دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1394 - 08:38

انتقاد دبیر انجمن قطعه سازان از قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت

دبیر انجمن قطعه سازان با بیان اینکه ورود شورای رقابت به قیمت گذاری خودرو از همان ابتدا کاملا اشتباه بود، گفت: عملکرد شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو نتیجه‌ای جز رکود و صدمه به تولید خودرو و مصرف‌کننده نهایی نداشته است.
کد خبر : 20843

ساسان قربانی در گفتو‌گو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با تاکید بر اینکه خودرو در ایران یک کالای انحصاری نیست، گفت: عملکرد شورای رقابت در طول چند سال گذشته نه تنها موجب سامان یافتن بازار خودرو نشده بلکه موجب شده است این بازار هرچند وقت یک‌بار دستخوش شوک‌های قیمتی شود.


وی افزود: در طول چند سال گذشته عملکرد شورای رقابت زمینه‌ساز رکود در بازار و نیز توسعه‌نیافتگی صنعت خودرو شده است؛ مساله‌ای که هم به تولید‌کننده داخلی و هم به مصرف‌کننده نهایی آسیب و صدمه زده است.


قربانی با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری دستوری خودرو در کشور فضای رقابتی را نیز تحت‌الشعاع قرار داده است، اظهار کرد: به جرات می‌توان گفت بخشی از مشکلات فعلی صنعت و بازار خودرو به دلیل ابهاماتی است که عملکرد شورای رقابت ایجاد کرده است.


وی ادامه داد: حال که صدمات ناشی از عملکرد شورای رقابت در قیمت گذاری تا حدودی محرز شده است، تداوم حضور این شورا در فرایند قیمت گذاری خودرو هرگز به صلاح نیست.


به گفته دبیر انجمن قطعه‌سازان، خروج شورای رقابت در کوتاه‌مدت ممکن است یک سری شوک‌های لحظه‌ای قیمت را در بازار خودرو پدید آورد، ولی به مرور موجب بازگشتن ثبات قیمت، آرامش و رونق به بازار خودرو می‌شود.


وی با تاکید بر اینکه خروج شورای رقابت از فرایند قیمت گذاری یک تصمیم درست خواهد بود، تصریح کرد: ممکن است تا زمانی که عرضه و تقاضا در بازار عامل تعیین‌کننده قیمت خودرو باشد، ناگزیر شویم نهاد یا سازمانی را مانند سازمان حمایت از مصرف‌کننده مسئول نظارت بر قیمت کنیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته