌های گوناگون داشته باشد. از 14 تا 25 سپتامبر در جشنواره بین‌المللی فیلم داروین در کشور استرالیا، از 5 تا 15 اکتبر در جشنواره فیلم آدلاید، از 12 الی 17 سپتامبر در جشنواره فیلم سینماتیک کشور اسلواکی، از 14 تا 21 سپتامبر در جشنواره فیلم بین المللی آسیا آفریقا در هالیفاکس، از 13 تا 22 اکتبر در جشنواره فیلم بری، از 28 سپتامبر تا 13 اکتبر در جشنواره بین المللی فیلم ونکوور و 9 اکتبر در جشنواره فیلم لندن در انگلستان روی پرده خواهد رفت.


«دوست داشتن وینسنت» نه تنها یک فیلم بصری قابل توجه است، بلکه یک فیلم غم انگیز و با نمره قابل ملاحظه‌ای در آهنگسازی است چرا که موسیقی آن توسط یکی از آهنگساز مشهور فیلم به نام Clint Mansell (کلینت منسل) ساخته شده است. آهنگ‌های این فیلم پر از انداختن رشته های ترسناکی است که با حساسیت های ظریف و غیرمستقیم مطابقت دارند.


این آهنگساز تاکنون موسیقی‌های به یادماندنی فیلم‌های زیادی را ساخته است و از جمله آهنگسازی فیلم‌های اخیر او می‌توان به فیلم‌های Pi، Requiem for a Dream، Black Swan، Moon و High Rise اشاره کرد.


موسیقی متن این فیلم به صورت دیجیتالی همزمان با انتشار تئاتر فیلم، به همراه CD آن در تاریخ 29 سپتامبر عرضه خواهد شد.


در داستان این انیمیشن اینگونه آمده است: در ژوئیه سال 1890 یک چهره غم انگیز در یک خیابان سرسبز و در تاریکی یک شهر کوچک در فرانسه می‌میرد، این مرد دستانش را به یک زخم گلوله تازه متصل کرد که خون را از شکمش بیرون آورد. این مرد وینسنت ونگوگ یک هنرمند شناخته شده بود.


مرگ غم انگیز او مدتها بحث برانگیز بود و آنچه که این مرگ را به عنوان یک مرگ رمز و رازدار باقی گذاشته است، این است که او چگونه و چرا به ضرب گلوله کشته شد.


دوروتا کوبی‌یلا؛ کارگردان این فیلم در یک مصاحبه‌ای عنوان کرده است: ما برای این فیلم بیش از 65000 فریم روی بیش از 1000 بوم نقاشی کرده‌ایم. بازیگران این فیلم را بازی کردند و ما روی آن‌ها نقاشی‌هایشان را گذاشتیم و فریم به فریم این کار را نقاشی کرده‌ایم. این یک روند بسیار دشوار و وقت گیر بود که 4 سال تکنیک آن زمان برد و بیش از 2 سال با تیمی متشکل از از 100 نقاش این فریم‌ها را در استودیوهای شهرهای لهستان نقاشی کردیم و در نهایت در یک استودیو در آتن آن را تکمیل کردیم.


وی ادامه می‌دهد: دلیل اینکه ما این فیلم را ساختیم نه به این خاطر که می خواهیم نخستین باشد یا اینکه می خواهیم مجموعه ای از سوابق را ایجاد کنیم؛ بلکه ما معتقدیم که شما نمی توانید داستان واقعی ونسنت را بدون نقاشی‌های خودش بگوئید، بنابراین ما نیاز داشتیم که از نقاش‌های خود ونگوگ برای به تصویر کشیدن داستان زندگی‌اش استفاده کنیم.


گفتنی است؛ فیلم سینمایی «loving vincent» از ماه اکتبر در سینماهای کشور امریکا به نمایش عمومی درمی‌آید.



دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

برچسب ها: اکران عمومی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته